Permalänk

DayZ: Breaking Point

Tråd om DayZ modden, Breaking Point

Tänkte, då det inte finns nån riktig officiell tråd om Breaking Point så skapar jag en.. dela med er om allt, precis som i DayZ fast just om Breaking Point samt vilken server ni bruka hänga på eller om ni vill ha med folk ;D

ATM: @EU37.. folk uppskattas.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

EU37 verkar vara en riktigt horribel server att spela på, extrema desyncs som gör att det inte går att samspela som 2 spelare i ett fordon då passageraren kan "fastna" med bilen och bli ihjälslagen av zombies och liknande, samt så har EU servrarna inga varningar före restart så helt plötsligt dör fanskapet bara.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Skrivet av Pandayoyo:

EU37 verkar vara en riktigt horribel server att spela på, extrema desyncs som gör att det inte går att samspela som 2 spelare i ett fordon då passageraren kan "fastna" med bilen och bli ihjälslagen av zombies och liknande, samt så har EU servrarna inga varningar före restart så helt plötsligt dör fanskapet bara.

btw, du som är HybridPanda?

Jo vet, men tror det är mestadels för folk spränger saker etc. Så var det iaf tidigare idag, in på servern och spela.. har dilemma här med 3 bilar som jag inte vet vad jag ska göra av >-<

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

btw, du som är HybridPanda?

Jo vet, men tror det är mestadels för folk spränger saker etc. Så var det iaf tidigare idag, in på servern och spela.. har dilemma här med 3 bilar som jag inte vet vad jag ska göra av >-<

Nej, det är inte jag som är HybridPanda, snubben med namnet som sprang omkring på servern igår var ett troll. desyncen har inget att göra med explosioner, snarare det att hostingföretaget har grymt dålig lina som inte pallar 40+ spelare på alla sina servrar samtidigt,

höll på att få ett riktigt psykbryt av att varje gång man åker igenom en stad i 80 Km/h+ och lik förbannat blir slagen av en zombie och börjar direkt blöda, hände nog 10+ gånger på ett par timmar igår.

anyhow, mitt ingamenamn är Zodiam.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Skrivet av Pandayoyo:

Nej, det är inte jag som är HybridPanda, snubben med namnet som sprang omkring på servern igår var ett troll. desyncen har inget att göra med explosioner, snarare det att hostingföretaget har grymt dålig lina som inte pallar 40+ spelare på alla sina servrar samtidigt,

höll på att få ett riktigt psykbryt av att varje gång man åker igenom en stad i 80 Km/h+ och lik förbannat blir slagen av en zombie och börjar direkt blöda, hände nog 10+ gånger på ett par timmar igår.

anyhow, mitt ingamenamn är Zodiam.

I see, sant.. är fortf brutal desync ibland så man inte kan dricka etc, dock kan du fixa det om du reconnectar (funkat för mig alla gånger iaf)
hände för en polare att han dog när de blev desyncning :s

Har iaf, 2 fordon på Eu37 för den som.. känner att utforska andras lik.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Tycker det största problemet med Breaking Point är att ta sig in på en server överhuvudtaget, slutar i 9 fall av 10 med att man sitter med svart skärm och behöver krångla för att ta sig in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Tycker det största problemet med Breaking Point är att ta sig in på en server överhuvudtaget, slutar i 9 fall av 10 med att man sitter med svart skärm och behöver krångla för att ta sig in.

Finns ju en anledning till att det kallas Broken Point

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

CA34 brukar man vara inne på

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hur får man detta Breaking Point att fungera? Hur vet man vilka servrar som kör det? Behöver man ladda ner något utöver DayZ-Commander och Arma II OA?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur får man detta Breaking Point att fungera? Hur vet man vilka servrar som kör det? Behöver man ladda ner något utöver DayZ-Commander och Arma II OA?

http://www.thezombieinfection.com/index.php?/topic/730-dayz-b...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

Har iaf, 2 fordon på Eu37 för den som.. känner att utforska andras lik.

Kinky.

OnT: Inte kört DayZ på kanske ett halvår.. Hur stora förändringar har skett? Vad är detta Breaking Point?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Skrivet av Redstripe:

Kinky.

OnT: Inte kört DayZ på kanske ett halvår.. Hur stora förändringar har skett? Vad är detta Breaking Point?

Ett mod till oa som baseras på DayZ, gatubelysning, mer realistisk dimma, många fler vapen osv.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk

Det är totalt värdelöst just nu i mina ögon, är less på allt server problem och jag vet inte.. spelar lite hederliga DayZ atm istället, närmare bestämt
50.97.49.84:3306 - Panthera server, allt är Gabriels fel.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Vad har en server-host med det hela att göra?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad har en server-host med det hela att göra?

Tja du, hade du läst vad det står på sidan, så hade du haft klart för dig vad du behöver för att börja spela BP.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad har en server-host med det hela att göra?

Det är inte bara en serverhost, utom det är dom som gjort modden..

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk

[SWE] Bananparty.se är där jag lirar atm på BP!

Edit: [RU] Russian Anarchy *något dylikt*

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Overwatch verkar vara populärare än BK?
Många snackat om dayz zero men finns inte många servrar MEN de är fulla och aktiva

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för breaking point. Har dom fixat de flesta stora buggar etc?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."