Cooler Master Hyper 212 EVO + Asus P6T Deluxe V2 socket 1366?

Permalänk

Cooler Master Hyper 212 EVO + Asus P6T Deluxe V2 socket 1366?

Ni förstod nog min enkla fråga. Jag äger ovanstående moderkort och undrar om fläkten får plats utan att ta upp onödig plats?

Tacksam för svar!!

Permalänk

Ska inte vara några problem. Varken kylflänsen eller fläkten så värst stora och kan varmt rekommendera Cooler Master Hyper 212 EVO. En ruskigt bra kylare för en liten peng. Har själv använt den i ett bygge. Till moderkorten Asus z87-A och den är ungefär samma mått som P6T V2.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Skrivet av PappyOdaniel:

Ska inte vara några problem. Varken kylflänsen eller fläkten så värst stora och kan varmt rekommendera Cooler Master Hyper 212 EVO. En ruskigt bra kylare för en liten peng. Har själv använt den i ett bygge. Till moderkorten Asus z87-A och den är ungefär samma mått som P6T V2.

Tack så mycket!

Har nämligen nyss köpt en begagnad dator som verkar ha fläkt som är sönder. Idle kommer den upp i 50-70 grader. När jag kör bf3 så kommer den upp i 100grader och tillslut fryser. Kylaren bör väl vara problemet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av antooonn10:

Tack så mycket!

Har nämligen nyss köpt en begagnad dator som verkar ha fläkt som är sönder. Idle kommer den upp i 50-70 grader. När jag kör bf3 så kommer den upp i 100grader och tillslut fryser. Kylaren bör väl vara problemet?

Mjo eller felaktig montering. Den är väl rengjort för damm? Är det stock-kylaren?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Mjo eller felaktig montering. Den är väl rengjort för damm? Är det stock-kylaren?

Han jag köpte den av använde den innan han skickade den till mig så tror det kan bero på frakten. Nej, inget sådant, ska rengöra och liknande vid fläktbytet förmodligen.