Permalänk
Medlem

bästa gta spelet

Hej jag har tänkt köpa ett gta spel då jag var jävligt taggad på gta v men det kommer väl antagligen komma ut 2014 på pc (om det ens kommer ut). Vilket gta tycker ni jag ska köpa? Är det gta IV eller något äldre typ san andreas som gäller?

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem

GTA San Andreas är absolut det bästa enligt mig. Sen är Red Dead Redemption ett mycket bra spel från Rockstars med, det bästa dom har gjort hittills iaf.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Hej jag har tänkt köpa ett gta spel då jag var jävligt taggad på gta v men det kommer väl antagligen komma ut 2014 på pc (om det ens kommer ut). Vilket gta tycker ni jag ska köpa? Är det gta IV eller något äldre typ san andreas som gäller?

San Andreas är sjukt kul. Rekommenderas starkt!

Skrivet av Proson86:

GTA San Andreas är absolut det bästa enligt mig. Sen är Red Dead Redemption ett mycket bra spel från Rockstars med, det bästa dom har gjort hittills iaf.

Håller med, RDR är helt klart ett av de bästa spelen Synd bara att de inte släppte det till PC

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Lego Master

För mig är det svårt att slå känslan i GTA 3, även om det utvecklades en del i både Vice City och San Andreas. Hittade mina originalskivor till VC och SA när jag snokade på vinden häromdagen förresten. Mycket mög ligger undanstoppat...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

GTA 2 är min personliga favorit genom tiderna men vice city kommer inte långt ifrån följt av GTA IV, gillar dock inte san andreas som känns blä bara..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Så jag ska köpa San Andreas? Är inte gta 4 bra?

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Entusiast

Personligen gillar jag GTA IV på det sättet att det är nyare än San Andreas och har en mycket bättre spelmotor, speciellt när det gäller fysikmotorn som San Andreas verkligen halkar efter på...

För mig så ligger San Andreas och GTA IV på delade etta plats. San Andreas har det där lilla extra utforskandet och finare miljöer (Tycker jag personligen) medan GTA IV har storyn och den nya spelmotorn.

Dock så tycker jag att man borde spela ut båda spelen för de är båda grymma, borde inte vara ett val så att säga

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vice city är för mej det absolut bästa gta:t,San andreas däremot var totalt ointressant.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

jag gillar gta iv mest tror jag iaf lite seriösare än san andreas men båda är sjukt roliga. singel player är gta iv mycket roligare.

Permalänk
Medlem

Saints Row: The Third

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Vice City.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Håller med, RDR är helt klart ett av de bästa spelen Synd bara att de inte släppte det till PC

Verkligen, en stor tabbe från deras sida.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

En till röst på San Andreas här. Niko kan skita ner sig, Carl är kungen!

Permalänk
Medlem

Bästa GTA om man tänker bara på storyn så tycker jag det är GTA IV.
Men det generella bästa är lätt San Andreas.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det bästa var Vice City för singleplayer, har inte lika snygg grafik som senare i serien, men atmosfären i spelet är i en klass för sig jämnfört med övriga spel i serien, och radion. Värt att köpa spelet bara för att lyssna igenom alla radiokanaler.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk

Lägger också min röst på San Andreas. Allt man kunde göra vid sidan om och den betydligt större kartan var överlägset IV enligt mig. Sen som ovan, Red Dead Redemption är det bästa Rockstar någonsin släppt.

Permalänk

Jag skulle säga en mix av GTA3, ViceCity och San Andreas.

GTA3 - Tidseran 'modern' med releasens tid
Vice City - Radiokanalerna (VRock med Slayer/Quiet Riot), 80-talet, Skjortorna, TVÅHJULINGARNA!! ÄNTLIGEN!!!
San Andreas - Det ENORMA. Så otroligt massivt. Och fallskärmshoppandet.

Slå samman dessa punkter och jag är åtminstone nära mitt personliga super-GTA.

Ettan och tvåan vet jag inte vad jag ska säga om på samma sätt. Mitt första minne av GTA från 1998 var vid starten av en nivå och jag som tioåring inte fattar ett skit alls. Ser bara en massa människor omkring mig och jag antar direkt att det är beväpnade fiender och får panik över att jag inte har vapen själv.
Tvåan hade mysiga färger och ljus och konstant nattetid (i en stad åtminstone).

Dissade GTA IV pga EN sak: Social. Club.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk

GTA 3 var ganska maffigt när det kom men det var då det så jag röstar på Vice City och San Andreas.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbe99:

Så jag ska köpa San Andreas? Är inte gta 4 bra?

Om du funtar på att ha kul online skulle jag tankat ner GTA:SA och kört på SA:MP(san andreas multiplayer). Sedan köpt fyran.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Vice City skulle jag säga, men GTA 5 lär nog slå det...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vice City utan tvekan. Var inte speciellt förtjust i San Andreas, speciellt inte med tanke på att det var efterträdaren till ett av mina favoritspel

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H