Permalänk
Inaktiv

Mobil åt lillebror

Hej! Skolstarten närmar sig och lillebror ska börja 7an. På högstadiet i våran kommun gör man nästan inget annat än sitter på mobilen och använder den för att ta kontakt med varandra. Iallafall, just nu har han en Samsung Galaxy Xcover (Den första XCovern) som han förstörde veckan efter att han hade fått den, så mobilen hade behövt vara i mediumstorlek på det sättet att den klarar någon stöt och också passar i fickan. Jag har en S3 och tror inte att han hade klarat att ha den så länge. Det jag och farsan har diskuterat är om vi kanske skulle köpa han en iPhone (?) eftersom de ligger i ungefär rätt storlek och verkar hålla ett tag. Det vi isåfall hade tänkt är kanske 4S eller 4. Resten av familjen har android men vi tänkte på Apple eftersom då kommer han inte ligga efter då Android inte har samma spel som Apple när det gäller den kategorin. Android är ju annars händiga då man kan göra rätt så mycket när det gäller att ändra på utseende etcetc. Men vi skulle ändå vilja kolla om det finns nån bra Android som vi kanske kan köpa åt han? Har ni några förslag eller åsikter när det gäller det jag skrivit så var god påpeka hur du än vill Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Hej! Skolstarten närmar sig och lillebror ska börja 7an. På högstadiet i våran kommun gör man nästan inget annat än sitter på mobilen och använder den för att ta kontakt med varandra. Iallafall, just nu har han en Samsung Galaxy Xcover (Den första XCovern) som han förstörde veckan efter att han hade fått den, så mobilen hade behövt vara i mediumstorlek på det sättet att den klarar någon stöt och också passar i fickan. Jag har en S3 och tror inte att han hade klarat att ha den så länge. Det jag och farsan har diskuterat är om vi kanske skulle köpa han en iPhone (?) eftersom de ligger i ungefär rätt storlek och verkar hålla ett tag. Det vi isåfall hade tänkt är kanske 4S eller 4. Resten av familjen har android men vi tänkte på Apple eftersom då kommer han inte ligga efter då Android inte har samma spel som Apple när det gäller den kategorin. Android är ju annars händiga då man kan göra rätt så mycket när det gäller att ändra på utseende etcetc. Men vi skulle ändå vilja kolla om det finns nån bra Android som vi kanske kan köpa åt han? Har ni några förslag eller åsikter när det gäller det jag skrivit så var god påpeka hur du än vill Tack på förhand

Nexus 4

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Om han lyckas ha sönder en Xcover är nog det mesta kört
Speciellt en Iphone, dom är inte så tåliga. Tror inte förslaget ovanför, Nexus 4 är så bra heller, den har väl glasdetaljer?
Lära han att vara lite försiktig med grejerna kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Hej! Skolstarten närmar sig och lillebror ska börja 7an. På högstadiet i våran kommun gör man nästan inget annat än sitter på mobilen och använder den för att ta kontakt med varandra. Iallafall, just nu har han en Samsung Galaxy Xcover (Den första XCovern) som han förstörde veckan efter att han hade fått den, så mobilen hade behövt vara i mediumstorlek på det sättet att den klarar någon stöt och också passar i fickan. Jag har en S3 och tror inte att han hade klarat att ha den så länge. Det jag och farsan har diskuterat är om vi kanske skulle köpa han en iPhone (?) eftersom de ligger i ungefär rätt storlek och verkar hålla ett tag. Det vi isåfall hade tänkt är kanske 4S eller 4. Resten av familjen har android men vi tänkte på Apple eftersom då kommer han inte ligga efter då Android inte har samma spel som Apple när det gäller den kategorin. Android är ju annars händiga då man kan göra rätt så mycket när det gäller att ändra på utseende etcetc. Men vi skulle ändå vilja kolla om det finns nån bra Android som vi kanske kan köpa åt han? Har ni några förslag eller åsikter när det gäller det jag skrivit så var god påpeka hur du än vill Tack på förhand

Kanske en Xperia lur skulle vara något, de är ju vattentåliga och dammtåliga. De är inte så stora häller

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Om han lyckas ha sönder en Xcover är nog det mesta kört
Speciellt en Iphone, dom är inte så tåliga. Tror inte förslaget ovanför, Nexus 4 är så bra heller, den har väl glasdetaljer?
Lära han att vara lite försiktig med grejerna kanske?

Man kan byta ut glasbaksidan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Det med Xperia är att de har (Enligt mig) väldigt halt skal, om man nu ska säga det så. Nexus hade jag kanske kunnat tänka mig åt honom men är inte helt säker ännu. Den ligger ju iallafall bra när det gäller pris och verkar vara annars helt okej.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Man kan byta ut glasbaksidan.

...vilket man inte ska behöva göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

...vilket man inte ska behöva göra.

Man behöver inte. Man har möjligheten. Jag skulle inte byta ut, men så är jag försiktig med mina grejer också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Iphone 4/4S kommer ha spräckt skärm och baksida rätt snart om en Xcover inte höll som sagt.

Galaxy S4 Mini kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Man behöver inte. Man har möjligheten. Jag skulle inte byta ut, men så är jag försiktig med mina grejer också.

Exakt, och det var bevisligen inte TS bror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Hej! Skolstarten närmar sig och lillebror ska börja 7an. På högstadiet i våran kommun gör man nästan inget annat än sitter på mobilen och använder den för att ta kontakt med varandra. Iallafall, just nu har han en Samsung Galaxy Xcover (Den första XCovern) som han förstörde veckan efter att han hade fått den,

Om han hade sönder en Xcover så absolut inte iPhone 4/S, de är jätteömtåliga, säkert ömtåligare än S3.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/172385-cat_b15_d...

eller

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/167296-deltaco_t...

är möjligtvis vad han kan klarar av att använda.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Hej! Skolstarten närmar sig och lillebror ska börja 7an. På högstadiet i våran kommun gör man nästan inget annat än sitter på mobilen och använder den för att ta kontakt med varandra. Iallafall, just nu har han en Samsung Galaxy Xcover (Den första XCovern) som han förstörde veckan efter att han hade fått den, så mobilen hade behövt vara i mediumstorlek på det sättet att den klarar någon stöt och också passar i fickan. Jag har en S3 och tror inte att han hade klarat att ha den så länge. Det jag och farsan har diskuterat är om vi kanske skulle köpa han en iPhone (?) eftersom de ligger i ungefär rätt storlek och verkar hålla ett tag. Det vi isåfall hade tänkt är kanske 4S eller 4. Resten av familjen har android men vi tänkte på Apple eftersom då kommer han inte ligga efter då Android inte har samma spel som Apple när det gäller den kategorin. Android är ju annars händiga då man kan göra rätt så mycket när det gäller att ändra på utseende etcetc. Men vi skulle ändå vilja kolla om det finns nån bra Android som vi kanske kan köpa åt han? Har ni några förslag eller åsikter när det gäller det jag skrivit så var god påpeka hur du än vill Tack på förhand

eftersom han inte bevisat att han kan vara försigtig med prylar då han tar förgivet att han får en ny direkt igenom lite gnäll "som verkar bevisat ovan " så tycker jag ni borde fundera på att ge han en nokia 3310 "hyffsat hållbar telefon" sedan om man lyckas hålla den hel under 6 - 12 månader har han bevisat att han kan ha en mobil. som sagt så ska han börja sjuan och han i stort sett som jag uppfattar det smsar han bara,. det klarar nokian av. spela gör man efter skolan, tro mig . det är inte svårt att spela bort en lektion vilket man kommer ångra på nationella proven senare år.

men jag tycker han ska bevisa att han förtjänat en dyr mobil på något sett innan ni köper han en telefon för 5-6000.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

eftersom han inte bevisat att han kan vara försigtig med prylar då han tar förgivet att han får en ny direkt igenom lite gnäll "som verkar bevisat ovan " så tycker jag ni borde fundera på att ge han en nokia 3310 "hyffsat hållbar telefon" sedan om man lyckas hålla den hel under 6 - 12 månader har han bevisat att han kan ha en mobil. som sagt så ska han börja sjuan och han i stort sett som jag uppfattar det smsar han bara,. det klarar nokian av. spela gör man efter skolan, tro mig . det är inte svårt att spela bort en lektion vilket man kommer ångra på nationella proven senare år.

men jag tycker han ska bevisa att han förtjänat en dyr mobil på något sett innan ni köper han en telefon för 5-6000.

Edit : detta kommer från någon som alldrig Fått en mobil. mobiler kostar pengar duvet, pengar växer inte på träd. "också en viktig läxa inför frammtiden."

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Gjorde han sönder en xcover efter en vecka är det bara att köpa honom en 3310

Permalänk
Medlem

nokia 520 995 elgigante oslagbart pris

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

nokia 520 995 elgigante oslagbart pris

Tjejen har en sån, riktigt bra för det priset

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

nokia 520 995 elgigante oslagbart pris

Min rekommendation as well. Mer telefon får man inte för under tusenlappen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Ändrar mitt föregående förslag. Lumia 520 för 995 är ett givet val.

Permalänk
Inaktiv

Alltså han har förtjänat en ny mobil efter hårt arbete och bra betyg.

Permalänk
Medlem

iphone 4s + otterbox defender, håller allt..

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zikko:

Fast 500 för ett skal..... Är inte det lite overkill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Alltså han har förtjänat en ny mobil efter hårt arbete och bra betyg.

när jag hade hjälp till hugga ved inför vintern så frågade jag om jag hade förtjänat något för det. fick som svar att jag får dusha i varmvatten haha. men vad jag menar är att pga att han paja mobilen så förtjäna han inte en ny. men jag skulle välja en nexus 4.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Kanske en Xperia Go? Den ska vara designad för att tåla en hel del stryk.

iPhone är knappast mycket mer stryk tålig än flesta high-end Android telefoner.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ParasiteX:

Kanske en Xperia Go? Den ska vara designad för att tåla en hel del stryk.

iPhone är knappast mycket mer stryk tålig än flesta high-end Android telefoner.

Go verkar ganska lockande, vet inte vad han tycker om en sån liten mobiltelefon men har som sagt inte bestämt än

Permalänk

Jag tycker Nexus 4 men den kan ju gå sönder ganska lätt på grund av glas på fram och baksida, annars så säger jag lumia 520

Visa signatur

Chassi: FD R4 Moderkort: Z77X-UD3H Cpu: Intel core I5 3570K @ 4.5Ghz Gpu: MSI GTX 970 Ram: Corsair vengeance 16Gb SSD: Sandisk Ultra Plus 256Gb HDD: SB 500Gb Nätagg: Zs 750W | Mobil: Oneplus 2 Hörlurar: Audio Technica M50X Tangentbord: Cmstorm Quickfire Rapid Mus: R.A.T. 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Alltså han har förtjänat en ny mobil efter hårt arbete och bra betyg.

Har han sönder den så är det bättre för alla om mobilen inte kostar tusenlappar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Har han sönder den så är det bättre för alla om mobilen inte kostar tusenlappar.

Jo men det är väl lite väl elakt att han får en skräpmobil när jag fick s3 när jag började 7an? Och det var skärmen han spräckte och han har inte tappat den efter det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också rekommendera Nexus 4. Väldigt bra pris för vad man får!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag skulle också rekommendera Nexus 4. Väldigt bra pris för vad man får!

Men inte så bra för någon som haft sönder en Xcover det första han gjorde. Nexus 4 utan skal går sönder bara man tänker på den.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Jo men det är väl lite väl elakt att han får en skräpmobil när jag fick s3 när jag började 7an? Och det var skärmen han spräckte och han har inte tappat den efter det.

Hur kan det vara elakt? Visst köp en iPhone eller så, det gillar ni nog sen när 4k går i backen veckan efter.
Du var kanske mer försiktig med dina grejer än din bror, har inget med åldern att göra.
Ge honom en Lumia 520 (en av mina egna småbrorsor har en sådan, skitbra för priset).
Om han lyckas ha den i ett år utan att den ska gå i bitar så kan ni fundera på en uppgradering.
Tror det är bästa sättet, du gör ju som du vill dock.