Nya Google Nexus 7 till Sverige i höst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

lol.

Sony är kända för sin minimalistisk Androiddesign, till skillnad från Samsung's TouchWiz bloatware.
Triton242 vet inte vad han talar om. Han kan knappt stava.

Vad var det exakt jag skulle svara på? Att en användare ignorerar min post. Finns ingen anledning att lägga ner energi på.
Sedan undrar jag vad du baserar ditt påstående på? Eller är det bara att vara otrevlig som står på agendan?

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Min Nexus 7 är också seg i menyer, tar ett par sekunder starta upp från sömn osv. Så blir nästan en ny när den kommer o hoppas den funkar bättre för gillar formatet otroligt mycket.

Vänta tills cyanogenmod 10.2 är fördigt för nexus 7 och installera om plattan helt då. Lagg kommer vara ett minne blott. Den oficiella 4.3 updatteringen ska också ändra like saker mor det bättre, speciellt med trim-

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Vad var det exakt jag skulle svara på? Att en användare ignorerar min post. Finns ingen anledning att lägga ner energi på.
Sedan undrar jag vad du baserar ditt påstående på? Eller är det bara att vara otrevlig som står på agendan?

Problemet med sony, samsung m.m. är att de installerar massa saker som inte alls är android som google har tänkt det. Som tur är finns cyanogenmod och aosp.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Vänta tills cyanogenmod 10.2 är fördigt för nexus 7 och installera om plattan helt då. Lagg kommer vara ett minne blott. Den oficiella 4.3 updatteringen ska också ändra like saker mor det bättre, speciellt med trim-

Ska ta och lägga det på huvudet ett tag och sen kika när 10.2 kommer! Tack

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Ser även jag fram emot nästa Nexus 10 om inte jag såvida kommer överrens med storleken på Xperia Z Ultra. Phablets är min grej och Xperia Z Ultra kan vara på en storlek som gör övriga surfplattor överflödiga

Det verkar som det inte bara är jag som väntar på ultra

Synd att alla Svenska mobilabonnemeng har blivit så otroligt dåliga, finns inget bra att comba den med.

"fria samtal och sms" i all ära.. men det är ju i princip omöjligt att få mer än några futtiga gb data på mobilen och redan då får man betala hutlösa överpriser. Som jämförelse comviqs fastpris på 195 i månaden men bara 1gb data och sedan måste man upp i hela 489 spänn för att få 15gb hos tele2 alternativt 649 för fastpris med 20gb hos tre.

Själv betalade jag 15kr för unlimited data i korea. Känns ju jävligt motiverande att lägga till 450/mån utöver fastpriskostanden bara för att få 20gb att leka med.

Permalänk
Medlem

http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-7/Google-Nexus-7-16G...

Ja här har ni den för 2400kr.

Och ja det är konstigt att den gamla Nexus:en laggar, men är ju bara att slänga in en Cyanogen eller AOSP build så är problemet löst.

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Ska ta och lägga det på huvudet ett tag och sen kika när 10.2 kommer! Tack

10.2 har kommit nu! Andvänder det på min S3 och nexus 7 och det är riktigt trevligt även fast de har lite kvart att jobba med så funkar det riktigt bra.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Det verkar som det inte bara är jag som väntar på ultra

Synd att alla Svenska mobilabonnemeng har blivit så otroligt dåliga, finns inget bra att comba den med.

"fria samtal och sms" i all ära.. men det är ju i princip omöjligt att få mer än några futtiga gb data på mobilen och redan då får man betala hutlösa överpriser. Som jämförelse comviqs fastpris på 195 i månaden men bara 1gb data och sedan måste man upp i hela 489 spänn för att få 15gb hos tele2 alternativt 649 för fastpris med 20gb hos tre.

Själv betalade jag 15kr för unlimited data i korea. Känns ju jävligt motiverande att lägga till 450/mån utöver fastpriskostanden bara för att få 20gb att leka med.

Angående Comviq fastpris så får jag 3 GB får 195 kr, då jag har studentpris

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

10.2 har kommit nu! Andvänder det på min S3 och nexus 7 och det är riktigt trevligt även fast de har lite kvart att jobba med så funkar det riktigt bra.

Kan inte hitta den, bara senaste är 10.1.2 vad jag nu kan se. Körde in den men är Android 4.2.2, men känns snabbare. Antar CM10.2 och A4.3 kommer OTA när det är klart

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

Hade gamla Nexus7 och fick blodad tand för just surfplattor (Även för stora mobiler gått från 3" till 5,3" på två år).
Fast Nexus7 hade flera stora fel (i mitt tycke).
För liten skärm.
Saknade minneskorts läsare
Inget HDMI ut
Alldeles för tidig med nya Androidversioner (Resulterade att min app för att nå Hemnätverket slutade att fungera för att det inte var kompatibelt med 4.2.x).

Fast fick som sagt blodad tand för Android Surfplattor och skaffade mig en ny som mer passar mina behov, till ett lägre pris...
Andersson ADT 2.6 aka Pipo M8

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Jag har haft min i två veckor. Har inga problem alls. Har även testat multitouchen för se om den var knas men den funkar utan problem. Laggar inget alls. Känns mycket snabbare än iPad/iPad Mini.

Uttala dig inte om något du "läst någonstans". Går att hitta fel på allt om du söker på det. Testa en själv.

Till alla som är tveksamma om de ska köpa den, var inte det! Köp!

Jag uttalar mig inte om något jag "läst någonstans", utan jag uttalar mig efter att testat en galen mängd olika produkter (inte bara Android, men mestadelen är Android), och hittills har ingen Android-enhet varit utan lagget jag beskriver.

Nyligen har jag förstått av flera personer att de inte upplever detta hack, men det är oftast för att de inte testat en annan, bättre, produkt och då inte har något bättre att jämföra med.

Bara för att du inte håller med mig finns det ingen anledning att attackera mig på det där sättet, jag försöker bara hjälpa till med mina egna erfarenheter, det är väldigt otrevligt av dig att förringa det jag varit med om, som att det är mindre värt än dina upplevelser.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Alltså, jag kan inte låta bli att citera dig!

En skitprodukt skriver du.

Och det ända du har gjort, är att läsa om den.

Snälla du, skaffa lite kött på benen innan du gör uttalande som du gör!

Jag kan nästan lova att allt det du har läst, är från folk som gjort exakt det du har gjort. D v s

Läst det till er i forum etc, och så eskalerar det hela. Och det hela slutar med att ni som sitter och "tror" tror att det är så. Och så går det hela igen, i en kedja, som aldrig tar slut.

Tills ni får ett fysiskt exemplar i händerna. Och då slutar helt plötsligt skitsnacket i kedjan.

Så ditt "jag har läst många, många tester och att det hackar" upplever inte jag, må hända att det är ditt bredband som hackar mer, hur som helst, gör dig en egen fysisk upplevelse. Och jag är rent säker på att du kommer att älska den.

Att kalla den en skitprodukt, är från min sida bara så fel och att du snackar (ursäkta språket) ren skit!

"Tills ni får ett fysiskt exemplar i händerna. Och då slutar helt plötsligt skitsnacket i kedjan." och det är precis här du har fel. Jag har testat Nexus 7, både gamla och nya, och båda har samma problem. Sen om du inte upptäcker det, kul för dig!

Men bara för att vi tycker olika behöver du inte vara otrevlig mot mig.

Och hacket jag pratar om har ingenting med bredband att göra, utan det är efter att en sida, vilken som helst, är färdigladdad, så kan ingen Android-enhet jag testat scrolla över hela sidan utan att hacka eller fastna.
Det är ren fakta från mina egna upplevelser, och du har ingen rätt att påstå att mina upplevelser är mindre riktiga än dina.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Jag uttalar mig inte om något jag "läst någonstans", utan jag uttalar mig efter att testat en galen mängd olika produkter (inte bara Android, men mestadelen är Android), och hittills har ingen Android-enhet varit utan lagget jag beskriver.

Nyligen har jag förstått av flera personer att de inte upplever detta hack, men det är oftast för att de inte testat en annan, bättre, produkt och då inte har något bättre att jämföra med.

Bara för att du inte håller med mig finns det ingen anledning att attackera mig på det där sättet, jag försöker bara hjälpa till med mina egna erfarenheter, det är väldigt otrevligt av dig att förringa det jag varit med om, som att det är mindre värt än dina upplevelser.

Har du testat något med stock Android?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Japp, stock Android är det enda som är nära att vara bra enligt mig. Har testat olika "optimerade" roms med varianter av stock också.
De är absolut bättre än t ex HTCs och Samsungs underliga varianter, men fortf varit med om en del strul tyvärr.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Alltså, jag kan inte låta bli att citera dig!

En skitprodukt skriver du.

Och det ända du har gjort, är att läsa om den.

Snälla du, skaffa lite kött på benen innan du gör uttalande som du gör!

Jag kan nästan lova att allt det du har läst, är från folk som gjort exakt det du har gjort. D v s

Läst det till er i forum etc, och så eskalerar det hela. Och det hela slutar med att ni som sitter och "tror" tror att det är så. Och så går det hela igen, i en kedja, som aldrig tar slut.

Tills ni får ett fysiskt exemplar i händerna. Och då slutar helt plötsligt skitsnacket i kedjan.

Så ditt "jag har läst många, många tester och att det hackar" upplever inte jag, må hända att det är ditt bredband som hackar mer, hur som helst, gör dig en egen fysisk upplevelse. Och jag är rent säker på att du kommer att älska den.

Att kalla den en skitprodukt, är från min sida bara så fel och att du snackar (ursäkta språket) ren skit!

Vill bara meddela att jag har en kompis som köpte den här produkten, och jag testade den i någon timme. Allt jag skrev stämmer precis, och jag ser även i den här tråden att flera ägare hoppat in och klagat över segheten i produkten. Så du kanske borde testa en produkt själv, innan du försvarar den och snackar skit om en medmänniska som mig. Du ljuger om mig utan att känna mig, vad fan är det för stil? Du ser inte ens de positiva saker jag skrivit i tråden om Android utan du bara antar att jag är en fanboy utan att veta någonting alls om mig, du borde skämmas.

Skrivet av ppoolliiss:

Kan säga att android har varit snabbare än ios de senaste året. Om man jämnför dom så går det tydligt att se hur långsamma ios animationer m.m. är medans android flyter på så dina källor måste vara från dig själv. Har själv en galaxy s3 och en nexus 7 med android 4.3 och de är hur snabba som helst och laggar aldrig upp. Dåligt att bara säga något sånt utan att ha en aning om ämnet.

Men du, varför skriver då Nexus 7 ägarna i den här tråden att den är seg? Det ägarna säger stämmer ju överens med det jag säger, så hur får du det till att jag inte kan något om ämnet?

Dessutom ljuger du ju rakt upp- och ner i ditt inlägg: "Kan säga att android har varit snabbare än ios de senaste året. Om man jämnför dom så går det tydligt att se hur långsamma ios animationer m.m. är medans android flyter på"

Det är ju bevisat i alla riktiga tester att det är precis tvärtom, och att bl a Motorola, Samsung och HTC varit tvugna att KÖPA tester, och smyganpassa sina telefoner efter testmjukvara för att ens komma i närheten.

Jag tror inte du förstår vad som är prestanda, och vad som är en siffra på en kartong. Det är du som inte borde uttala dig om något du uppenbarligen inte kan något om.

Se här vad folk skriver om det ni försvarar:

Skrivet av Neonxz:

Min Nexus 7 är också seg i menyer, tar ett par sekunder starta upp från sömn osv. Så blir nästan en ny när den kommer o hoppas den funkar bättre för gillar formatet otroligt mycket.

Skrivet av Neonxz:

Jo kör 4.3 sen 1-2 veckor tillbaka, blev en viss förbättring tror jag men fortfarande irritationsmoment typ när man väcker den.

Skrivet av Printscreen:

Nästan så man får kränga iväg nuvarande nexusen och uppdatera. Min är fortfarande slö, även efter 4.3 med TRIM.

Skrivet av kaya:

Hade han kunnat nått om ämnet så hade han ju inte varit en äkta fanboy

Jag ser att du skriver om ppöolliiss och skog1s, håller med dig helt!

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Skrivet av TheTriumpH:

Vill bara meddela att jag har en kompis som köpte den här produkten, och jag testade den i någon timme. Allt jag skrev stämmer precis, och jag ser även i den här tråden att flera ägare hoppat in och klagat över segheten i produkten. Så du kanske borde testa en produkt själv, innan du försvarar den och snackar skit om en medmänniska som mig. Du ljuger om mig utan att känna mig, vad fan är det för stil? Du ser inte ens de positiva saker jag skrivit i tråden om Android utan du bara antar att jag är en fanboy utan att veta någonting alls om mig, du borde skämmas.

Men du, varför skriver då Nexus 7 ägarna i den här tråden att den är seg? Det ägarna säger stämmer ju överens med det jag säger, så hur får du det till att jag inte kan något om ämnet?

Dessutom ljuger du ju rakt upp- och ner i ditt inlägg: "Kan säga att android har varit snabbare än ios de senaste året. Om man jämnför dom så går det tydligt att se hur långsamma ios animationer m.m. är medans android flyter på"

Det är ju bevisat i alla riktiga tester att det är precis tvärtom, och att bl a Motorola, Samsung och HTC varit tvugna att KÖPA tester, och smyganpassa sina telefoner efter testmjukvara för att ens komma i närheten.

Jag tror inte du förstår vad som är prestanda, och vad som är en siffra på en kartong. Det är du som inte borde uttala dig om något du uppenbarligen inte kan något om.

Se här vad folk skriver om det ni försvarar:

Jag ser att du skriver om ppöolliiss och skog1s, håller med dig helt!

Vill bara säga att jag nu äger en Nexus 7 och en Nexus 7 2013 och visst den gamla Nexusen har blivit sliten och har nu problem med touchen men att klaga på prestandan den har är inget jag kan göra.
Kör själv CM 11 på båda och de är mer eller mindre perfekta, fast jag använder min nya Nexus då den har det lilla extra och kan spela mycket mer krävande saker och har en batteritid som heter duga.

Sen är det ju så att iOS använder trick för att se snabbare ut med att t.ex göra animationer långsamma och så.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX