Permalänk

sleevepriser

Hej!

Tänkte fråga er användare här på sweclockers vad ni tycker om priser på sleeve.

3mm(standard) sleeve brukar ligga på 7-8kr / meter + frakt (ca 10-20% extra)
Men är detta ett pris ni gillar ? Svara gärna i pollen vad ni tycker är ett acceptabelt pris
Mvh mscb.se

Permalänk
Medlem

6 Kronor metern tycker jag är lagomt för vanlig 3mm, runt 9-10kr för 10mm sata sleeves.
Bra att jag såg detta inlägg, sitter och funderar på vart jag kan få tag på gröna 3mm sleeves och nu fick jag ju svaret!
Förvänta er ett köp ifrån mig inom kort!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havocboy:

6 Kronor metern tycker jag är lagomt för vanlig 3mm, runt 9-10kr för 10mm sata sleeves.
Bra att jag såg detta inlägg, sitter och funderar på vart jag kan få tag på gröna 3mm sleeves och nu fick jag ju svaret!
Förvänta er ett köp ifrån mig inom kort!

Samma här! Kan vara kul att snygga upp kablaget lite. Så förvänta en beställning ifrån mig om priset sänkts en aning

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av Havocboy:

6 Kronor metern tycker jag är lagomt för vanlig 3mm, runt 9-10kr för 10mm sata sleeves.
Bra att jag såg detta inlägg, sitter och funderar på vart jag kan få tag på gröna 3mm sleeves och nu fick jag ju svaret!
Förvänta er ett köp ifrån mig inom kort!

Tack för detaljerat svar. Är detta inklusive frakt (+10-20%)?

Mvh mikael, mscb

Permalänk
Medlem

7 krr lagom tycker jag! eller det är vad jag är redo att betala. Sen kan man alltid sträcka sig lite mer för att stödja de man gillar

Alla kommer säkert ta lägsta priset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

Tack för detaljerat svar. Är detta inklusive frakt (+10-20%)?

Mvh mikael, mscb

Japp inklusive frakt då tyget inte är särskillt dyrt att skicka med tanke på vikten.
Beställer man verktygen som är lite tyngre, så kanske man kan lägga till en liten avgift för frakten utöver priset för verktygen.
Beställer man verktyg + sleeves så kanske man kan sänka priset på själva sleevesen med en krona per meter men ta ut summan för frakten för verktyget. (Bara en Idé)

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Kan man inte ändra sin röst? Råkade ta fel.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Proffsmobbare

MDPC-X kostar 5,80 SEK/meter (6,70 EUR/10m), skulle absolut inte kunna tänka mig att betala ett högre pris per meter än den absoluta referensprodukten.

Att det går att köpa lokalt väger ju tungt, men kvalitet väger tyngre i slutändan, iallafall för mig.

Permalänk
Skrivet av Laine:

MDPC-X kostar 5,80 SEK/meter (6,70 EUR/10m), skulle absolut inte kunna tänka mig att betala ett högre pris per meter än den absoluta referensprodukten.

Att det går att köpa lokalt väger ju tungt, men kvalitet väger tyngre i slutändan, iallafall för mig.

Mdpc kostar 7.97 euro/10m (ca 7kr/meter). VAT lägger till ca 20%. Frakten därifrän kostar endel och det är bara tillgängligt nån gång i veckan.

Jag tror jag får ordna en prissänkning för ditt argument var fortfarande ganska logiskt.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Mickesven:

Mdpc kostar 7.97 euro/10m (ca 7kr/meter). VAT lägger till ca 20%. Frakten därifrän kostar endel och det är bara tillgängligt nån gång i veckan.

Jag tror jag får ordna en prissänkning för ditt argument var fortfarande ganska logiskt.

Du har rätt, jag räknade på svart som står på 6,70 EUR. Missade att andra färger var dyrare!

VAT är redan inräknat som standard på MDPC-X dock, köper man utanför EU räknas den bort i efterhand istället.

Frakten finner jag helt irrelevant då den är bestämd till mängden sleeving. Skulle jag köpa 100 eller 1000 meter är den helt försumbar (och mängdrabatt ges, men den räknar jag också bort i detta exempel).

Frakt är för individuellt till beställning för att kunna vara en faktor (per meter) i uträkningen, även om den fortfarande finns där.

Med detta sagt tycker jag att det är fantastiskt bra att det finns ett svenskt alternativ (särskilt för personer som är oförmögna att göra internationella beställningar), men det är otroligt svårt att jämföra sig prismässigt med en produkt som med all sannolikhet (om än väldigt liten skillnad) är sämre kvalitetsmässigt.

Det du får tävla, eller jämföra dig med, är i mina ögon en närhet och en servicenivå som är utöver det vanliga. Du får spela på att du är ett svenskt alternativ helt enkelt, ett komplement istället för en utmanare. Kombinera det med några slags tjänster som du blir väldigt duktig på kanske?

Med detta sagt vet jag hur hård marknad sleeving är, även om man inte vill gå med vinst. Så jag förstår sin sits och syn på det hela.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Du har rätt, jag räknade på svart som står på 6,70 EUR. Missade att andra färger var dyrare!

VAT är redan inräknat som standard på MDPC-X dock, köper man utanför EU räknas den bort i efterhand istället.

Frakten finner jag helt irrelevant då den är bestämd till mängden sleeving. Skulle jag köpa 100 eller 1000 meter är den helt försumbar (och mängdrabatt ges, men den räknar jag också bort i detta exempel).

Frakt är för individuellt till beställning för att kunna vara en faktor (per meter) i uträkningen, även om den fortfarande finns där.

Med detta sagt tycker jag att det är fantastiskt bra att det finns ett svenskt alternativ (särskilt för personer som är oförmögna att göra internationella beställningar), men det är otroligt svårt att jämföra sig prismässigt med en produkt som med all sannolikhet (om än väldigt liten skillnad) är sämre kvalitetsmässigt.

Det du får tävla, eller jämföra dig med, är i mina ögon en närhet och en servicenivå som är utöver det vanliga. Du får spela på att du är ett svenskt alternativ helt enkelt, ett komplement istället för en utmanare. Kombinera det med några slags tjänster som du blir väldigt duktig på kanske?

Med detta sagt vet jag hur hård marknad sleeving är, även om man inte vill gå med vinst. Så jag förstår sin sits och syn på det hela.

Tack för feedback!

Mitt mål är inte att konkurera ut mdpc. Dock så vet jag att jag kommer kunna ha en bättre kommunikation med det svenska folket, för det är enbart dom jag satsar på. Att ha en internationell försäljning är mycket mer opersonligt.

Men jag förstår att det tar lång tid att bli något inom sleevingbranschen. Men jag har tid och engagemanget för detta så jag skall försöka bevisa att det finns andra sleeves förutom mdpc som presterar jättebra!

Permalänk

På knivbutik.se är det fri frakt oavsett hur mycket man beställer, 6,9kr/m (paracord vilket jag tycker funkar bra och är snyggt), sen så finns där mycket större utbud och om du lyckas komma igång med detta så tror jag att du kommer att utöka ditt utbud. priserna som du har nu tycker jag är bra.

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem

Lär troligen beställa lite sleeve när löning kommer

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Lär troligen beställa lite sleeve när löning kommer

Trevligt att höra!

Har nu fått in ett gäng med rullar som är klara för leverans till er sweclockare!

här är en bild på det som kommit in

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mickesven:

Trevligt att höra!

Har nu fått in ett gäng med rullar som är klara för leverans till er sweclockare!

här är en bild på det som kommit in

Mina observationer av de test exemplar jag fick av Axon sleeves är att Axon täcker lite bättre än MDPC men är även lite hårdare och svårare att tänja ut än vad MDPC är. Båda är väldigt bra produkter. MDPC lite mjukare och följsammare i mitt tycke. Ej testat att sleeva ordentligt med dem(axon) ännu.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Mina observationer av de test exemplar jag fick av Axon sleeves är att Axon täcker lite bättre än MDPC men är även lite hårdare och svårare att tänja ut än vad MDPC är. Båda är väldigt bra produkter. MDPC lite mjukare och följsammare i mitt tycke. Ej testat att sleeva ordentligt med dem(axon) ännu.

tack david!

sleeve är ju en smaksak och båda har sina fördelar. Om man gillar hård sleeve så är axon ett bra val då det är väldigt stadigt.

trevligt att du lämnade konstruktiv feedback!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mickesven:

tack david!

sleeve är ju en smaksak och båda har sina fördelar. Om man gillar hård sleeve så är axon ett bra val då det är väldigt stadigt.

trevligt att du lämnade konstruktiv feedback!

Lite därför jag lämnade mina personliga observationer och inte några egentliga värderingar på vilket som är bättre än den andra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kanske får bli att testa sleeva lite nu när vi har en svensk återförsäljare med vettiga priser, men hur har den att sleeva Heatshrinkless med? går det bra?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Gjorde min första beställning hos dig nu MSCB!

http://prntscr.com/1m6mq1

Återkommer med feedback hur jag upplever leverans och kvalitet på produkten!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

kan du importera sata sleeve olika färger och 3mm militär grönsleeve om det finns.

Permalänk
Skrivet av gs242:

Kanske får bli att testa sleeva lite nu när vi har en svensk återförsäljare med vettiga priser, men hur har den att sleeva Heatshrinkless med? går det bra?

återkommer med en länk där jag gjort en heatshrinkless 24pin kabel! blev extremt nöjd med resultatet.

Skrivet av Havocboy:

Gjorde min första beställning hos dig nu MSCB!

http://prntscr.com/1m6mq1

Återkommer med feedback hur jag upplever leverans och kvalitet på produkten!

gör det!

Skrivet av sammpa09:

kan du importera sata sleeve olika färger och 3mm militär grönsleeve om det finns.

sata sleeve i olika färger är på G, militärgrön är inget min leverantör har i lager just nu tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hur är det med garantier på psu:n? Är det bättre att satsa på sleeve när garantin är slut?

Permalänk
Skrivet av furryowl:

Hur är det med garantier på psu:n? Är det bättre att satsa på sleeve när garantin är slut?

så länge du inte öppnar/skadar/modifierar själva PSUn så bör ej garantin påverkas. Jag har aldrig orsakat några skador när jag sleevat mina PSUer, gäller bara att vara varsam när grejjar med dom. jag brukar även göra så att jag sleevar bara 1kabel i taget för att förhindra felkopplingar.

Det går köpa hem PSU testare från ebay för cirka 30kr. den kontrollerar alla volter på psun så att man kan kontrollera dom innan man kopplar in datorn.

Permalänk
Medlem

Har ett förslag till dig med! Man borde kunna köpa "testplatta" med typ 1-2 cm av varje sleve antingen fasthäftat eller limmat på en pappersbit med namnet ståendes bredvid. Säg att en sån platta kostar 10-20 kronor+för ett vanligt kuvert samt sata-sleve och krympslang så allt kan testas först med färger-storlekar-mm, tror folk skulle känna sig säkrare då. finns säkert bättre sätt att skicka det än klipp och klistra men vore nog smart med en "produktpalett" av nått slag man kunde köpa hem

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).