Microsoft kommer inte sälja Kinect separat till Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Hur många gånger skall man behöva dra samma sluttsats?

Skall Kinect lyckas lika bra som en handkontroll och att spel skall göras lika bra till Kinect som de görs med en handkontroll så krävs det att utvecklarna vill.

Kinect till Xbox 360 täcker ungefär 30% av alla Xbox konsoler, så varför skall utvecklarna göra Kinect spel när majoriteten inte har det?
Nu när 100% av alla Xbox one har Kinect så kommer det utvecklarna få lite mer spelrum när man anpassar spelen till Kinect utan att behöva tappa 70% av konsolerna.

TL;DR - Kinect är lika viktig som processorn

Det börjar bli lite tröttsamt att läsa om alla Microsofts uttalanden åt höger och vänster bara. Att den är viktig i deras mening fine jag köper det. Är det en deal breaker eller till och med av ens en gnutta nyhetsvärde för de flesta ? Svar : Nej...
Jag har min åsikt och jag står för den . Microsoft borde läst på mer och lyssnat mer före dom började låta alla grodor hoppa ur munnen på dom. För just nu är det nog få personer som ens vill lyssna på vad dom har att säga oavsett det är bra eller dåligt , så förutsätter man såvidare man inte dyrkar marken dom går på att det är dynga som rinner ur munnen på dom vid det här laget.
Så istället för att försöka glorifiera nåt som floppat innan release i majoritetens ögon kan dom väl fokusera på att få ut den i butiker istället för att komma med massa snack hit och dit.
Nej kommer inte köpa en. Finns ett enda exklusivt spel till Xklåda som är roligt och det är Halo men det är långt ifrån tillräckligt för att köpa en konsol från dom .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Kl 15:00 Svensk tid MS gör ett uttalande: Vi har ändrat oss nu och kommer sälja Kinekt separat.

Permalänk
Medlem

Om inte tillräckligt många vill ha spel som bygger på Kinect så ska utvecklarna ge fan i att utveckla sådana spel. Varför är det en så självklar lösning för många här att man tvingar på folk Kinect istället? Väldigt bakvänt. Jag antar att folk börjar vänja sig vid att bli tillsagda vad dom ska underhålla sig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Om inte tillräckligt många vill ha spel som bygger på Kinect så ska utvecklarna ge fan i att utveckla sådana spel. Varför är det en så självklar lösning för många här att man tvingar på folk Kinect istället? Väldigt bakvänt. Jag antar att folk börjar vänja sig vid att bli tillsagda vad dom ska underhålla sig med.

Kinect ingår i köpet, du behöver inte använda den på samma sätt som att headset ingår.
De flesta kommer prova/ använda Kinect som köper konsolen för att den finns med och därför kommer Kinect bli mer populärt för konsumenter och för utvecklare.
Den enda nackdelen är ju att priset stiger, men samtidigt för du mer användningsområden och kvalitet ur spel som använder sig av Kinect.

Permalänk
Inaktiv

Detta känns lite som dödsstöten för Xbox One. Jag gillar verkligen Microsofts konsoler och den riktiga "Xbox One" håller jag som en av de bästa någonsin, men med denna konsol så känns det ganska kört efter alla tråkiga nyheter.
Jag avskyr allt som Kinect, Playstation Move och Nintendo Wii där man ska tramsa runt framför TVn istället för att använda en mycket mer precis och bekväm handkontroll istället.

Det får bli Playstation för mig denna generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Det börjar bli lite tröttsamt att läsa om alla Microsofts uttalanden åt höger och vänster bara. Att den är viktig i deras mening fine jag köper det. Är det en deal breaker eller till och med av ens en gnutta nyhetsvärde för de flesta ? Svar : Nej...
Jag har min åsikt och jag står för den .

Själv börjar man bli trött på folk som inte kommer att köpa en Xbox one men ändå lägger tid på att klaga om saker som följer och inte följer med.
Men håll du dig till din åsikt, och skriv inte som att du står för vad "de flesta" säger.

Skrivet av Don_W:

Microsoft borde läst på mer och lyssnat mer före dom började låta alla grodor hoppa ur munnen på dom. För just nu är det nog få personer som ens vill lyssna på vad dom har att säga oavsett det är bra eller dåligt , så förutsätter man såvidare man inte dyrkar marken dom går på att det är dynga som rinner ur munnen på dom vid det här laget.

Läst på? Finns det någon manual man måste följa för att skapa next-gen konsoler eller? Microsoft försökte i alla fall ändra lite på hela konsol konceptet istället för att släppa en Xbox 360 med lite uppdaterad hårdvara. Dock så var det inte många som var mogna för en ändring.
Sen pratar du även här för allmänheten när du skriver "För just nu är det nog få personer som ens vill lyssna på vad dom har att säga oavsett det är bra eller dåligt", håll dig till dina egna åsikter.

Skrivet av Don_W:

Så istället för att försöka glorifiera nåt som floppat innan release i majoritetens ögon kan dom väl fokusera på att få ut den i butiker istället för att komma med massa snack hit och dit.

Så Kinect har redan floppat? Är det baserat på dina egen uppfattning eller? Med tanke på att Kinect var den snabbaste säljande elektronik prylen och med tanke på att den kommer med i varje Xbox one så har den absolut inte floppat.

Skrivet av Don_W:

Nej kommer inte köpa en. Finns ett enda exklusivt spel till Xklåda som är roligt och det är Halo men det är långt ifrån tillräckligt för att köpa en konsol från dom .

Snälla, snälla skriv Xbox/Xbox one istället för dessa glåpord, det är sådant som gör att man tappar all respekt för dina "argument".

Permalänk
Medlem

MS borde skämmas...

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Det börjar bli lite tröttsamt att läsa om alla Microsofts uttalanden åt höger och vänster bara. Att den är viktig i deras mening fine jag köper det. Är det en deal breaker eller till och med av ens en gnutta nyhetsvärde för de flesta ? Svar : Nej...
Jag har min åsikt och jag står för den . Microsoft borde läst på mer och lyssnat mer före dom började låta alla grodor hoppa ur munnen på dom. För just nu är det nog få personer som ens vill lyssna på vad dom har att säga oavsett det är bra eller dåligt , så förutsätter man såvidare man inte dyrkar marken dom går på att det är dynga som rinner ur munnen på dom vid det här laget.
Så istället för att försöka glorifiera nåt som floppat innan release i majoritetens ögon kan dom väl fokusera på att få ut den i butiker istället för att komma med massa snack hit och dit.
Nej kommer inte köpa en. Finns ett enda exklusivt spel till Xklåda som är roligt och det är Halo men det är långt ifrån tillräckligt för att köpa en konsol från dom .

Steve Ballmer ska ju avgå inom 12 månader, när det beskedet kom ut steg Microsofts aktie. Sen om det blir förändringar och mål till det bättre återstår att se, de borde inte gräva gropen de står i djupare, för då kommer de inte komma upp igen. Vilket jag i ärlighetens namn inte skulle tycka vara något dåligt, då kan mindre OS bli mer framstående och inte lika undangömda.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jag fattar inte varför dom gör så här, Jag är inte det minsta intresserad av något som har med Kinect att göra, Inte heller att sitta och prata med min xbox, Ge mig en kobsol utan Kinect för 500kr mindre ffs

Den lär nog bli ännu billigare än så. Kinect står nog för runt 1000kr av priset, med tanke på hur mycket den första Kinecten kostade och att version 2 kommer att vara rejält uppgraderad.