Byta ut en CCFL skärm till en LCD med konverteringskabel?

Permalänk
Medlem

Byta ut en CCFL skärm till en LCD med konverteringskabel?

Hej alla,

Detta är mitt första inlägg och jag hoppas att jag har placerat det rätt.

Jag har lyckats beställa fel skärm, en LCD med 40 pin, till min Acer aspire 5738z, som ska ha en (LTN156AT01) CCFL med 30 pin och inverteringskabel, och jag undrar om det fortfarande går att få till ett skärmbyte med hjälp av en sån här konverteringskabel eller på annat sätt?

http://www.ebay.com/itm/15-6-LED-to-LCD-CCFL-Screen-Converter...

Det här var förövrigt första gången som jag vågade skruva i min dator, men förhoppningsvis inte den sista Jag vore tacksam för era tankar och råd kring min soppa.

Permalänk
Medlem

Det kan gå, men du har inga garantier. Måste ibland finnas stöd för dem i BIOS.
Har t.ex. lagat en dator med en original-LCD, men den gav bara bild i BIOS och DOS-läge. Inte i Windows. Men eftersom det var en original-LCD så fanns det BIOS-stöd.
Jag skulle dock tveka att köra med LED-belyst om datorn är byggd för CCFL + inverter.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt inlägg. Jag tycker det är märkligt att det ska behöva vara så krångligt att byta ut sin skärm, med tanke på att ccfl är en utdöende teknik och knappt finns att beställa till annat än raketpriser. Jag tar risken och beställer en konverteringskabel och meddelar resultatet här. Om det skulle gå vägen lär nog fler vara intresserade av att ta del av experimentet

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med panel bytet?