Är del i ett triangeldrama, hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Är del i ett triangeldrama, hjälp uppskattas.

Hallå hallå sweclockers. Befinner mig i en rätt så komplicerad situation och skulle uppskatta era insikter och åsikter.

Igår så fyllde en utav mina kompisar 18 år, och vi hade ett överaskningsparty för han. Jag gick dit för att ha kul och umgås, men det var en hel del nya personer där som jag träffade, varav en var en ganska söt jänta. Vi drack några öl och beställde en massa pizza och bara umgicks allihopa. Jag pratade en hel del med den där söta tösen. Jag fick reda på att hon var från Stockholm men var i Göteborg över veckan för att hälsa på en av mina kompisar. Jag ville inte trampa någon på tårna och eftersom jag är rätt så bra kompis med han så frågade jag han senare om han och tjejen var ihop eller iallafall var på gång. Han svarade att nej, de vara bara bra kompisar och hade känt varandra i sex år ungefär. Jag pratade mer med tjejen och vi kom riktigt bra överens. Efter lite mer alkohol så satt vi pratade i soffan och höll hand. Han hade varit nästan mitt uppe i hela tiden, vilket jag inte hade något emot när vi bara pratade och umgicks, men när vi senare visade intresse för varandra så vart det störande. Jag vill minnas att jag frågade henne hur gammal hon var, och min kompis sa att hon också var 95:a. Jag tänkte mig inte riktigt för och eftersom jag började bli irriterad på han så sa jag till han att jag frågade henne, inte honom. Lite väl spydig var jag tyvärr.

En stund senare står vi ute och röker. Hon och jag iallafall, han följde med ut och pratade. Han blev distraherad när han såg en skalbagge på backen och nämnde detta, varvid jag sa åt han att ge den en kyss och se om den blir en prinsessa. Han svarar att jag ska göra det först isåfall och jag vänder mig mot tjejen och säger att jag har en prinsessa jag vill kyssa här istället (cheesy, jag vet). Hon säger kom då, och vi strular i en stund. Jag blir mitt i störd av att han sparkar mig lite lätt på benet för att få min uppmärksamhet och säger att det är nog dags att gå in. Än mer irriterad blir jag, men vi går in och jag frågar om hon vill sätta sig ner någonstans. Det vill hon gärna och när vi går och ska sätta oss håller jag diskret bak honom lite så att han ska förstå att vi vill vara ifred, något som vi inte får vara. Vi sitter i soffan och pratar mera, och jag försöker ignorera han. Vi pratar om att vi borde åka ut till havet innan hon åker upp igen, och att vi borde träffas mer sen för jag åker genom Stockholm ganska ofta. En stund senare säger han att de borde åka hem för att nästa buss gick om två timmar. Jag får hennes nummer och säger hejdå.

Innan de går så tar kompisen mig åt sidan och pratar enskilt en snabbis. Då säger kompisen att under de dagar hon har varit där så har de strulat nästan varje kväll, och att både jag och hon var för fulla för vårt eget bästa. Jag hade helkoll på hur full jag var, och även om det gick lättare att prata mycket med folk så var jag vid vettet och hade inga planer på att ligga med henne. Nog för att hon var relativt liten byggd och således lättpåverkad så hade hon bara druckit några öl, cider och en Smirnoff Ice.

Nu idag när jag nyktrat till så har jag pratat en del med en annan polare och även tänkt en hel del själv. Så som jag uppfattar det hela så har han till stor del ansvaret eftersom han sa att det inte var något mellan dem, samtidigt som jag kunde uppfattat hans signaler och missnöje tydligare om jag varit mer nykter, istället för att avfärda dem som att han också var full och inte kunde hantera sig socialt särskilt bra.

Tänkte ringa han idag och bara prata om vad som hände, då jag inte vill bli osams med någon av dem, men jag blev skickad till röstbrevlåda efter några sekunder, så han avböjde väl att svara. Hade tänkt att ringa tjejen nu snart men vill höra mig för så jag inte gör något förhastat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Din kompis är ju helt klart mer intresserad av henne än vad han sa till dig under kvällen. Säg som det är till honom, att du frågade honom innan och att du fick svaret att det inte var nåt mellan dom och tolkade det som att det var lugnt och "fritt fram".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Din kompis är ju helt klart mer intresserad av henne än vad han sa till dig under kvällen. Säg som det är till honom, att du frågade honom innan och att du fick svaret att det inte var nåt mellan dom och tolkade det som att det var lugnt och "fritt fram".

Mjo så långt hänger även jag med. Men fick nyss ett sms från han, där han skrev:

Om du har kvar numret så ta bort det. Hon kommer inte ihåg någonting efter lekarna. Du pratar inte med henne igen, förstått?

Känns väl lite olustigt att han blev så defensiv. Om hon nu inte kommer ihåg något så kan hon och jag ändå behöva prata ut om det som hände, och inte bara höra hans sida. Vet inte heller vad han menade med "efter lekarna", då de enda lekarna vi hade var sådana dära lära-känna-varandra och andra grupplekar utan alkohol. Är inte säker på om jag kan lita på han också när han sa först när han var nykter att det inte var något mellan dem men sedan tvärvände och sa att de hade strulat ganska mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Han har definitivt ett större intresse i henne än vad du har. Visst har han sagt att det är Ok men inte att ni skulle hångla upp varandra, han var väl dock inte specifik i detaljer. Nåväl , your call

Permalänk
Medlem

Hallå, vi på Sweclockers kan ju inte hjälpa dej, vi har ju bara datorer och inga flickvänner skämt åsido, hoppas det löser sej för dej!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Din vän är friendzonad av bruden och nu är han avis för att du fick strula med henne, bara att visa nu om du är alpha eller beta.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

TS du tänker för mycket, det är inte bra att göra det.

Mitt råd är skit i både din vän och tjejen! Alltså en tjej som strular är inte värt att lägga ner dyrbar fritid, vännen ja har han något vett bakom pannbenet inser han själv att en tjej i sthlm knappast är något för honom om han bor i Göteborg. Dessutom borde han inse att om hon strular med andra så är hon knappast intresserad av honom.

*edit*
Med skita menar jag inte att du ska undvika dem, utan tala ut och var ärlig och låt det gå som det går. Blir du av med vännen så låt det så ske.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Är det hon som säger att hon inte kommer ihåg något eller är det nåt han säger? Har du snackat nåt med henne efteråt?

Jag hade kollat med henne vad hon tyckte och tänkte om kvällen. Om hon då inte har riktigt samma story som han har, är det upp till dig att avgöra om hon är tillräckligt intressant att göra din polare förbannad över, eller om det är mer värt att släppa henne och ha en glad kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Är det hon som säger att hon inte kommer ihåg något eller är det nåt han säger? Har du snackat nåt med henne efteråt?

Jag hade kollat med henne vad hon tyckte och tänkte om kvällen. Om hon då inte har riktigt samma story som han har, är det upp till dig att avgöra om hon är tillräckligt intressant att göra din polare förbannad över, eller om det är mer värt att släppa henne och ha en glad kompis.

Har bara pratat med han än. Ville prata med han först för att det kändes bäst då han uppenbart tog illa upp. Han vägrar ta det över telefon dock utan envisas med sms.

Tänker nog ringa henne snart dock, då jag inte litar på han efter att han ljög för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Oj, det var liiitet hopp där från "nej, vi är bara kompisar" till "Jag älskar henne". Känns som att det kanske är bäst att backa om du inte känner att hon är något riktigt speciellt. Och kanske upplysa honom att om han svarar "nej, vi är bara kompisar" på en sån fråga så lär det tolkas som "nej kompis, det är lugnt. Det är fritt fram för dig om du vill".

Permalänk
Medlem

Hoes before bros. Skämt åsido. Klickade ni och hon är ledig är det helt upp till dig och tjejen hur/var/när/varför ni ska träffas. För all del, prata med din polare och ha det i åtanke, men det är inte ok på något sätt att försöka sätta upp någon slags avspärrningsband utan att kunna förklara sig jävligt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hoes before bros. Skämt åsido. Klickade ni och hon är ledig är det helt upp till dig och tjejen hur/var/när/varför ni ska träffas. För all del, prata med din polare och ha det i åtanke, men det är inte ok på något sätt att försöka sätta upp någon slags avspärrningsband utan att kunna förklara sig jävligt väl.

Well, jag ringde henne men fick inget svar så det får vara. "Vad du än tror hände så är det fel" sa han till mig. Orkar inte ens försöka förklara mig för en som inte vill lyssna på min sida. Hoppas bara det inte blir för jobbigt för hon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Well, jag ringde henne men fick inget svar så det får vara. "Vad du än tror hände så är det fel" sa han till mig. Orkar inte ens försöka förklara mig för en som inte vill lyssna på min sida. Hoppas bara det inte blir för jobbigt för hon.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att du inte vill prata med henne. Hon kan ju faktiskt varit upptagen när du ringde. Ring åtminstone en gång till eller skicka ett sms där du ber om att få prata med henne.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Låter som att du inte vill prata med henne. Hon kan ju faktiskt varit upptagen när du ringde. Ring åtminstone en gång till eller skicka ett sms där du ber om att få prata med henne.

Jag pratade mer med min kompis, och känner att det nog är bäst att låta bli.

Hon kommer inte ihåg mig alls, hur jag ser ut eller vad jag heter. Hon ska åka hem till Stockholm ikväll.

Han sa även att det inte var första gången hon hade gjort så men första gången han var med. Jag tänkte först att han inte riktigt insett att hon inte gillar han på det sättet och därför blir upprörd när hon gillar andra. Fast det är klart, om det stämmer att de hade varit på g när hon var där så skulle felet inte ligga lika mycket hos han, men jag vet ju inte säkert. Om hon hade varit upptagen så skulle hon ringt upp. Hon får väl bearbeta det här själv då antar jag, så får vi se sen. Jag kommer lyckas behålla vänskapen med min kompis iallafall, så det är lättande. Känns dock lite jobbigt att hon inte minns, då vi hade det trevligt tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Det kommer flera. På nästa tjej så snart det bjuds, mindre alkohol, vinga din vän och spela hela spelet ur ett långtidsperspektiv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Se till att både du och damen dricker mindre så blir dagen efter mycket trevligare

Sen kan man ju fundera på om uppgiften att hon glömt dig är hennes, eller skapat av honom.
Men om ni bytte nummer, så borde ju ett intresse finnas från hennes sida också att ringa dig.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Tycker nog att det är fritt fram och köra ifall man är sugen. Fyllesex är helt ok så länge hon inte är väck

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Din kompis är "friendzoned", få han att fatta det. Han har inte ett skit i att göra vem hon strular med!
Ta chansen med henne för lite "skoj"! 95:a är väl lite på gränsen för min smak iaf. Men så länge det finns gräs på planen kan man spela, eller?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Din kompis är "friendzoned", få han att fatta det. Han har inte ett skit i att göra vem hon strular med!
Ta chansen med henne för lite "skoj"! 95:a är väl lite på gränsen för min smak iaf. Men så länge det finns gräs på planen kan man spela, eller?

Jorå, nog har gräset på planen växt fram iallafall.

Snackade mer med tjejen, och hon tycker ungefär samma sak. Han hade faktist sagt till henne att de inte skulle kunna vara ihop så inte gjorde hon något fel i när hon valde att strula. Jag var tydligen trevlig och jordnära också

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM