Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem

inte så konstigt kanske

Hade förbokat Xbox One. Förberett att bygga ett coolt rum bara för upplevelsen. Men Skit i det nu Blir det ps4 hela slanten. Troligen är sanningen att det är ett hårdvaruproblem som ligger bakom uppskjutningen. Kan ju vara så korkat att det den skydd som skulle funnits på Xbox är hårdvarubaserat och inte gått att kringå. Så nu slängde man 3.5 miljoner färdiga moderkort på tippen :). Ungefär som man inte hade råd med tillräcklig mängd lödtenn på gen1 360:s där grafikprocessorn släppte o gav oss den berömda ringen.

Permalänk
Medlem

Känns som en bs ursäkt för att vara helt ärligt en sån grej som TV nånting går garanterat att lösa med mjukvaru patch och om det är nåt som MS borde kunna så är det ju ändå mjukvara. Hårdvara nja inte lika mycket minns det som om det vore igår med alla RROD Xbox´s. Jag tror och det är minst lika illa det om det är så att dom helt enkelt tror att det kommer sälja så bra att dom drar in vissa länders launch för att känna sig mer säkra på att dom kan leverera till några fullt ut först och sen börja beta av resterande. Men som sagt INGEN FÖRUTOM MICROSOFTkan med 100% säkerhet säga hur det EGENTLIGEN ligger till. Förstå sig på;are och spekulanter växer ju på träd i forum och tidningar m.m så det tror jag inte ett skit på. Det är ju likadant med alla spekulationer och skriverier om Apple och Samsung m.m hela tiden . Så länge man inte har en ledande position inom koncernen det handlar om har man inte mer än rykten är påståenden att lyssna på varav dessa oftast inte är helt överensstämmande med hur det egentligen ligger till. Oavsett så kommer det svida i plånboken. Det är ju som om att dom skulle missa "Black Friday" sales i USA ungefär. Iofs så gick det ju sådär för MS och Nokia i höstas på den .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd

Tyvärr en språkfråga eller volymproduktionsfråga mer än tv-integrering tror jag vis av erfarenhet. Förut var vi så små och målgruppen äldre att Microsoft nöjde sig med engelska. Nu vill Microsoft få med hela familjen även i Sverige.

Med det sagt vore det kul om Microsoft gjorde något mer än kassa översättningar för Sverige så vi kan väl hoppas? Vi har i Sverige ett hopplöst dåligt utbud av digitalboxar och alla distributörer förhindrar privatkopiering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Återigen, dom FÅR släppa den, men som jag sa så vill microsoft att alla så få ''the full experience from day one''. Så det är att dom inte VILL släppa den utan TV-funktionen. Lär er läsa för helvete.

upprörd eller?

I mina ögon vill de inte släppa den pga att tv funktionen inte fungerar.
De vill inte släppa den för de inte kan erbjuda ''the full experience from day one'' FÖR att tv funktionerna inte fungera.
Du repeterade det jag nyss har sagt, jag sa aldrig att de inte får släppa den, Lär dig läsa förhelvete eller vad du nu sa till mig....
Du har just trollat dig själv grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Du har verkligen en poäng. Jag var lite i valet och kvalet, men inte längre.

Fast det är väl ändock bättre att vara ärlig och bygga sin renome på ärlighet och på så sätt erhålla trogna kunder?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Don_W:

Det spelar roll för kvartals rapports siffrorna samt att julhandeln är den största köp hysterin på året. Missar då MS startskottet så kommer garanterat många istället för att köpa Xbox köpa PS4 till sina barn eller sig själva. Men Ms kommer inte falla på det men dom kommer släpa efter .

Jo visserligen men jag tänkte inte så långt ^^
Jag tänkte bara på att folk måste kunna hålla sig och inte köpa första bästa.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jo visserligen men jag tänkte inte så långt ^^
Jag tänkte bara på att folk måste kunna hålla sig och inte köpa första bästa.

Dom som verkligen vill ha ett Xbox måste ju vänta så inte mycket snack om det. Men alla bolag vill ju ha fina boksluts siffror och att missa ett sånt viktigt kvartal är inte roligt. Det påverkar ju så mycket det här med Q rapporter en dålig Q rapport och aktiemarknaden börjar dala.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mockasin:

Det är inte samma sak som Nya Zeeland. De ligger i samma region som Australien, som är långt åt fanders. Hela Västeuropa ligger i samma region och frakt och skit är inga problem, men trots det så släpps den inte överallt. Att släppa systemen för att de ligger nära ett annat land med större marknad har inte med saken att göra.
Kolla Schweiz, vilka grannländer har dom? Kolla nu på listan över Tier 1-länder, samt språk som pratas i landet. Sorgligt för deras del. Samma sak kan sägas om Belgien, som inte heller är med i Tier 1. Det har inget med språk att göra. MS har helt enkelt bestämt sig för prioritera vissa länder för att de inte kan skeppa till fler. Irland och Österrike slängde de väl med i Tier 1 bara för att de precis kunde täcka marknaden där då den är liten, men hade kanske inte tillräckligt för Sverige/Skandinavien, så därför sköt upp releasen för oss.

>Schweiz

Herrejävlar du har rätt, hur fan kommer de sig att de inte får någon tidig release?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av caggsoft:

Hade förbokat Xbox One. Förberett att bygga ett coolt rum bara för upplevelsen. Men Skit i det nu Blir det ps4 hela slanten. Troligen är sanningen att det är ett hårdvaruproblem som ligger bakom uppskjutningen. Kan ju vara så korkat att det den skydd som skulle funnits på Xbox är hårdvarubaserat och inte gått att kringå. Så nu slängde man 3.5 miljoner färdiga moderkort på tippen :). Ungefär som man inte hade råd med tillräcklig mängd lödtenn på gen1 360:s där grafikprocessorn släppte o gav oss den berömda ringen.

Det var absolut inte mängden lödtenn som var orsaken till RLOD på 360. Microsoft valde att designa GPUn själv på 360n för att spara pengar istället för att leja t.ex. ATI eller Nvidia till att göra det. Det gjorde att kretsen inte blev lika effektiv som beräknat med värmeproblem som följd. Detta i kombination med de nya miljölagarna vilka förbjöd bly i lödtennet gjorde lödningarna svagare för temperaturskiftningar. Det är orsaken till RLOD.

Man får hoppas att MS har lärt sig denna gång och inte tar några genvägar, RLOD var ett fruktansvärt dyrt fiasko för dem.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Seriöst?

Ja

Permalänk
Permalänk
Medlem

Huvudanledningen till att jag köper PS4 är för att jag vill stödja de Japanska spelutvecklarna.
De kommer med mycket roligare nya ideer, medans de Amerikanska bara kör med sina trötta FPS kloner.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Huvudanledningen till att jag köper PS4 är för att jag vill stödja de Japanska spelutvecklarna.
De kommer med mycket roligare nya ideer, medans de Amerikanska bara kör med sina trötta FPS kloner.

Sarkasmen flödar, men du behövde inte överdriva så mycket.

I övrigt så kommer PS4 antagligen bli lika betydelselös i Japan som Vita. Visst en del kommer köpa den, men intresset är väldigt svalt just nu i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Det enda bra med CrapBoxen är handkontrollerna, dom är guld till bilspel på PC
Så en sådan blir det att inhandla så snart dom finns i affärerna.

Att köra bilspel med handkontroll är som att köra fps med handkontroll. Långt från optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Huvudanledningen till att jag köper PS4 är för att jag vill stödja de Japanska spelutvecklarna.
De kommer med mycket roligare nya ideer, medans de Amerikanska bara kör med sina trötta FPS kloner.

Kunde inte motstå

http://www.youtube.com/watch?v=AMYs-tv7PkI

Ett av Konami's bättre spel kanske?

Permalänk
Skrivet av sprite:

Kunde inte motstå

http://www.youtube.com/watch?v=AMYs-tv7PkI

Ett av Konami's bättre spel kanske?

Jag om jag fick valet att bli fet eller spela det så skulle jag välja...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Jag om jag fick valet att bli fet eller spela det så skulle jag välja...
http://i.imgur.com/IJOqRJM.jpg

Eller så tar du livet av dig själv.
Varför då inte göra något som faktiskt är roligt? Dance Dance Revolution?

Permalänk
Medlem

Känns som språkgrejen är nån kass ursäkt. Dom har ju haft 8 år på sig...

Troligare att dom inte lyckas tillverka nog volym och istället väljer att satsa allt på vissa marknader än att ha dålig tillgång på alla?

Vem vet, men för att missa julförsäljningen måste dom ju ha en bra jäkla anledning och då känns tillgång som rätt nära till hands.

Permalänk
Medlem

Maskopi med obama och nu det här , fy på er microsoft

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Sarkasmen flödar, men du behövde inte överdriva så mycket.

I övrigt så kommer PS4 antagligen bli lika betydelselös i Japan som Vita. Visst en del kommer köpa den, men intresset är väldigt svalt just nu i alla fall.

Vänta va?
Psvita säljer dåligt för att den inte erbjuder det folk vill ha i en handhållen konsol.
Ps4 kommer säkerligen sälja lika bra i japan som ps3 har gjort....

Permalänk
Medlem

Om det nu verkligen är språköversättningar som sätter stop så släpp skiten på engelska vet jag, finns väl inte en person under 20 i det här avlånga landet som inte kan engelska.

Vi har ju engelska i grundskolan, engelska på internet och tack gode Gud har vi inga j'vla dubbade filmer och tv-serier som de har överallt i Tyskland, Frankrike och Spanien.

Sverige är ju i princip ett två-språkigt land vid det här laget.

Släpp skiten och ge oss orginalspråket, det går hur bra som helst.

Permalänk

Klantigt gjort av MS, språkproblem är bara skitsnack, de har dumt nog valt att prioritera vissa marknader. Jag tror att man hade uppnått bättre resultat genom att fördela enheterna över alla 21 länder, då hade fler behållit sina förbokningar.
Nu kommer alla köpa PS4 istället eftersom nuvarande generation är föråldrad, och alla vill ha nytt till jul...

Däremot blir det nog en bra affär för mig, beställde 4 XB1 från England och 4 från Tyskland, kommer nog att kunna få hyfsat betalt av alla som inte har bokat import-ex i tid...

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Eller så tar du livet av dig själv.
Varför då inte göra något som faktiskt är roligt? Dance Dance Revolution?

Jag är inte mycket för stompande saker så StepMania är det närmsta isf om jag ska köra något i DDR stilen.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Blir så sjukt trött på folk som skriver "RIP in peace". Vet du ens vad RIP står för?

Vet du?

Äntligen kommer mina två terminer latin till nytta. Det står alltså INTE för Rest in peace, utan för Requiescat in pace som betyder just vila i fred.
Den engelska versionen är ett par tusen år för sen...

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Vet du?

Äntligen kommer mina två terminer latin till nytta. Det står alltså INTE för Rest in peace, utan för Requiescat in pace som betyder just vila i fred.
Den engelska versionen är ett par tusen år för sen...

Vad snackar du om? Den är inte "för sen" det är ett nyare språk och det betyder samma sak.
Och jo, man säger Rest In Peace och inte på latin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad snackar du om? Den är inte "för sen" det är ett nyare språk och det betyder samma sak.
Och jo, man säger Rest In Peace och inte på latin

MAN säger inte det.. Amerikaner och vissa andra västerlänningar säger det. Italienare och Spanjorer använder den ursprungliga betydelsen och det gör också hela katolska kyrkan. Men det stör mig inte om ni använder Rest in peace eftersom det är betydelsen.
Det som störde mig var när en viktigpetter skulle rätta någon och har fel själv.

Hyffsat off topic, så jag lämnar diskussionen nu.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

MAN säger inte det.. Amerikaner och vissa andra västerlänningar säger det. Italienare och Spanjorer använder den ursprungliga betydelsen och det gör också hela katolska kyrkan. Men det stör mig inte om ni använder Rest in peace eftersom det är betydelsen.
Det som störde mig var när en viktigpetter skulle rätta någon och har fel själv.

Hyffsat off topic, så jag lämnar diskussionen nu.

Viktigpetter? Läste du ordentligt skulle du förstå vad jag menade.
Någon skrev RIP in peace, det blir som att skriva Rest in peace in peace, vilket är ganska störande.
Det har ingenting med något annat än just det att göra. Du tog bara helt random upp detta,
undrar vem som är en så kallade "viktigpetter" egentligen

Permalänk
Medlem

Nån som kommer att köpa Ps4 den 29:e November när den släpps i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Nån som kommer att köpa Ps4 den 29:e November när den släpps i Sverige?

Yes.

Permalänk

Det är ju för dåligt av Microsoft att göra så här.
Först ut var det ju något bullshit från Microsoft att man var tvungen att ansluta till internet varje dygn!
Plus att deras hårdvara är sämre än PS4 men ÄNDÅ så är priset högre!
Nästan som att dom inte vill att man ska köpa Xbox One.
Jag tycker det är synd att det blev såhär för jag har alltid gillat Xbox mer än Playstation.
Men nu är det ju solklart att det blir en PS4 till jul.
Så hejdå Xbox för fina minnen!

Men om man vill ha den i år kan man ju alltid det: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/83374-xbox-one-con...

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.