Permalänk

BF3 funkar ej

Tjenare!

Köpte BF3 hos min moder och tankade ner spelet där, flyttade sedan över det på min externa hårddisk för att slippa tanka ner det hemma hos min pappa.

Men när jag flyttat över spelet och ska starta det så kommer det upp att spelet inte har installerats och att jag ska tanka ner det, samt så försvinner alla filer och mappar i mappen jag flyttat över från den externa HDD te min dator här.

Finns det något sätt att komma förbi detta utan att behöva ladda ner dom 20 GB igen?

Blir lite segt då jag även köpte och tankade hem medal of honor och sims 3.

MvH

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Medlem

Tryck installera.

Stäng av Origin och skriv över mappen. Starta origin igen och starta installationen.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Jag satte in en ny SSD i min burk nyligen och stötte på samma problem som du. Jag löste det genom att installera origin, efter det så startade jag nedladdningen av BF3 och lät den tanka 2-3%. Sedan stängde jag ner origin och lade in BF3 i mappen som origin har sina spel. Nästa gång man startar origin så kommer den att hitta spelet som du manuellt lade in.

Om man lägger in spelet innan origin har börjar ladda ner det så tar origin bort filerna av någon anledning, precis som du beskriver.

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Tryck installera.

Stäng av Origin och skriv över mappen. Starta origin igen och starta installationen.

Skrivet av Sarky:

Jag satte in en ny SSD i min burk nyligen och stötte på samma problem som du. Jag löste det genom att installera origin, efter det så startade jag nedladdningen av BF3 och lät den tanka 2-3%. Sedan stängde jag ner origin och lade in BF3 i mappen som origin har sina spel. Nästa gång man startar origin så kommer den att hitta spelet som du manuellt lade in.

Om man lägger in spelet innan origin har börjar ladda ner det så tar origin bort filerna av någon anledning, precis som du beskriver.

Så jag ska avinstallera origin samt mappen med spelen och sedan ominstallera det?

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av k.severikangas:

Så jag ska avinstallera origin samt mappen med spelen och sedan ominstallera det?

Lägg spelet i mappen där spel installeras genom origin, öppna sedan origin och tryck på installera så kommer origin automatiskt att upptäcka vilka filer som finns på datorn.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Lägg spelet i mappen där spel installeras genom origin, öppna sedan origin och tryck på installera så kommer origin automatiskt att upptäcka vilka filer som finns på datorn.

Grejen var den att Origin upptäckte inte det och det stod inget om att installera utan bara att ladda ner spelet.

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av k.severikangas:

Grejen var den att Origin upptäckte inte det och det stod inget om att installera utan bara att ladda ner spelet.

Ja kör på det:)

Antingen så går det väldigt långsamt och då fungerar det inte som det ska eller så förstår origin att det finns där och installerar som det ska.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Varför inte bara installera det på bägge datorerna och logga ut från stället du inte är på?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av k.severikangas:

Så jag ska avinstallera origin samt mappen med spelen och sedan ominstallera det?

Du behöver inte installera om Origin.

1. Starta Origin och låt det ladda ner ett par megabyte av BF3.
2. Stäng av Origin och kopiera in spelet i den mappen som Origin redan har börjat ladda ner spelet till.
3. Starta Origin och då borde det upptäcka spelet som du har kopierat in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Varför inte bara installera det på bägge datorerna och logga ut från stället du inte är på?

Men det var ju för att han skulle slippa ladda ner allting från nätet då han förmodligen köpte bf3 med Humble Bundle.

Dock så känner jag rent spontant att startar man en tråd på SweC om detta så hade det nog gått fortare att bara ladda ner det.. men det kanske är begränsat nätverk:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Ja kör på det:)

Antingen så går det väldigt långsamt och då fungerar det inte som det ska eller så förstår origin att det finns där och installerar som det ska.

Skrivet av Ten:

Varför inte bara installera det på bägge datorerna och logga ut från stället du inte är på?

Skrivet av Sarky:

Du behöver inte installera om Origin.

1. Starta Origin och låt det ladda ner ett par megabyte av BF3.
2. Stäng av Origin och kopiera in spelet i den mappen som Origin redan har börjat ladda ner spelet till.
3. Starta Origin och då borde det upptäcka spelet som du har kopierat in.

Skrivet av Curemylife:

Men det var ju för att han skulle slippa ladda ner allting från nätet då han förmodligen köpte bf3 med Humble Bundle.

Dock så känner jag rent spontant att startar man en tråd på SweC om detta så hade det nog gått fortare att bara ladda ner det.. men det kanske är begränsat nätverk:)

Hos morsan har jag fast bredband och hos farsan har jag mobilt. Så därför ville jag helst slippa ladda ner det här hos honom.

Ska prova och se om spelet funkar nu!

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk

Nu funkar allt som det ska, tack för hjälpen!

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro