Köra Cad och spel kort samtidigt, går det?

Permalänk

Köra Cad och spel kort samtidigt, går det?

Hej som frågan lyder...

Jag arbetar mycket med 3D och lite med CAD vilket gärna vill ha sina typer av grafikkort för att fungera bra. Jag spelar också vilket då har sina kort vilket inte alls passar till 3D behandling.

Kan man köra dubbla kort så att båda typerna kommer att fungera bra på samma maskin, och måste man då koppla om skärmen till respektive kort för att kunna åtnjuta fördelarna eller räcker det med att CAD kortet finns där som beräkningskort bara?

Jag sitter idag med ett GTX570 men ska så småningom byta upp mig, jag spelar inte värre spel än att det fungerar bra så är mest sugen att köpa ett CAD kort i första hand för där har jag lite segare än med spelen.

All hjälp är bra hjälp

Visa signatur

===========================================================================
I prefer dangerous freedom before peaceful slavery... Anonymous!!

Permalänk
Antielefant

De kommer att accelerera sin egen skärm, så du behöver i sådana fall två skärmar; en CAD-skärm kopplad till Quadrokortet och en spelskärm kopplad till Geforcekortet.

Däremot kommer Quadrokortet att kunna accelerera exempelvis PhysX och OpenCL åt Geforcekortet även på den andra skärmen, så spel som är tunga i endera får lite extra boost, och Geforcekortet kan köra hårdvaruavkodning för filmuppspelning på Quadrokortets skärm.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Ok ja men det kan jag leva med ska ju ändå köra 2 skärmar för att slippa en del menyer på arbetsytan och framför allt kan ha den andra till att visa DT innehåll när man pluggar

Så tackar för svaret, ska kolla in vad som är det bästa kortet som plånboken tillåter. Vet ju inte riktigt hur vasst kort jag behöver för att med lämplig råge kliva över spelkortets beräkningar.

Visa signatur

===========================================================================
I prefer dangerous freedom before peaceful slavery... Anonymous!!