Behöver hjälp om juridik (eller?)

Permalänk

Behöver hjälp om juridik (eller?)

Hej!

För några veckor sedan så skapade jag en annons här på Sweclockers, där jag försökte sälja några datordelar och annat krims krams. Nu är det så att på annonsen skrev jag "Säljes bara löst om jag hittar köpare till alla produkterna". Jag hittade inte köpare till något annat förutom mitt nätagg, eller jag hittade köpare men alla sluta svara eller skickade inte in pengar till mitt konto. Visst är det tråkigt, jag meddelar detta till han som köpt nätagget.

Han hade redan skickat in pengar och väntat två veckor pga att jag haft mycket med jobb och jag har skaffat valp och massa annat. Har helt enkelt inte haft tid att skicka och det har varit dåligt planerat. Men nu säger han att jag MÅSTE skicka trots att jag bett om ursäkt och sagt att jag gärna skickar tillbaka pengarna för annars kommer han polisanmäla mig.

Kan han verkligen göra så fast jag skrev så i annonsen?
Måste jag skicka skiten ändå?

Jag vet inte om detta hamnar i rätt del av forumet, mod får gärna flytta på den eller ändra till en mer lämplig rubrik.

Mvh,

Killzinger

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem

Är ingen jurist, men om du skrev så och var tydlig från början med honom, att du enbart skulle sälja nätagget om du fick sålt allt annat så kanske du inte behöver skicka det. Om du nu skickar tillbaka pengarna. Sen vet jag inte vad som har pågått mellan er via mail eller så. Om ni där har sagt och kommit överens om saker och ting kan det vara så att han har rätt trots vad du skrev från början. Min fråga är däremot, varför inte sälja det till honom?? Ska du behålla grejjerna eller??

Permalänk
Medlem

Har du tagit emot pengar är det bästa att skicka agget, det är mest rakryggat. Visst kan du skicka tillbaka pengarna utan att begå något lagbrott, men det känns som att problemet är ditt att lösa när du accepterat pengarna.

Permalänk
Inaktiv

Ja, varför ens ta emot pengar? Skicka agget..

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Är ingen jurist, men om du skrev så och var tydlig från början med honom, att du enbart skulle sälja nätagget om du fick sålt allt annat så kanske du inte behöver skicka det. Om du nu skickar tillbaka pengarna. Sen vet jag inte vad som har pågått mellan er via mail eller så. Om ni där har sagt och kommit överens om saker och ting kan det vara så att han har rätt trots vad du skrev från början. Min fråga är däremot, varför inte sälja det till honom?? Ska du behålla grejjerna eller??

Ska inte behålla dom, ska sälja datorn till en kompis hel istället eftersom det var ingen som köpte allting separat, det var dessutom väldigt krångligt och stressigt för mig.
Jag tycker inte jag gjort något fel eftersom han var medveten redan från början (pga annonsen) att jag inte kanske skickar nätagget om inte alla andra köpare skickar pengarna. Däremot var detta inget som diskuterades förrens jag sa att jag tänker behålla nätagget för att jag inte kan/har tid att hitta andra köpare, därför behåller jag nätagget och säljer den istället hel.

Skrivet av fiffy:

Har du tagit emot pengar är det bästa att skicka agget, det är mest rakryggat. Visst kan du skicka tillbaka pengarna utan att begå något lagbrott, men det känns som att problemet är ditt att lösa när du accepterat pengarna.

Men han vägrar ge mig hans kontonummer, och jag är medveten om att detta är ett dick move. Jag förstår det och jag tycker det är dåligt av mig, men det är ju något jag måste göra eftersom jag inte hittade köpare till dom andra produkterna.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Skrivet av anon217901:

Ja, varför ens ta emot pengar? Skicka agget..

För att jag hade då köpare till alla produkterna och tänkte vänta in betalningar från alla innan jag började skicka, så inte jag skickar det till en och sedan backar alla andra ut.

Varav anledningen till varför jag skrev "skickas bara separat om jag hittar köpare till alla produkterna"

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Killzinger:

Ska inte behålla dom, ska sälja datorn till en kompis hel istället eftersom det var ingen som köpte allting separat, det var dessutom väldigt krångligt och stressigt för mig.
Jag tycker inte jag gjort något fel eftersom han var medveten redan från början (pga annonsen) att jag inte kanske skickar nätagget om inte alla andra köpare skickar pengarna. Däremot var detta inget som diskuterades förrens jag sa att jag tänker behålla nätagget för att jag inte kan/har tid att hitta andra köpare, därför behåller jag nätagget och säljer den istället hel.

Men han vägrar ge mig hans kontonummer, och jag är medveten om att detta är ett dick move. Jag förstår det och jag tycker det är dåligt av mig, men det är ju något jag måste göra eftersom jag inte hittade köpare till dom andra produkterna.

Kontakta din bank och be att få reda på personen/kontonumret du fick pengarna av, skicka sedan tillbaka pengarna.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Polisanmälan kommer nog inte komma så långt, det beror dock på er mailkonversation.
Om han skickat över pengar så måste han ha fått ditt kontonummer vilket i sin tur tyder på att någon sorts överenskommelse har gjorts.

Jag hade skickat nätagget, bitit i det sura äpplet och sänkt priset på din dator med motsvarande belopp. På så sätt löser det sig för alla

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Kontakta din bank och be att få reda på personen/kontonumret du fick pengarna av, skicka sedan tillbaka pengarna.

Tack så mycket, jag skall göra det!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk

Du har ju två alternativ:

1. Skicka ut agget och behåll pengarna.
2. Skicka tillbaka pengarna och behåll agget.

En polisanmälan kommer inte göra någonting, men om du nu har accepterat pengarna så borde du skicka ut agget.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Polisanmälan kommer nog inte komma så långt, det beror dock på er mailkonversation.
Om han skickat över pengar så måste han ha fått ditt kontonummer vilket i sin tur tyder på att någon sorts överenskommelse har gjorts.

Jag hade skickat nätagget, bitit i det sura äpplet och sänkt priset på din dator med motsvarande belopp. På så sätt löser det sig för alla

Borde inte spela någon roll eftersom överenskommelsen var att jag skickar bara om jag får köpare till alla produkterna.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Du har ju två alternativ:

1. Skicka ut agget och behåll pengarna.
2. Skicka tillbaka pengarna och behåll agget.

En polisanmälan kommer inte göra någonting, men om du nu har accepterat pengarna så borde du skicka ut agget.

Yes, det är ett dick move. Jag är medveten om det, men det är han också medveten om att jag har rätten till att göra om jag inte hittar köpare. Well blir att kontakta banken.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Entusiast

Om du skrev i annonsen att du vill få sålt allt så måste du inte skicka agget om du skickat tillbaks pengarna. Han kan skrika och ringa polisen bäst han vill. Polisen kommer inte göra ett piss eftersom du inte begått något brott. De kommer hänvisa till att det är ett civilrättsligt mål så han kommer få stämma dig om han tycker att det känns bra. Relevanta paragrafer i köplagen är:

"3 § Lagens bestämmelser tillämpas inte i den mån annat följer av avtalet, av praxis som har utbildats mellan parterna eller av handelsbruk eller annan sedvänja som måste anses bindande för parterna."
Den paragrafen ger dig rätt att avtala bort hela köplagen då det till skillnad från konsumentköplagen inte är en tvingande lag. Så stod det i avtalet att du bara säljer saker löst om allt blir sålt så är det ju uppenbart att det är avtalet som gäller. Så du har alltså rätt att avtala in en klausul som ger dig rätt att häva köpet om inte villkoren uppfylls. Då gäller följande:

"64 § Hävs köpet, bortfaller säljarens skyldighet att överlämna varan och köparens skyldighet att betala och medverka till köpet.

I den mån köpet har fullgjorts får vardera parten kräva att motparten lämnar tillbaka vad han har tagit emot. Var och en får därvid hålla inne vad han har tagit emot till dess att den andre ger ut vad han skall lämna tillbaka samt betalar eller ställer godtagbar säkerhet för skadestånd och ränta som han kan vara skyldig att erlägga."

Så du betalar alltså tillbaks pengarna och så är det bra med det. Vad jag kan se är det enda köparen kan göra att klaga på orimliga avtalsvillkor men det lär inte lyckas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Om du skrev i annonsen att du vill få sålt allt så måste du inte skicka agget om du skickat tillbaks pengarna. Han kan skrika och ringa polisen bäst han vill. Polisen kommer inte göra ett piss eftersom du inte begått något brott. De kommer hänvisa till att det är ett civilrättsligt mål så han kommer få stämma dig om han tycker att det känns bra. Relevanta paragrafer i köplagen är:

"3 § Lagens bestämmelser tillämpas inte i den mån annat följer av avtalet, av praxis som har utbildats mellan parterna eller av handelsbruk eller annan sedvänja som måste anses bindande för parterna."
Den paragrafen ger dig rätt att avtala bort hela köplagen då det till skillnad från konsumentköplagen inte är en tvingande lag. Så stod det i avtalet att du bara säljer saker löst om allt blir sålt så är det ju uppenbart att det är avtalet som gäller. Så du har alltså rätt att avtala in en klausul som ger dig rätt att häva köpet om inte villkoren uppfylls. Då gäller följande:

"64 § Hävs köpet, bortfaller säljarens skyldighet att överlämna varan och köparens skyldighet att betala och medverka till köpet.

I den mån köpet har fullgjorts får vardera parten kräva att motparten lämnar tillbaka vad han har tagit emot. Var och en får därvid hålla inne vad han har tagit emot till dess att den andre ger ut vad han skall lämna tillbaka samt betalar eller ställer godtagbar säkerhet för skadestånd och ränta som han kan vara skyldig att erlägga."

Så du betalar alltså tillbaks pengarna och så är det bra med det. Vad jag kan se är det enda köparen kan göra att klaga på orimliga avtalsvillkor men det lär inte lyckas.

Jag älskar dig, har jag sagt det? Jag älskar dig. Det där var faktiskt coolt, tack så mycket. Tråden kan låsas nu!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem

Rent juridiskt som du skriver så beror det på omständigheterna.
Eftersom jag tolkar det som att ni var överens om affären och att en förskottsbetalning skett så kan du nog hållas ansvarig för att leverera produkten på så sätt ni avtalat om, alternativt ersätta köparen för de kostander som uppstått för honom p.g.a förlorad affär.

Meeeen sen om man ska ställa allt på sin spets så får man gå tillbaks till när och hur ni avtalat om leverans vilket ni säkert inte gjort.
I det här fallet är det skit samma, den sorgliga sanningen är att du säkerligen t.om skulle kunna behålla pengarna utan att råka illa ut.
Hur högt upp I högen tror du detta hamnar hos polisen?

Rent moraliskt borde du som påpekats tidigare skicka varan, tank dig in I motpartens sits.
Han kanske hade andra varor att välja mellan men valde din, och nu är hans andra alternativ försent.
Ska hen då drabbas av att du misslyckades sälja andra varor?

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Inaktiv

Haha sjukt idiotisk grej. Så om säg, det är 8delar. Alla 7 utom den sista sätter in pengar. Då ska du börja krångla med att skick tillbax? Skrattretande. Glad jag inte gör,har gjort eller kommer att göra affärer med dig... Pinsamt..

Permalänk
Avstängd

Alt. nummer tre. Sälj allt minus nätagget till polaren och ge rabatt? Samtidigt som du sänder nätagget till personen ifråga. Var bara ärlig med din polare och säg att du gjort ett misstag så borde han acceptera det. Skulle iaf jag ha gjort.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av gnuttiz:

Rent juridiskt som du skriver så beror det på omständigheterna.
Eftersom jag tolkar det som att ni var överens om affären och att en förskottsbetalning skett så kan du nog hållas ansvarig för att leverera produkten på så sätt ni avtalat om, alternativt ersätta köparen för de kostander som uppstått för honom p.g.a förlorad affär.

Meeeen sen om man ska ställa allt på sin spets så får man gå tillbaks till när och hur ni avtalat om leverans vilket ni säkert inte gjort.
I det här fallet är det skit samma, den sorgliga sanningen är att du säkerligen t.om skulle kunna behålla pengarna utan att råka illa ut.
Hur högt upp I högen tror du detta hamnar hos polisen?

Rent moraliskt borde du som påpekats tidigare skicka varan, tank dig in I motpartens sits.
Han kanske hade andra varor att välja mellan men valde din, och nu är hans andra alternativ försent.
Ska hen då drabbas av att du misslyckades sälja andra varor?

Jag tänker inte behålla pengarna, och han själv skrev och sa att det inte var någon brådska eftersom detta var ett framtids projekt enligt honom.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Skrivet av anon217901:

Haha sjukt idiotisk grej. Så om säg, det är 8delar. Alla 7 utom den sista sätter in pengar. Då ska du börja krångla med att skick tillbax? Skrattretande. Glad jag inte gör,har gjort eller kommer att göra affärer med dig... Pinsamt..

Är det en grej som t.ex. ram minne eller grafikkort är det väl jag som bestämmer om jag skickar allt ändå. Men nu är det så att det är en grej som är såld av 6-8 grejer och jag har ett erbjudande om att få allt sålt av samma köpare.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Alt. nummer tre. Sälj allt minus nätagget till polaren och ge rabatt? Samtidigt som du sänder nätagget till personen ifråga. Var bara ärlig med din polare och säg att du gjort ett misstag så borde han acceptera det. Skulle iaf jag ha gjort.

Vi bor 120 mil ifrån varandra, men har känt varandra sedan lekis. Han är inte den tekniska typen, därför får jag bygga datorn åt honom och sedan skicka den.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem

Har du skrivit i annonsen att du inte säljer delar om du inte säljer allt hjälper det dig men att ta pengarna och sedan hålla dem i några veckor börjar bli oskäligt och skulle kunna hävdas som accepterat avtal.
Skickar du tbax pengarna direkt och ber om ursäkt igen så finns inget som polis skulle agera på, det är inte snyggt men inte direkt något de bryr sig om men om du behåller pengarna mer måste du skicka agget annars börjar det närma sig bedrägeri.
Men i grund och botten skulle du inte tagit pengar innan du isf haft kunder till alla delar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

En mod kan stänga tråden, har fått det svar jag behöver.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Har du skrivit i annonsen att du inte säljer delar om du inte säljer allt hjälper det dig men att ta pengarna och sedan hålla dem i några veckor börjar bli oskäligt och skulle kunna hävdas som accepterat avtal.
Skickar du tbax pengarna direkt och ber om ursäkt igen så finns inget som polis skulle agera på, det är inte snyggt men inte direkt något de bryr sig om men om du behåller pengarna mer måste du skicka agget annars börjar det närma sig bedrägeri.
Men i grund och botten skulle du inte tagit pengar innan du isf haft kunder till alla delar.

Skrev ju i tråden att jag hade köpare till alla delarna men dom skickade inte in några pengar. Var t.om en som skulle komma hit och hämta cpu+moderkort. Har ju försökt kolla om det var någon annan som var intresserad under tiden så jag skulle slippa just det här.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killzinger:

För att jag hade då köpare till alla produkterna och tänkte vänta in betalningar från alla innan jag började skicka, så inte jag skickar det till en och sedan backar alla andra ut.

Varav anledningen till varför jag skrev "skickas bara separat om jag hittar köpare till alla produkterna"

Här tappade du mig. Att skriva att man bara säljer om man hittar köpare till alla delar är en sak. Då tar man risken att någon drar sig ur. Att straffa samtliga köpare för det känns inte rimligt.

Permalänk
Testpilot

Bara skicka tillbaka pengarna och så är det klart med det.

Du skrev klart och tydligt i annonsen vad som gällde, och så länge han får tillbaka sina pengar har du inte brutit mot någon lag eller så. Säkert bara någon arg liten 15 årig kille som gjort en bra deal som inte blev av, och även om han skulle polisanmäla dig så finns det inte en chans i världen att han kan vinna den fejden.

Om det är något man fått lära sig på SWEC så är det att om man har en annons ute och inte får allt sålt på 2-4 dagar är det lika bra att droppa alla bud man fått. Folk skriver och budar, men vinner de inte saken(sakerna) samma dag som de budar så slutar de bara svara istället för att tacka nej för det drog ut på tiden, 'spineless cowards'... Därav jag aldrig säljer i delar längre om det inte står och skräpar bara och jag inte är i behov av pengarna.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Du får nog lämna tillbaka summan du fått betalt, men i ärlighetens namn har du redan gjort klart köpet då du tagit emot pengar. Det spelar ingen roll om andra köpare dragit sig ur, från och med betalning äger du inte vad du sålt.

Permalänk
Skrivet av anon217901:

Haha sjukt idiotisk grej. Så om säg, det är 8delar. Alla 7 utom den sista sätter in pengar. Då ska du börja krångla med att skick tillbax? Skrattretande. Glad jag inte gör,har gjort eller kommer att göra affärer med dig... Pinsamt..

Lika dumt av köparna i så fall eftersom dom visste vad som gällde, inte alltid man fattar så bra beslut. Vaknat på fel sida idag eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Haha sjukt idiotisk grej. Så om säg, det är 8delar. Alla 7 utom den sista sätter in pengar. Då ska du börja krångla med att skick tillbax? Skrattretande. Glad jag inte gör,har gjort eller kommer att göra affärer med dig... Pinsamt..

+14

Skrivet av Mnemozyne:

Lika dumt av köparna i så fall eftersom dom visste vad som gällde, inte alltid man fattar så bra beslut. Vaknat på fel sida idag eller?

Så köparna visste att det som gällde var att han skulle få allt sålt, dvs när allt är sålt, som sagt sålt allt var ...

Och när han meddelar köparna att han fått allt sålt, och meddelar kontonummer samt tar emot betalning,
så ska köparna begripa att det inte gäller pga att han inte fått allt sålt.

På gränsen till bedrägeri enligt min uppfattning!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Lite mållös.. Han har betalat, förstår inte varför det är så svårt att skicka grejen, tala om för din kompis att han får köpa ett nytt nätagg och får rabatt på paketet, bara att du beställer nya nätagget åt honom så blir ju alla glada. Dick move helt klart, man gör inte upp en affär man inte tänker avsluta, speciellt när den andra redan tagit risken och fört över pengar. Han vet ju inte om du är ärlig eller en skojare, förstår honom om han ringer polisen, man väntar inte hur länge som helst bara för man inte har bråttom, en vara ska ju vara framme hos mottagaren MAX en vecka efter säljaren mottagit pengarna.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Måste betyda att affären är gjord då du fått pengar. Annars måste man tycka synd om de som åkt fast av undercover-Cops när de lämnat över den bestämda summan pengar för Droger/Sexuella tjänster och inte ens fått smakat på varan.