Payday 2 - info & diskussion

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej, synd att jag inte har 4 pers intresserade att spela då, och är inte direkt så att jag tänker övertyga folk att köpa ett spel jag hittills tycker är rätt trist. Spelade just ett vanligt bankrån, och mina två(?) AIs kunde inte ens hålla dörren medan jag satt för att öppna en av alla jäkla lådor i valvet. Verkar i princip som att de räknat med att få 4 kopior av spelet sålda för att det ska vara spelbart

Ne, nu ger jag nog upp det här liret tyvärr, en hjärndöd AI som under ett bankrån springer mot en skjutande rånare och slänger sig rakt in i korselden är inte värd mer än ett helt bankrån på 10 minuter, tyvärr.

Att du skulle få över 190K i fickan (alltså de pengar som är relevanta, hur mycket pengar de påstår att jag fått ihop, fast aldrig någonsin kommer se som åker in på ett utländskt bankkonto kunde jag inte bry mig mindre om) låter ju trevligt, men kommer nog tyvärr aldrig orka spela tills jag kommer dit, lär bli för enformigt innan dess.

Eh du vet du kan köra online med andra randoms? Eller har du fixat spelet på annat sätt?
Och ja att köra med AI suger verkligen.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Skrivet av Extrakebab:

Eh du vet du kan köra online med andra randoms? Eller har du fixat spelet på annat sätt?
Och ja att köra med AI suger verkligen.

Att köra med randoms känns inte heller toppen, man vill gärna ha folk man kan samarbeta bra med, men kanske finns voip?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Att köra med randoms känns inte heller toppen, man vill gärna ha folk man kan samarbeta bra med, men kanske finns voip?

Jag tycker det går bra att samarbeta med folk. Det verkar inte vara 13-åringar som spelar detta spelet. Det är oftast mycket bra stämning.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag tycker det går bra att samarbeta med folk. Det verkar inte vara 13-åringar som spelar detta spelet. Det är oftast mycket bra stämning.

Instämmer till 100%, vissa kan dock vara svårare att samarbeta med än vad andra är.
Finns ju folk som varken lyssnar eller gör som alla i gruppen planerat om hur allting ska gå till och vilka som ska göra vad.
Roligaste är ju när man sitter i Skype med folk man känner och alla samarbetar bra och allting går helt perfekt!
Jag och en kompis Stealthade både Banken och Jewelery på Overkill, Bättre synkroniserat eller samarbete kunde det helt enkelt inte bli!

Lite synd att jag sålt min Dator för att köpa ny och missar ungefär en vecka av värdefull Payday 2 speltid!
Datorn kommer förmodligen i slutet av veckan och då blir det att spela Payday igen!
Angående 13 åringar så är ju frågan om det kommer förbli såhär efter release...

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Jag tycker det går bra att samarbeta med folk. Det verkar inte vara 13-åringar som spelar detta spelet. Det är oftast mycket bra stämning.

Jaså, ja då får jag väl ge det en chans då, har i allmänhet dåliga erfarenheter av att spela med randoms i spel där samarbete krävs Lär väl dock inte bli värre än AIn, vars favoritsyssla är att stå och skjuta in i en fönsterkarm, eller att följa efter en när man ska flanka poliserna de skjuter på, vilket leder till att all uppmärksamhet ändå vrids mot mig, vilket gör hela manövern helt meningslös

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa detta till Xbox 360 då det ofta är enklare att hitta lobbys med spelare ifall man inte har ett kompisgäng som lirar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Tja! Har 1 beta nyckel över om ni vill ha kan byta mot någe skoj! Vore roligt om man var lite fler tsm och spela då de flesta vägrar lyssna och tabbar sig!

Permalänk
Skrivet av Eggi8finger:

Tja! Har 1 beta nyckel över om ni vill ha kan byta mot någe skoj! Vore roligt om man var lite fler tsm och spela då de flesta vägrar lyssna och tabbar sig!

en puss kan la du få, har dessvärre ingen hetare valuta än det att byta med

Permalänk

Ge iväg en beta key skicka pm till mig bara

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt kul detta, ska bli grymt att lria med 3 pers som vet hur man gör. Billigt är det ju också, 160 kronor är ju som hittat

Permalänk
Medlem

Om någon har en Key så är den personen varmt välkommen att skicka

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Även dom som har Payday 1 The heist får tillgång till betan idag i Steam!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Nån som testat olika skills och kan säga vilka man som är bra ? Tänkte att sentry skulle vara bra men den träffar dåligt och ammon tar slut fort. Hade varit bra om man kunde ladda om den med sig egen ammo eller något.

Permalänk
Medlem

Om någon har en Key så kan jag tänka mig att lira ikväll

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Någon som har information om det kommer finnas mer hiests när spelet släppts?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har problem med disconnects ibland? Vissa kvällar kan jag inte spela ö.h.t. Andra fungerar det perfekt. :/

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som har information om det kommer finnas mer hiests när spelet släppts?

Japp vet inte exakt hur många då det står lite olika men 17 heists över 30 banor stog det på ett ställe och på wikipedian står det 30 heists. Vet inte vilket som stämmer.

Blir att lira detta tills BF4 kommer

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Någon som har information om det kommer finnas mer hiests när spelet släppts?

Skrivet av Myllerman:

Japp vet inte exakt hur många då det står lite olika men 17 heists över 30 banor stog det på ett ställe och på wikipedian står det 30 heists. Vet inte vilket som stämmer.

Blir att lira detta tills BF4 kommer

Kommer antaligen komma mer heist när det släpps, men sen är det ju även sagt att det ska komma 5 DLC som säkerligen kommer bjuda på mera heist.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Avstängd

Riktigt kul spel, fick en betakey av "Extrakebab" men undrar om någon har en till nyckel över till min polare?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Jo en BETA key vore inte helt fel, har alltid viljat pröva på 1:an, om någon har över så tar jag gärna emot den!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

För den som vill testa vilka olika "builds" det är möjligt att göra finns denna hemsida:
http://www.pd2skills.info/

Permalänk

Spelet släpps nu på tisdag. PC, Xbox 360, PS3.

29,99 på Steam är inte farligt! Jämför med Total War Rome som går på 54,99.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag har en nyckel, ifall någon är intresserad skicka då ett PM

UPDATE: Nyckeln är tyvärr redan tagen.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk

Spelet går att förhämta på Steam nu för er som förbokat och kanske som jag har slö lina.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har preloadat spelet men det har inte hänt något på Steam än.. Läste att det släpps "August 16th at retail in Europe" . Men digital copy borde ju fungera nu oavsett världsdel. Någon som har fått resultat?

edit: ready to play in 11 hours står det i Steam store. Så 12:00 Tisdag 13 Augusti inte 00:01 tydligen :/

Visa signatur

Fractal Design R4 | Newton R3 600W | EVGA GTX 670 | MSI Z77A-GD65 | i5 3570k | Corsair Vengeance DDR3 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Spelet släpps nu på tisdag. PC, Xbox 360, PS3.

29,99 på Steam är inte farligt! Jämför med Total War Rome som går på 54,99.

Njaee... det kommer till konsoll på Torsdag eller Fredag.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Nu är det så att jag och en polare har köpt detta, men vi behöver ju två till som vill lira.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweCarn:

Nu är det så att jag och en polare har köpt detta, men vi behöver ju två till som vill lira.

Adda Mr_Svahn på steam, vi är en 2-4 stycken som lirar.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som har problem med att anslutningen bryts?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Avstängd

Nä det verkar som att spelet kraschar/anslutning bryts lite då o då för dem flesta...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360