Permalänk
Medlem

Lenovo y500 batteriet vill inte ladda

Hej, jag har använt min y500 ganska så sparsamt i 3-4 månader och har använt den som en stationär. Men nu när det har blixtrat och annat så har jag dragit ut kontakten och då har datorn dragit ganska så mycket ström i avstängt läge (50% över natten) så nu när jag satte in strömkabeln i väggen igen så vill han inte ladda upp sig. Det står på ström ikonen att den är ansluten men laddas inte, någon som vet vad detta kan vara för något fel?

Mvh Desperat

Permalänk
Vila i frid

Har du garanti kvar på den - gör inget själv utan ring Lenovo-supporten på 0771-171040.

Permalänk
Medlem

Prova ta loss batteriet och sätt tillbaks igen! Blir det ingen skillnad så felanmäl det!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk

Har också varit med om det, gå in på lenovos egna energy management-grej och ändra batteri-inställning, det har troligtvis ändrats till optimal livslängd, då laddas inte batteriet.