Permalänk
Avstängd

Vad behöver jag uppgradera i min dator?

Ni kan se min dator i min signatur nedan. Jag ska uppgradera min dator efter Battlefield 4 släpps, men planerar lite i förväg ifall jag behöver uppgradera något mer än grafikkortet. Måste jag köpa nytt moderkort om jag kör på nytt grafikkort, eller vad ska jag satsa på?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Emmet45:

Ni kan se min dator i min signatur nedan. Jag ska uppgradera min dator efter Battlefield 4 släpps, men planerar lite i förväg ifall jag behöver uppgradera något mer än grafikkortet. Måste jag köpa nytt moderkort om jag kör på nytt grafikkort, eller vad ska jag satsa på?

http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1230844-behover-uppgr...
Tror du får svaren i din andra tråd

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Den tråden handlar bara om inköp av ett nytt moderkort. Detta är mer generellt.

Permalänk
Medlem

Grafikkort, moderkort och processor. Ge oss gärna en budget

Permalänk
Medlem

Ser ut som en bra rigg. Vänta tills BF4 släpps och se om du vill ha bättre prestanda eller inte. Och då har ju AMD:s nya grafikserie släppts.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

Grafikkort, moderkort och processor. Ge oss gärna en budget

Varför skulle processorn behöva bytas ut? Och varför moderkortet?

Skrivet av Wrathborn771:

Ser ut som en bra rigg. Vänta tills BF4 släpps och se om du vill ha bättre prestanda eller inte. Och då har ju AMD:s nya grafikserie släppts.

Med detta grafikkort ligger jag på runt 70 fps i medel/high i BF3, så det känns som jag absolut kommer behöva nytt grafikkort om jag ska kunna köra på andra inställningar än low i BF4 Men ja, jag kommer vänta tills efter BF4 är släppt, tänkte bara planera i förväg om det är nåt som absolut kommer behöva bytas.

Permalänk

skulle säga grafikkort men bästa är vänta och se hur bf4 presterar på din dator

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Varför skulle processorn behöva bytas ut? Och varför moderkortet?

Processorn är ganska gammal, men du får se om den presterar bra i BF4, jag har ingen aning. Om du ska byta till Intel så måste du byta moderkort, men en 8320 och 8350 funkar ju bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Processorn är ganska gammal, men du får se om den presterar bra i BF4, jag har ingen aning. Om du ska byta till Intel så måste du byta moderkort, men en 8320 och 8350 funkar ju bra också.

Processorn fungerar för BF4 men skulle ju inte skada om han överklocka den lite mer isf.
Och oavsett om man köpte en intel cpu eller en nyare AMD FX cpu skulle han behöva köpa nytt moderkort eftersom han endast stödjer första generationens bulldozer de vill säga FX 8120/8150.

Och det är helt onödigt för TS att byta endast moderkort och inget annat eftersom det inte ger någon prestanda what so ever och nuvarande moderkort är ett bra moderkort så ända gången det e värt byta är om TS ska uppgradera din processor.

Grafikkortet e ju fortfarande okej och spela på och kan ju va värt testa spelet först se hur de fungerar och kanske testa dra en liten överklockning på grafikkortet eftersom det har en helt okej kylare, är man inte nöjd då kan man ju börja tänka i banorna investera i nytt grafikkort, det som kan bli en liten flaskhals på grafikkortet är ju isf grafikminnet.

Men somsagt det e svårt att sitta spekulera i hur vida någons dator klarar BF4 för det handlar både om hur kräsen man är när de kommer till FPS vad man vill köra på för kvalité hur mycket pengar man är villig att investera i förbättrade komponenter osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Japp klocka prollen(med eftermarknadskylare såklart) till 3,8 - 4 Ghz samt CPU/NB till 2800-3000Mhz så är du nog safe vad gäller CPU.
Graffekortet kommer väl räcka till typ low/medium inställningar i 1080p kanske, bara gissar dock.....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S