Diablo 3: reaper-of-souls

Permalänk

Lär inte springa ner till närmaste butik, slå läger utanför, och vänta ända tills premiärdag, och. Men jag hoppas att de har lärt sig något från alla tidigare erfarenhet. Och snälla rara se till att det finns ett ordentligt PvP-system!

Permalänk

Problemet för Diablo 3 var att det fanns orimliga förväntningar redan långt innan release, folk föreställde sig ett Diablo 2 med bättre grafik samtidigt som man ville ha något nytt så att det inte bara var Diablo 2 HD. Jag själv har hela tiden tyckt att man gjort ett bra spel som bygger vidare fint på all den lore man kände till från tidigare spel och i miljöer kända från tidigare spel. Visst det har haft sina barnsjukdomar men så var det även för Diablo 2 och många andra spel, det tar tid att lösa problem som är svåra att testa i beta... Jag kommer förboka en expantion och ser fram emot det, men känns inte som det kommer den här sidan nyår med tanke på att det inte finns något releasedatum än

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Sjukt taggad här med, men trist att det inte verkar bli release innan jul. Står längst ner på officiella sidan att det är release någon gång 2014, så i värsta fall är det minst ett drygt år kvar.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad man är

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Problemet för Diablo 3 var att det fanns orimliga förväntningar redan långt innan release, folk föreställde sig ett Diablo 2 med bättre grafik samtidigt som man ville ha något nytt så att det inte bara var Diablo 2 HD. Jag själv har hela tiden tyckt att man gjort ett bra spel som bygger vidare fint på all den lore man kände till från tidigare spel och i miljöer kända från tidigare spel. Visst det har haft sina barnsjukdomar men så var det även för Diablo 2 och många andra spel, det tar tid att lösa problem som är svåra att testa i beta... Jag kommer förboka en expantion och ser fram emot det, men känns inte som det kommer den här sidan nyår med tanke på att det inte finns något releasedatum än

Kul att se att man inte är ensam om de tankarna.
Har haft många timmars nöje med D3 och fler lär det bli även om det just nu för tillfället ligger på hyllan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 var inget vidare innan LoD expansionen heller. Folk har glömt bort det.

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Problemet för Diablo 3 var att det fanns orimliga förväntningar redan långt innan release, folk föreställde sig ett Diablo 2 med bättre grafik samtidigt som man ville ha något nytt så att det inte bara var Diablo 2 HD. Jag själv har hela tiden tyckt att man gjort ett bra spel som bygger vidare fint på all den lore man kände till från tidigare spel och i miljöer kända från tidigare spel. Visst det har haft sina barnsjukdomar men så var det även för Diablo 2 och många andra spel, det tar tid att lösa problem som är svåra att testa i beta... Jag kommer förboka en expantion och ser fram emot det, men känns inte som det kommer den här sidan nyår med tanke på att det inte finns något releasedatum än

Kan bara hålla med. Framförallt är det lite roligt när man såg massor folk i början som klagade på att det var ett dåligt spel efter de hade lagt ner hundratals timmar i det.

Samtidigt ska är ju d3 ett helt annat spel nu än det var när det lanserades också, det har verkligen hänt väldigt mycket.

Permalänk

Samtidigt som jag blev riktigt sugen på expansionen så känner jag på något sätt att jag skulle kunna köpa den bara som tack för trailern.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Diablo 2 var inget vidare innan LoD expansionen heller. Folk har glömt bort det.

Classic D2 är kanske för svårt för många , inte bara att skaffa en enigma och teleportera sej igenom spelet bara för att det finns många häftiga prylar så blir det inte ett bättre spel.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Classic D2 är kanske för svårt för många , inte bara att skaffa en enigma och teleportera sej igenom spelet bara för att det finns många häftiga prylar så blir det inte ett bättre spel.

Svårt? Classic d2 var väll om något alldeles för lätt, framför allt med vissa klasser (tänker nova sorc i cow level tex).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Classic D2 är kanske för svårt för många , inte bara att skaffa en enigma och teleportera sej igenom spelet bara för att det finns många häftiga prylar så blir det inte ett bättre spel.

Looten var rätt trist i classic

Permalänk
Medlem

Hur fungerar nya Paragon systemet? Har förstått att man får points som man kan spendera på olika stats. Och att det är account wide. Men vad händer med min Paragon 100 karaktär?

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/gamescom/loot-20-diablo-iii-reaper-of...
Ny info om itemization, paragon med mera för dig Naxos. Också videon som fått mig att sälja all min gear

Permalänk
Medlem

Haha shit. Nu "måste" man dra upp 8 st till Paragon 100.(lämna en slot för nya klassen). Om man vill ha bästa möjliga försprång hehe.

Btw, varför sålde du allt ditt gear?

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Haha shit. Nu "måste" man dra upp 8 st till Paragon 100.(lämna en slot för nya klassen). Om man vill ha bästa möjliga försprång hehe.

Btw, varför sålde du allt ditt gear?

För att nuvarande gear blir värdelöst gissningsvis runt lvl 63-65 någongång beroende på hur bra gear man har nu samt att man kanske kommer ha någon nytta av allt guld när expansionen landar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasnadan:

http://www.gamespot.com/gamescom/loot-20-diablo-iii-reaper-of...
Ny info om itemization, paragon med mera för dig Naxos. Också videon som fått mig att sälja all min gear

Den videon gav mig nytt hopp för D3.. gillar att man ska få spendera points på sina stats! Känns bra att dom har lyssnat lite på kritiken av deras fans och försökt rätta till det lite!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

För att nuvarande gear blir värdelöst gissningsvis runt lvl 63-65 någongång beroende på hur bra gear man har nu samt att man kanske kommer ha någon nytta av allt guld när expansionen landar.

Jo så brukar det ju vara i alla spel, som i WoW tex. Men man vill ju samtidigt levla med så kraftfullt gear som möjligt, eller jag hade nog gillat det. Slakta igenom nya expansion så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Haha shit. Nu "måste" man dra upp 8 st till Paragon 100.(lämna en slot för nya klassen). Om man vill ha bästa möjliga försprång hehe.

Btw, varför sålde du allt ditt gear?

Dps nivån kommer öka markant. Jag säljer medan min gear är värd något då den blir meningslös sen. behåller min barb och wizzy

Permalänk
Inaktiv

Två stora problem.. "smart drops" items verkar vara bind to account * samt den eviga frånvaron av pvp..

Utöver det gillar jag allt jag sett. Om man lever blir det nog ett köp.

Skrivet av Naxos:

Haha shit. Nu "måste" man dra upp 8 st till Paragon 100.(lämna en slot för nya klassen). Om man vill ha bästa möjliga försprång hehe.

Synd att man bara har en level 60. Nästan så man borde dra upp några fler av samma klass så man kan farma mp10 paragons med samma gear.

* http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/7961416762?page=9#164

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

För att nuvarande gear blir värdelöst gissningsvis runt lvl 63-65 någongång beroende på hur bra gear man har nu samt att man kanske kommer ha någon nytta av allt guld när expansionen landar.

Jag gjorde precis samma sak och köpte ett gearset till varje klass för cirka 10m istället för 1-2B. Skillnaden är ju egentligen inte så jättestor, och det bättre gearet hade troligen räckt max två levels till.

Permalänk
Skrivet av Sasnadan:

Dps nivån kommer öka markant. Jag säljer medan min gear är värd något då den blir meningslös sen. behåller min barb och wizzy

Håller med dig till viss del, skillnaden mellan riktigt dyrt gear och rätt bra gear (säg att varje del kostar 1-10 miljoner istället för hundratals) är inte enorm (typ 50% mer dps bara så rätt stor faktiskt) men skillnaden i hur lång tid det kommer ta att byta ut den borde vara rätt obefintlig, en level eller 2 max. Så det känns som det optimala är att lägga sig med halvdyrt gear för att ändå få en smooth start och för att inte sitta med någon riktig skitdel sen om man har lite otur med drops samtidigt som man lägger på sig så mycket cash som möjligt för att kunna shoopa lite när man når max level. Dock lär allt bli apdyrt då många spelare har otroligt mycket gold över nu samtidigt som kineserna har triljoner guld som de mer än gärna kommer köpa level70 gear för som ska upp på RMAH.

Skrivet av Luciana:

Jag gjorde precis samma sak och köpte ett gearset till varje klass för cirka 10m istället för 1-2B. Skillnaden är ju egentligen inte så jättestor, och det bättre gearet hade troligen räckt max två levels till.

Precis som jag tänker!

frågan är om man ska få loss tummen och köra upp någon mer klass i paragon level? Ska bli intressant att se hur mycket extra man får ut av det.

Kollar man på tex bilden nedan så kommer varje klass ha nytta av 100 paragonlevlar i main stats, sen hur de andra 3 tabbarna ser ut vet ingen än? Men skulle inte förvåna mig om det finns minst 50 användbara poäng i varje sådan, säkert mer dessutom.

Permalänk
Medlem

Ville bara dela med mig utav denna video, ganska intressant.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Hoppas nuvarande gear inte blir värdelöst, då blir jag ledsen.

Det vore ju en smärre katastrof för ekonomin om så inte var fallet.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Det vore ju en smärre katastrof för ekonomin om så inte var fallet.

Inget att oroa sig för. Med tanke på att level70 itemen kommer vara lvl70+ Ilvl. jämfört med ilvl 63 idag.

EDIT, lite ny info:
@DBraveZ @peli_can_flip Wyatt just updated me. Your shared Paragon level will be calculated by adding up Paragon EXP across all your heroes.
https://twitter.com/Lylirra/status/370248463738757120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ville bara dela med mig utav denna video, ganska intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=Yt2sRC-DaEw&feature=c4-overvie...

Moldran <3

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem

Lagom lycklig man är då Slutade lira d3 för 2 månader sen efter runt 3000 timmar spenderade.

Cashade ut en väldigt fin slant.

Min ena polare sitter o gråter han har precis handlat R1 barb boots för 1500€ hahahahaha

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Diablo 2 var inget vidare innan LoD expansionen heller. Folk har glömt bort det.

visa ord! expansionen gjorde ju spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Håller med dig till viss del, skillnaden mellan riktigt dyrt gear och rätt bra gear (säg att varje del kostar 1-10 miljoner istället för hundratals) är inte enorm (typ 50% mer dps bara så rätt stor faktiskt) men skillnaden i hur lång tid det kommer ta att byta ut den borde vara rätt obefintlig, en level eller 2 max. Så det känns som det optimala är att lägga sig med halvdyrt gear för att ändå få en smooth start och för att inte sitta med någon riktig skitdel sen om man har lite otur med drops samtidigt som man lägger på sig så mycket cash som möjligt för att kunna shoopa lite när man når max level. Dock lär allt bli apdyrt då många spelare har otroligt mycket gold över nu samtidigt som kineserna har triljoner guld som de mer än gärna kommer köpa level70 gear för som ska upp på RMAH.

Jag satsade på min DH och la ner typ 3 miljarder på den, lite mindre. Tänker sälja den, min monk är värd kanske 250 m och min WD kansek 150. Min Wizzy har jag bara snipat och min barb är värd typ 250 m. Inga stora summor kvar och jag kan fortfarande spela vidare till release Min CM klara mp10 ganska väl. Tänkte leka runt lite med ca 200 miljoner för att förbättra den.

Permalänk
Medlem

"Sell your shit TODAY... like NOW!"

/Kripparrian efter att ha sett nya items från expansionen.

Skrivet av Gibbem:

Min ena polare sitter o gråter han har precis handlat R1 barb boots för 1500€ hahahahaha

Din polare har problem!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|