MSI avtäcker kylaren till GTX 780 Lightning

Permalänk
Medlem

hopas ek gör vattenblock

Permalänk
Medlem

Blir riktigt sugen på att sätta i ett eller två såna här för att matcha resten av burken!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av shady93:

hopas ek gör vattenblock

Så klart dom gör det annars gör ju någon annan costume block.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

...Som fortfarande är gula och extremt fula.
Förstår inte valet av färg från början.

Kanske är fult för dig.. Andra tycker kanske det är fint. Dessutom skiter många totalt hur kortet ser ut eftersom den kommer sitta i lådan ändå.

Permalänk

Vad kostar ett sånt här kort då?

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheWetell:

Vad kostar ett sånt här kort då?

6200 + ungefär.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker den var riktigt fräck utan plast/metallkåpan? Ser härligt industriell ut, kan bli succé om man matchar med tillhörande inredning i chassit.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Ser brutal ut

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Tvärtemot vad artikeln säger så är faktiskt fläktdesignen symmetrisk. Dela kortet på mitten och du får två lika delar; kände mig bara tvungen att peka ut den viktiga detaljen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Tvärtemot vad artikeln säger så är faktiskt fläktdesignen symmetrisk. Dela kortet på mitten och du får två lika delar; kände mig bara tvungen att peka ut den viktiga detaljen.

Jag förstod inte heller det där med assymetriskt (tyckte det såg symmetriskt ut) men tänkte det kanske var något i djupled som skiljde sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Tvärtemot vad artikeln säger så är faktiskt fläktdesignen symmetrisk. Dela kortet på mitten och du får två lika delar; kände mig bara tvungen att peka ut den viktiga detaljen.

Skrivet av ronnylov:

Jag förstod inte heller det där med assymetriskt (tyckte det såg symmetriskt ut) men tänkte det kanske var något i djupled som skiljde sig?

Vet inte om ni är allvarliga eller trollar men om inte så syftar man med assymmetri på det faktum att man använder två olika fläktar med olika dimensioner och egenskaper (som Zotac GTX 780 AMP! Edition).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

...Som fortfarande är gula och extremt fula.
Förstår inte valet av färg från början.

Själv tycker jag gult och svart är en fin kombination då det kommer till färger, men smaken är väll som baken.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vet inte om ni är allvarliga eller trollar men om inte så syftar man med assymmetri på det faktum att man använder två olika fläktar med olika dimensioner och egenskaper (som Zotac GTX 780 AMP! Edition).

Ny är det ju så att symmetrisk innebär att en halvan är en spegelbild av den andra. Men det kanske är så som du säger att de bara syftar på att det är olika fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Väntar fortfarande på rosa detaljer! Yey!

OnT: Är jag den ända som önskar att det släpptes en kylare med utbytbara fläktar?

Samma här : )

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Tycker referenskylaren fortfarande är den klart snyggaste.
Möjligtvis inte den tystaste eller den som kyler bäst, men det stör mig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jo, är väl mest personliga preferenser.

Men gult känns så skrikigt och P12:igt.

Då har du inte sett ljusgrönt och mattsvart. Lägg oå ett monsterklistermärke för bästa effekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Kanske är fult för dig.. Andra tycker kanske det är fint. Dessutom skiter många totalt hur kortet ser ut eftersom den kommer sitta i lådan ändå.

Precis! Där satt den!
Jag tycker att det är fult, andra inte.

Sen bryr jag mig inte heller så mycket då jag aldrig ser komponenterna(Förutom när jag städar ur burken )
Hade jag varit ute efter ett nytt grafikkort så hade det sista jag kollade på varit färgen.

Förstår inte heller varför det blir en sådan uppståndelse bara för att jag tycker att det är fult med gult och svart i detta sammanhang. (Det är en grym färgkombination annars )

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Ny är det ju så att symmetrisk innebär att en halvan är en spegelbild av den andra. Men det kanske är så som du säger att de bara syftar på att det är olika fläktar.

I ordets rätta bemärkelse betyder symmetri överensstämmelse i anordning i förhållande till ett mittplan eller mittlinje. Således är det inte fel att tolka texten i artikeln varken ordagrant eller i ett vidare begrepp. Det senare ställer såklart krav på läsförståelse.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Precis! Där satt den!
Jag tycker att det är fult, andra inte.

Sen bryr jag mig inte heller så mycket då jag aldrig ser komponenterna(Förutom när jag städar ur burken )
Hade jag varit ute efter ett nytt grafikkort så hade det sista jag kollade på varit färgen.

Förstår inte heller varför det blir en sådan uppståndelse bara för att jag tycker att det är fult med gult och svart i detta sammanhang. (Det är en grym färgkombination annars )

Gul är ful rött är sött:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk
Medlem

Trevligt, men varför stannade dom bara inte på blå / svart, eller Grå / svart som twin frozr 3 / 4 hade.

iaf borde finnas vattenblock till den som vill.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

Trevligt, men varför stannade dom bara inte på blå / svart, eller Grå / svart som twin frozr 3 / 4 hade.

iaf borde finnas vattenblock till den som vill.

För att det är ett OC kort som ska matcha deras OC moderkort. Tänk dig GTX 780 Lightning med MSI Z87 Xpower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

För att det är ett OC kort som ska matcha deras OC moderkort. Tänk dig GTX 780 Lightning med MSI Z87 Xpower.

Jojo, men varför måla in sig i hörnet och bara anpassa det till egna produkter ?, kommer kanske vara ett par som inte köper bara för hur dom ser ut.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Då blir det att sälja mina EVGA 780, och skaffa såna här istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

I ordets rätta bemärkelse betyder symmetri överensstämmelse i anordning i förhållande till ett mittplan eller mittlinje. Således är det inte fel att tolka texten i artikeln varken ordagrant eller i ett vidare begrepp. Det senare ställer såklart krav på läsförståelse.

Pratar du om det generella begreppet så behöver det inte ens handla om ett mittplan eller mittlinje, utan kan vara med respekt till tid, eller olika operationer och transformationer. Men om vi nu antar att det handlar om ett mittplan eller ett mittplan så är ju kortet i sig asymetriskt. Men fläktarna är fortfarande symmetriskt placerade mot en vertikal linje genom den mittersta fläkten, vilket är hur jag spontant hade tolkat det då det står "asymetrisk uppsättning fläktar". Men du får gärna upplysa mig om hur du hade tolkat symmetri i detta fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Men du får gärna upplysa mig om hur du hade tolkat symmetri i detta fallet

Det framgår egentligen redan av mina inlägg om man kan läsa mellan raderna; fläktarna skiljer sig från varandra i storlek och utförande och skapar så på vis en viss asymmetri både visuellt och i mekanisk arbete. Men det är av akademiskt intresse då det inte borde råda några tvivel i detta läge om vad artikelförfattaren har för avsikt med formuleringen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

Jojo, men varför måla in sig i hörnet och bara anpassa det till egna produkter ?, kommer kanske vara ett par som inte köper bara för hur dom ser ut.

Kolla på dom förra modellen av Gigabyte Windforce kort, Blå pcb, Kan inte bli så mkt fulare men ändå är det många sim köper dom och rekommenderar dom på Swec, Sen tycker jag personligen inte heller att detta lightning kort är fult, Ser mkt bättre ut än dom flesta korten på marknaden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

som sagt det är insidan som räknas i mitt tycke!
jag förstår och respekterar att det finns många som gillar utseende och har genomskinlig sida/vägg på sin dator, MEN grafikkort syns ju inte då de "pekar" nedåt dvs man ser oftast bara en svart backplate.
moderkort, kablar CPU-kylare osv däremot som syns väldans tydligt tycker jag spelar betydligt större roll då det gäller utseende.
men en del gillar äpplen och andra gillar päron det får man respektera.

jag är som sagt mest besviken att de aldrig kliver upp i storlek på fläktarna?!?!
2x 140mm borde låta mindre vid samma kylkapacitet.
BIOS 1 = stock med en liten fabriksklock
BIOS 2 = för de som vill klocka maximalt mkt med luft/vatten men ändå med gränser för hur mkt man kan höja Volt osv
BIOS 3 = för kväve osv där alla gränser är helt bortplockade.

det är min gissning iaf
Hoppas Swec testar mot 680 lightning och inte bara 680/780 stock.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag med 680 Lightning och jag tycker att färgen och designen är väldigt snygg + att man har ett trevlig metallplåt back. ^^

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Vlademil:

Bara jag som tycker den var riktigt fräck utan plast/metallkåpan? Ser härligt industriell ut, kan bli succé om man matchar med tillhörande inredning i chassit.

Skulle kunna bli skit snyggt men blir nog svårt att hålla kortet kallt, eller?

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

hopas ek gör vattenblock

EK säger att det ska finnas ett block samma dag som dom släpper kortet. Vilket är den 28/8 onsdag nästa vecka.

Fler bilder bla en på backplaten och MSI's gpu-reactor som ändrat färg från plastigt & blå till typ blästrad metall. HETT då den är denna sida av kortet man kommer se.

Dold text
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks