Hur jämför man grafikkort och hur vet man vad man ska ha?

Permalänk
Medlem

Hur jämför man grafikkort och hur vet man vad man ska ha?

Ny på forumet här och jag hoppas jag inte ställer någon idiotisk fråga här men jag vet att det finns olika typ GTX xxx och Radeon xxxxx men hur vet man vad som är bäst och vad man behöver? Just nu har jag GTX 610 som är sämst (jag vet) har tänkt att köpa/bygga en dator och vill veta hur det funkar med grafikkort. Har tänkt att kunna spela alla spel på medium/high utan fpsdrop och lagg.

Permalänk
Medlem

Anandtech har en riktigt bra sida där man kan jämnföra kort! http://anandtech.com/bench/GPU13/583

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Tack, den där listan va ganska bra, tror att någonting som GTX 650 eller GTX 570 passar för mig. Jag behöver inte ultra high

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalax:

Tack, den där listan va ganska bra, tror att någonting som GTX 650 eller GTX 570 passar för mig. Jag behöver inte ultra high

Det är rätt stor skillnad på ett vanligt 650 och ett 650 Ti som finns med i listan. 650 Ti är rätt så mycket bättre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag tror inte man bör gå lägre än 650 Ti prestandamässigt om man tänkt att kortet ska klara medium/high på alla spel. Om du känner att du vill ha hjälp så kan du alltid ge oss en budget för vad du tänkt lägga ut på grafikkortet, så ska vi nog allt kunna komma med några bra förslag

Permalänk
Medlem

5% swecklocers rabatt på cdon så har du detta http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660_oc_2gb_... för 1468 med rabattkod: SWEC1308
komihåg att fps tester som man ser oftats är i singleplayer så går du online på större karter i tex bf med 64 spelare på så får du inte lika högt som i testerna om det inte står i testet att testförhållanderna är anorlunda.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emelito:

Jag tror inte man bör gå lägre än 650 Ti prestandamässigt om man tänkt att kortet ska klara medium/high på alla spel. Om du känner att du vill ha hjälp så kan du alltid ge oss en budget för vad du tänkt lägga ut på grafikkortet, så ska vi nog allt kunna komma med några bra förslag

Hela datorn har jag tänkt lägga under 10 000 och vill att allt ska funka bra ihop och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalax:

Hela datorn har jag tänkt lägga under 10 000 och vill att allt ska funka bra ihop och så.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179484-sweclockers_so...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Är det den bästa "deal'en" man kan få? Är det bra grejor?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalax:

Är det den bästa "deal'en" man kan få? Är det bra grejor?

Ja det skulle jag vilja påstå

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalax:

Är det den bästa "deal'en" man kan få? Är det bra grejor?

Ser ut att vara trevliga delar i. Om det är det bästa priset vet jag inte, men du kommer definitivt klara dig bra både idag och imorgon så att säga.