RMA ärende hos CDON - kan jag häva köpet?
Tjena!
Hittade en liknande tråd men där var det andra grunder som gällde för RMA processen. För ungefär två sedan så byggde jag ihop min nya dator men efter ett tag märkte jag att nätagget betedde sig underligt. Se denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/1227505-hx650-v2...
Som sagt i tråden så tog jag kontakt med återförsäljaren (CDON) och ville reklamera nätagget. Jag följde intruktionerna jag fick och skickade iväg nätaggregatet i tisdags (13/8) för RMA. Jag frågade sedan CDON igår hur lång tid det skulle ta innan svaret från verkstaden kom (verkstaden måste bedömma om det var ett fabrikationsfel som går på garantin) och fick svaret att det ska ta ca 10 arbetsdagar! Jag trodde denna process skulle gå ganska fort och att jag skulle få mina pengar tillbaka innan fredag. Pengar tillbaka var det enda alternativ CDON gav mig och det var väl inget fel även om jag hade velat ett nytt nätaggregat istället. Jag hade däremot inte räknat med att det skulle ta så lång tid, om jag vetat det hade jag använt mig av ångerrätten istället.
Som titeln lyder: kan jag häva köpet, trots att nätaggregatet är skickat till deras verkstad? Jag har ju tagit kontakt med kundtjänst inom 14 dagar (hämtade däremot ut varan för precis två veckor sedan) men eftersom jag sagt att jag vill reklamera produkten kanske detta inte är längre möjligt?
Skulle uppskatta hjälp då jag aldrig behövt använda mig av vare sig ångerrätt eller RMA och är därför lite färsk på detta.