Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Är det bara jag som kommer bojkotta Battlefield3.1 (BF4)? Detta "göra-ett-map-pack-och-sen-promota-det-som-ett-helt-nytt-spel" har gått överstyr. Känns respektlöst gentemot sina kunder att sälja samma skit om och om igen med endast en handfull ändringar. Inte nog med att de senaste 13 spelen i COD-serien har följt detta linjära och dumma koncept så har nu EA beslutat sig för att göra det också?

Jovisst, men då kul och få med commander och lite andra retroprylar, nya banor osv.
Kommer själv att gå ifrån konsol till PC nu, känns som att 12vs12 är lite väl tråkigt....

Permalänk

Sen blir jag visserligen galen att dom inte släppt nå prestandakrav, utan att man får virra runt i dimman efter nya datorer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isskrevet:

Jovisst, men då kul och få med commander och lite andra retroprylar, nya banor osv.
Kommer själv att gå ifrån konsol till PC nu, känns som att 12vs12 är lite väl tråkigt....

Absolut kan det vara roliga funktioner som kommer men kan inte låta bli att känna mig lurad/riktigt korkad som köper en uppföljare till fullt pris som knapp tagit mer tid att utveckla än över en kafferast. Känns som att jag köper uppföljaren till boken "Harry Potter och fenixordern" där enda skillnaden är fontet och framsidan.

Skrivet av Isskrevet:

Sen blir jag visserligen galen att dom inte släppt nå prestandakrav, utan att man får virra runt i dimman efter nya datorer!

Det sker ju knappt några visuella ändringar så räkna med att kraven inte blir särskilt mycket högre än för BF3.0.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

är det nån annan som fått BF4 borttagen från BF3 premium expansions listan den fanns där nu borta
undra varför ska inte vi premium lägre få tillgång till betan?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

commander på 3e plats i pollen..efter "spel bara tjejer" Wtf...hur kan det vara nått att längta efter.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

är det nån annan som fått BF4 borttagen från BF3 premium expansions listan den fanns där nu borta

Samma här.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

commander på 3e plats i pollen..efter "spel bara tjejer" Wtf...hur kan det vara nått att längta efter.

Tack för din kommentar, jag hade inte röstat än, men nu fick du mig att rösta.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Tack för din kommentar, jag hade inte röstat än, men nu fick du mig att rösta.

Vad röstade du på då?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Samma här, men tror vi får betan iaf. Annars kan vi ju gå ihop alla Premiumanvändare och stämma de för falsk marknadsföring eller nåt?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Vad röstade du på då?

Spelbara tjejer såklart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

gillar tjejer.
Den idealiska digitala representationen av ens sanna själv (Matrix)

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Lite bilder på de nya soldaterna

Permalänk
Medlem

US Recon liknar en kvinna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Är det bara jag som kommer bojkotta Battlefield3.1 (BF4)? Detta "göra-ett-map-pack-och-sen-promota-det-som-ett-helt-nytt-spel" har gått överstyr. Känns respektlöst gentemot sina kunder att sälja samma skit om och om igen med endast en handfull ändringar. Inte nog med att de senaste 13 spelen i COD-serien har följt detta linjära och dumma koncept så har nu EA beslutat sig för att göra det också?

Commander, nya vapen och fordon, ett spelbart land till, förbättrad motor, spel i och kring vatten. De som har spelat spelet säger att skillnaderna är störe än vad man ser på bilderna. Och så nya kartor.

Det är respektlöst att kalla det ett map-pack. Det är möjligt att EA kommer mjölka sönder BF i framtiden, men vi är inte där än.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför det spelar någon roll om man är kille eller tjej. Hade verkligen inte brytt mig för ett jävla öre om man bara kunde vara tjej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

US Recon liknar en kvinna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar verkligen utseendet på RU's recon. Men dom flesta var väldigt bra gjorda.
Kinas support's mask passade inte in så jätte bra dock, enligt mig. Ser lite ut som en riddarhjälm

Skulle vara kul om vi fick se svenska trupper nån gång!

Permalänk
Medlem

Självklart ska man vara kille när man spelar.. Vem vill vara trött efter 5 sekunders sprint, sacka ner plutonen eller att inte hinna dra upp ett vapen fort när en fiende kommer för att det är för tungt

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Kinas engineer ser ut som pyro i TF2

Permalänk
Skrivet av nino:

Självklart ska man vara kille när man spelar.. Vem vill vara trött efter 5 sekunders sprint, sacka ner plutonen eller att inte hinna dra upp ett vapen fort när en fiende kommer för att det är för tungt

Man vill ju kunna köra helis ordentligt, män kan ju inte multitaska alls lika bra

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Var ett par riktigt schyssta looks på de där soldaterna faktiskt, framför allt recons, dock har jag tyckt att Assault varit den fulaste klassen i serien i de senaste spelen, och alla ser i princip likadana ut också, verkar som BF4 är sugna att gå samma väg :/

Kinas support ser ut att ha någon skum jäkla hjälm, och rysslands påminner om heavys i Metro Last light

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Fattar inte varför det spelar någon roll om man är kille eller tjej. Hade verkligen inte brytt mig för ett jävla öre om man bara kunde vara tjej..

Detta är lågt....
Men en av de "stora" nyheterna i BF3 var att man kunde se sina egna ben.
Om man spelar tjej och tittar nedåt, ser man ner i urringnen då månde?
Kanske är det just detta många hoppas på

Själv röstade jag på commander (det är sant!)

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta är lågt....

Perfekt. Blir som på gamla Jurassic Park: Trespasser

Permalänk
Medlem

Cd-key!

Jag förstår inte varför det kostar 700kr att förboka på Origin men man kan få det för 35€ (300kr?) på div. sidor som säljer CD-nycklar! Va är grejen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vibes:

Jag förstår inte varför det kostar 700kr att förboka på Origin men man kan få det för 35€ (300kr?) på div. sidor som säljer CD-nycklar! Va är grejen?

Säkert rysk/polsk cd-key

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta är lågt....

skulle vara om hon hade nå gigantiskt stora hängpukor!

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vibes:

Origin är jävla utsugare är vad grejen är. Preorders här går på typ 450kr

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk

Hoppas på att man kan låsa upp alla RPGs för alla länder, jag tycker vanliga RPG-7 som ryssarna har ser 15 gånger bättre ut SMAW i BF3, alternativt kunde de göra som i BF:BC2, där olika var till för olika saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har just köpt mig ett GTX 680, hoppas det kommer orka med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vibes:

Jag kan tipsa om att Battlefield 4 är ganska billigt på Digikeys.co.uk
Battlefield (Youtube'aren)? Westie har ett samarbete med dom, och har gett oss denna kod för att få 20% rabatt på alla deras spel.

Totalpriset av BF4 blir £36.74
Koden.
Westie4321

http://www.digikeys.co.uk/p/8690927/battlefield-4-china-risin...
Har handlat där själv många gånger utan några som helst problem, inkl förhandsbokning av BF4.

Edit*
Låter som en dryg säljare, men det är bara ett tips i alla fall!

Permalänk
Medlem

Dubbelpost! :/