Kan man spela med 896 mb grafikminne

Permalänk
Avstängd

Kan man spela med 896 mb grafikminne

hejsan jag har ju 512 mb grafikkortsminne i min stationära men om jag lägger till 3 stycken 128 mb agp grafikkortsminne så har jag 384 mb grafikkortsminne till då blir det sammanlagt 512+384= 896 mb grafikkortsminne räcker det för att någon ska kunna spela

Permalänk
Medlem

Klart du kan, men sen så beror det även på vad du ska spela.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nstrom:

Klart du kan, men sen så beror det även på vad du ska spela.

tillexempel köra lätta spel som halflife counterstrike the sims quake kanske svårare spel också

Permalänk
Medlem

Viktigare att veta vilken grafikprocessor du har. Det finns ju Geforce GT610/620/630 t.ex. med 4GB minne som inte är särskilt bra lämpade för spel.

Så minnesmängden säger tyvärr inte särskilt mycket.

Rent generellt så brukar inte minne adderas på grafikkort när man sätter i flera stycken. Sätter du i 2st grafikkort med 2GB minne vardera, så kan du effektivt använda 2GB minne eftersom att all data speglas mellan korten.

Permalänk

Trollen är vaken tidigt idag

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Trollen är vaken tidigt idag

Jo han har fått tillbaks sitt konto igen efter att ha varit bannad

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Ala GTX260-280?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin44:

hejsan jag har ju 512 mb grafikkortsminne i min stationära men om jag lägger till 3 stycken 128 mb agp grafikkortsminne så har jag 384 mb grafikkortsminne till då blir det sammanlagt 512+384= 896 mb grafikkortsminne räcker det för att någon ska kunna spela

hej du vet nog inte alls va du snackar om du kan inte lägga ihop alla dina grafikkort och tro det först skall funka. för det andra skulle du köra SK sli (som nu inte finns i agp) då skulle du inte få mer en 128mb i minne ändå eftersom det går på det lägsta och sämsta grafikortet. Läs på!!

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tranceguy:

hej du vet nog inte alls va du snackar om du kan inte lägga ihop alla dina grafikkort och tro det först skall funka. för det andra skulle du köra SK sli (som nu inte finns i agp) då skulle du inte få mer en 128mb i minne ändå eftersom det går på det lägsta och sämsta grafikortet. Läs på!!

jag har ju en pci express 1x1 också

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin44:

hejsan jag har ju 512 mb grafikkortsminne i min stationära men om jag lägger till 3 stycken 128 mb agp grafikkortsminne så har jag 384 mb grafikkortsminne till då blir det sammanlagt 512+384= 896 mb grafikkortsminne räcker det för att någon ska kunna spela

Har jag förstått dig rätt att ditt moderkort har en PCI-express slot och tre stycken APG slots?
Vad är det för APG version i slotsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin44:

hejsan jag har ju 512 mb grafikkortsminne i min stationära men om jag lägger till 3 stycken 128 mb agp grafikkortsminne så har jag 384 mb grafikkortsminne till då blir det sammanlagt 512+384= 896 mb grafikkortsminne räcker det för att någon ska kunna spela

Om du är seriös, så går det där inte alls. Punkt slut. Grafikkortsminne går inte att uppgradera som RAM-minne. För det andra så hade det ändå inte gett särskilt mycket prestanda.

Om du seriöst vill veta om din dator klarar ett visst spel så kan vi hjälpa dig med det men då behöver vi veta mer om grafikkortet. Som nämnt tidigare i tråden.

Om du är ett troll... Gå och lägg dig...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin44:

jag har ju en pci express 1x1 också

hmm du kan fortfarande inte blanda grafikkort, och tro det ska funka !!!! för det kommer inte att göra detta.

sen spelar det ingen roll att du har en massa agp och nån enstaka pci e platser

Om du läst på va SLI respektive Xfire är för nått då vet du åxå detta

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte svara honom, bara att kolla tidigare trådar och inlägg. Han kommer snart att bli bannad igen.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murvel:

Ni behöver inte svara honom, bara att kolla tidigare trådar och inlägg. Han kommer snart att bli bannad igen.

då blir han bannad för gott då han redan har 2 banns

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av martin44:

jag har ju en pci express 1x1 också

Väldigt relevant

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka till sweclockers, vi skiter fortfarande fullständigt i din dell optiplex gx280 som du antagligen hittat på soptippen med 4 grafikkort och en "delad" p4 med hyperthreading och du får fortfarande inte 3200mhz på minnena samt alla andra trollfrågor och trådar du kommer hinna skapa innan du blir bannad igen..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Välkommen tillbaka till sweclockers, vi skiter fortfarande fullständigt i din dell optiplex gx280 som du antagligen hittat på soptippen med 4 grafikkort och en "delad" p4 med hyperthreading och du får fortfarande inte 3200mhz på minnena samt alla andra trolltrågor och trådar du kommer hinna skapa innan du blir bannad igen..

haha dagens bästa !!!

till Martin44 tips till dig ÄR: tänk igenom det du undrar om är detta nått som folk kan svara på.Jag menar det du tyckte dig vara stålmannen på datorkunnande då vi hade våran konfrontation. dock va beviset en annan femma. denna tråd ger dig inte heller nått + på kunnige biten. tips är sök på google om du undrar saker finns det där ja då kanske du skulle kunna ställa frågor om det här åxå.

till övriga det är synd att det inte fanns en enkom tråd för trolkarlar like this. till alla som trollat på swecklocers nästan så man skulle få sig ett gott skratt. Nej Moderatorerna tar bort inläggen istället.

tråden jag syftar på är denna kolla extra mycket på sista inlägget varför tråden blev låst haha

#13693553

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin44:

hejsan jag har ju 512 mb grafikkortsminne i min stationära men om jag lägger till 3 stycken 128 mb agp grafikkortsminne så har jag 384 mb grafikkortsminne till då blir det sammanlagt 512+384= 896 mb grafikkortsminne räcker det för att någon ska kunna spela

Svaret är: Nej.

Inget AGP-kort duger till spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag får en låt på hjärnan när jag läser trådskaparens alla inlägg. Jag tror den går ungefär så här:

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
99:e percentilen

Naturligtvis är det ingen som tror att martin44 är seriös med sina trådar om att addera "grafikkortsminne", sälja gamla värdelösa märkesdatorer, "delade processorer", 3200 MHz RAM-klock etc ... och så hans eviga Dell Optiplex GX280.

Men det är fruktansvärt roligt att läsa, så för min del får han gärna fortsätta!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Martin44 får gärna förklara vad som är så roligt i att trolla.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Naturligtvis är det ingen som tror att martin44 är seriös med sina trådar om att addera "grafikkortsminne", sälja gamla värdelösa märkesdatorer, "delade processorer", 3200 MHz RAM-klock etc ... och så hans eviga Dell Optiplex GX280.

Men det är fruktansvärt roligt att läsa, så för min del får han gärna fortsätta!

Tycker detsamma!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Naturligtvis är det ingen som tror att martin44 är seriös med sina trådar om att addera "grafikkortsminne", sälja gamla värdelösa märkesdatorer, "delade processorer", 3200 MHz RAM-klock etc ... och så hans eviga Dell Optiplex GX280.

Men det är fruktansvärt roligt att läsa, så för min del får han gärna fortsätta!

undrar hur det går för hans begagnade superdatorer på blocket som han skulle sälja med "i7a" samt "32gb ram" till siba priser i gamla chassin..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Oliver91:

undrar hur det går för hans begagnade superdatorer på blocket som han skulle sälja med "i7a" samt "32gb ram" till siba priser i gamla chassin..

Jag tippar att de går för 8000–10000 kr. Vi kommer ju få se kvittot sen dessutom!

Förresten, man borde kanske köpa en Dell Optiplex av skolan för 1000 kr, sätta i en i7:a, 32 GB RAM och 5 grafikkortsminnen, alltså totalt 3072 MB. Och så byter man ut nätagget till ett Corsair CX 430W. Sen säljer man den för 12000 kr och tjänar 11000 kr!!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Jag tippar att de går för 8000–10000 kr. Vi kommer ju få se kvittot sen dessutom!

Förresten, man borde kanske köpa en Dell Optiplex av skolan för 1000 kr, sätta i en i7:a, 32 GB RAM och 5 grafikkortsminnen, alltså totalt 3072 MB. Och så byter man ut nätagget till ett Corsair CX 430W. Sen säljer man den för 12000 kr och tjänar 11000 kr!!

Jo det räcker att man sätter dit en klisterlapp med i7 symbolen som alltid följer med vid inköp av ny processor kallas även klistermärkes trimmning bara den klisterlappen kan man ta 500kr extra ^^ haha

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Vadå personen i fråga kanske är efter eller nått? hehe...kan vi hoppas iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

här har ni en länk som gör det möjligt att koppla in en pci express kort via datorn som gör det möjligt att koppla 3 : e generationens pci express kort: http://www.hwtools.net/Adapter/PE4L%20V2.1.html

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tranceguy:

Jo det räcker att man sätter dit en klisterlapp med i7 symbolen som alltid följer med vid inköp av ny processor kallas även klistermärkes trimmning bara den klisterlappen kan man ta 500kr extra ^^ haha

kolla denna länk då förstår du att man kan ha två grafikkort : http://www.amazon.com/StarTech-com-Express-Profile-Extension-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nimrood:

Om du är seriös, så går det där inte alls. Punkt slut. Grafikkortsminne går inte att uppgradera som RAM-minne. För det andra så hade det ändå inte gett särskilt mycket prestanda.

Om du seriöst vill veta om din dator klarar ett visst spel så kan vi hjälpa dig med det men då behöver vi veta mer om grafikkortet. Som nämnt tidigare i tråden.

Om du är ett troll... Gå och lägg dig...

hejsan innan du skriver att jag ska gå och lägga mig läs denna länk : http://www.amazon.com/StarTech-com-Express-Profile-Extension-... så kan man ha en extra pci express port då kan jag köra två 2 gb grafikkort utan problem och samtidigt ha de agp grafikkorten

Permalänk
Medlem

Det du länka kommer fungera skit dåligt är jag ganska säker på! dels för att du använder en PCIe x1 och inte x16 i båda fallen och då får man inte samma bandbredd eller prestanda.
Du kan inte använda två grafikkort och få bättre prestanda i spel om dom inte sitter i SLI och det kräver identiska GPU:er vilket AGP och PCIe inte har.
martin44 om du nu inte trollar så får du allt ta och läsa på lite om du inte vill framstå som en idiot.

Visa signatur

Citera för svar!