Permalänk
Medlem

Hjälp med kylning i ett CM Silencio 550

Hej. Jag har det ljuddämpade chassit Silencio 550 från Cooler Master. Ventilationen är ganska dålig och jag har en Corsair H50 som kylare till processorn. Jag misstänker att radiatorn gör luftflödet ännu sämre. Jag måste dessutom ha radiatorfläkten på utblås vilket minskar kyleffekten till processorn. Nu under sommaren har det varit ganska varmt och jag har fått väldigt höga temperaturer på både grafikkort och processor. Jag har ett gtx 770 och en i5 4670K.
Jag undrar om någon har riktigt bra tips på hur jag kan göra ventilationen bättre utan att hölja ljudnivån.
jag har två gentle typhoon 750 rpm som inblås och radiatorfläkten till H50 (inklusive radiatorn så klart) som utblås.

Jag har funderat på en Coolermaster Hyper 212 EVO som processorkylare för att komma undan från radiatorn och ändå hålla låg ljudnivå och använda den nuvarande radiatorfläkten utan radiatorn som utblås.

Några tips? Någon som har en egen lösning? Jag vill hålla mitt grafikkort på i alla fall under 80 grader i full load och processorn runt 45-50 grader.

Permalänk
Medlem

Kanske en lite dyrare lösning, men om du byter till ett Fractal så kan du få jävligt bra luftflöde i lådan, då du har två utblås i taken med, så bakfläkten inte får tag allt jobb. Då kan du ha bakfläkten som insug, så din processor får kallluft, och du får bra flöde i lådan samtidigt.

Förövrigt så rek. jag dessa fläktar:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/144910-noctua_chassif...

Du kan köra PWM med dom så dom är tysta när du degar vid datorn, och drar endast igång om du behöver dom.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Menar du ett r4?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har grafikkortet en radialfläkt som blåser ut luften ut ur chassit?

Permalänk
Medlem

Ja jag har ett msi 770 twin frozr

Såg att r4 bara kostar 700 på inet just nu. Det är ungefär vad jag tänkt lägga på kylning så det blir nog ett nytt chassi

Skickades från m.sweclockers.com