Permalänk
Medlem

Zombie spel online?

Tja, har spelat left 4 dead 2, vill ha mer zombie spel som man kan köra online, bra grafik är ett krav

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Enda zombie spelet jag kommer på är Dayz men sen var ju grafiken ett krav så det kanske inte är något för dig.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk

Dead Island är kul tycker jag.

Permalänk
Avstängd

du har ju Zombie delen i Call of Duty Black Ops 2, ny zombie map vid varje map-pack release.

Permalänk
Medlem

Får se hur dayz standalone kommer att se ut.. Är nog inte nån större skillnad mot arma2 tyvärr.. Dock roligare onlinespel med zombier får man leta efter..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

DayZ ska dom ju göra, men det är la inte färdigt.

Sedan så är la Arma3 på G, och folk kommer göra Zombie mods till det i samma väg som DayZ gjordes.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Killing Floor
Resident Evil 5, 6, Raccoon City, Revelations

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Enda zombie spelet jag kommer på är Dayz men sen var ju grafiken ett krav så det kanske inte är något för dig.

Tycker Chernarus är otroligt vackert och tycker att grafiken är otrolig med tanke på skalan. Visst texturerna brister på ställen om om man ställer sig i skogen och tittar sig omkring så är det ju otroligt mycket detaljer (Gräs, löv, blommor osv)

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

Tycker märkligt nog att nästan alla zombiespel tenderar att ha below average grafik, och alla survivals som är intressesanta verkar också vara indietitlar, känns som att något större företag försökt hoppa på zombietåget vid det här laget

ARMA 2s grafik har jag vant mig vid, men skulle inte direkt säga att den är så väldigt fin, den försöker mest vara realistisk.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker märkligt nog att nästan alla zombiespel tenderar att ha below average grafik, och alla survivals som är intressesanta verkar också vara indietitlar, känns som att något större företag försökt hoppa på zombietåget vid det här laget

ARMA 2s grafik har jag vant mig vid, men skulle inte direkt säga att den är så väldigt fin, den försöker mest vara realistisk.

Helt ok grafik på arma 2 tycker jag, men vad behöver köpas för att köra dayz zombie modsen?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Skrivet av antbob:

Helt ok grafik på arma 2 tycker jag, men vad behöver köpas för att köra dayz zombie modsen?

ARMA 2 + Operation Arrowhead behövs köpas, sen laddar man ner t.ex DayZ Commander, som installerar modden, och sen funkar som server browser.

Alternativt om du vill vänta tills standalone släpps någon gång i framtiden.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dead Island, speciellt den första

Permalänk
Medlem

WarZ är väl ok också?

Tydligen bytt namn till Infestation
https://infestationmmo.com/

Permalänk
Medlem

l4d2

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Kolla in Dayz - Dayzero. Är den modden som flyter på bäst för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=iQ3uqbqKBGk

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

WarZ är väl ok också?

Tydligen bytt namn till Infestation
https://infestationmmo.com/

Ok, infestation är väl ett onlinespel? Det är väl bara den där grejen för 9,99(just nu -33%) dollar man måste köpa? Det är ignen mod så att säga?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

ARMA 2 + Operation Arrowhead behövs köpas, sen laddar man ner t.ex DayZ Commander, som installerar modden, och sen funkar som server browser.

Alternativt om du vill vänta tills standalone släpps någon gång i framtiden.

Well, kanske ska vänta på standalone. Men då behöver jag bara köpa det va, inte arma2 elr ngt annat?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Ok, infestation är väl ett onlinespel? Det är väl bara den där grejen för 9,99(just nu -33%) dollar man måste köpa? Det är ignen mod så att säga?

Japp. Stämmer bra.

Permalänk
Skrivet av antbob:

Ok, infestation är väl ett onlinespel? Det är väl bara den där grejen för 9,99(just nu -33%) dollar man måste köpa? Det är ignen mod så att säga?

Håll dig borta från Infestation/WarZ.

http://www.metacritic.com/game/pc/infestation-survivor-storie...
http://www.gamespot.com/infestation-survivor-stories-the-war-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Japp. Stämmer bra.

Blir att köpa det

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

ARMA 2 + Operation Arrowhead behövs köpas, sen laddar man ner t.ex DayZ Commander, som installerar modden, och sen funkar som server browser.

Alternativt om du vill vänta tills standalone släpps någon gång i framtiden.

Nu säger jag inte att det där var fel, men jag har "hört" en massa folk som påstår att det är vanligt missförstånd att tro man behöver både ArmA2 + OA; att det visst ska räcka med att bara ha Operation Arrowhead och lägga det ovanpå ArmA2 free-varianten eller hur det nu var. Men TS kan säkert med enkelhet googla hur det förhåller sig egentligen, vad som behövs för DayZ.

Jag skulle trots det sagt också råda att köpa både ArmA + OA i paket (Combined Operations), för det låser upp så mycket mer än bara DayZ. Förutom finare texturer kan du prova alla fantastiska moddar som finns, (Unsung Vietnam, Swedish Force Pack, Invasion 1944, etc...). Jag tycker att grafiken ändå måste få beskrivas som väldigt bra, även om det inte är just DayZ som uppehåller min tid.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

-DayZ

-WarZ (heter nu infestation, ja tror du kommer tycka om detta spel, men gäller verkligen att va på alerten för PVP! jag tyckte spelet lyckades me den här "slutet på världen"- känslan). tar plats i nutiden. mycket kul om man har en polare o lira med (varning, spawn på hela kartan sker helt random)

-Sniper Elite: Nazi Zombie Army (trevligt om du vill ha snabb headshot/köttning av stora mängder zombies. WW2 stil.

-Dead Island (mycket bra!)

-The Walking Dead; Survival Instinct (mycket bra!)

-killing floor

-Zombie panic Source

nu har du några o beta av

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Survival instinct...mycket bra? Ehm...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av antbob:

Well, kanske ska vänta på standalone. Men då behöver jag bara köpa det va, inte arma2 elr ngt annat?

För standalone köper du det spelet, för modden köper du det moddade spelet, och laddar ner modden, så kostnadsmässigt är det kanske ingen större skillnad, det beror mest på vilket av dem du är mest intresserad av.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

-The Walking Dead; Survival Instinct (mycket bra!)

Är det så?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Blir att köpa det

Riktigt skoj om man är några polare :).

Permalänk
Skrivet av s_jimmie:

Är det så?

Verkligen inte.

Permalänk
Medlem

Har nu köpt infestation survivor stories och håller på att ladda ner det, tack allesammans!

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Har nu köpt infestation survivor stories och håller på att ladda ner det, tack allesammans!

Du får säga vad du tycker om det.. är skälv en dayz fanatiker och har inte velat röra det pga all kritik det har fått!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!