Microsofts vd Steve Ballmer avgår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Haha vilken legend!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Vettigaste Microsoft gjort sen han blev tillsatt som VD! Hur en sådan man når så högt i näringslivet kommer jag aldrig förstå...

Han påminner mig både om chefen i The Office och om den här mannen: http://www.youtube.com/watch?v=pRf_A07Elyw

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Hoppas Bill kommer tillbaka :).

Permalänk

"Bill Gates i spetsen"... Bill Gates är väl ungefär den ende person som kunde få Ballmer att avgå. Antar att Gates inte heller gillade Windows 8 eller Surface.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Många som verkligen bara tänker att MS gör saker för hemma-användare.

Företag är ju det som är viktigt för ett företag som MS, det folk använder på jobbet hela dagarna är smidigt att använda hemma.
Microsoft säkrar upp det genom att driva upp affärssystem som siktar på sap som konkurrent. Man knyter till sig företag med 10-50.000 anställda och får därigom rullat ut hela windows server-basen, windows klient-bas och office så blir ju allt självrullande, sedan har man rullande licenser medan man gör nästa implementation, och nu börjar MS själva göra implementationerna.
OEM-licenser som säljs till HP är nog inte det som MS hoppar högt av, det är nog snarare försäljning av affärssystem till DELL worldwide, för att inte prata om alla partner-program dom har med återförsäljare som betalar hundratusentals kronor för att få sälja deras mjukvara med någon liten guldstämpel, eller kommer med i "Executive Circle".
Dom flesta här ser Windows Phone och Windows 8, men fasiken vad dom har jobbat på allt runt-omkring. Däremot är det väl som med Windows 8, man vill mer än det blir bra, men fasiken va dom försöker

Lustigt, så framstår det inte riktigt om man tittar på deras revenue split: http://www.tannerhelland.com/4273/microsoft-money-updated-201...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Om man verkligen är intresserad av hur det är på Microsoft så finns det en intressant artikel (drygt ett år gammal) här: http://www.vanityfair.com/business/2012/08/microsoft-lost-moj...

Den beskriver hur illa det var (är?) ställt på Microsoft, hur deras "performance reviews" har förstört allt samarbete mellan anställda och hur idéer trycks igenom för att enskilda ska få uppmärksamhet och därmed chans till befordran.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av anon179444:

*PS4 har 50% bättre grafik, rappare minne och är billigare än xboxen som INTE ÄR LEVERANSKLAR TILL JULHANDELN????
Den är visst leveransklar i till Julhandeln.

Den är visst leveransklar i till Julhandeln.
Det är Nordamerika och Storbritannien som kommer att räknas för xbox one.

Skrivet av anon179444:

*Office tappar marknadsandelar i takt med att folk flyttar ut i molnet.

"Folk" flyttar till en MS produkt i molnet, Office365, med Office Web Apps.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Skrivet av Perb:

Om man verkligen är intresserad av hur det är på Microsoft så finns det en intressant artikel (drygt ett år gammal) här: http://www.vanityfair.com/business/2012/08/microsoft-lost-moj...

Fast den artikeln driver tesen att Microsoft inte varit touch-centrerat nog. Tror inte det är där problemet ligger.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag hade räknat med detta.

Sedan Microsoft lanserade Windows 8 har alltså både Windows-chefen och nu snart VD'n avgått. Det faktum att Aktien rusar för tillfället talar väl sitt tydliga språk om vad marknaden tycker.

Jag har inget emot Steve som person, men som ledare vart han alltför stelbent och principfast. Jag hoppas att de nu tar in något som sätter kundnöjdhet före lönsamhet och verklighet före vision.

Vem det än blir, så kan det inte bli sämre. Jag har svårt att tänka mig att Microsoft någonsin kommer kunna lansera ett sådant aber som Modern UI igen.

Tack och hej Steve.

Edit: Och, jag hoppas att hans efterträdare istället för att stå på scen och skrika DEVELOPERS! DEVELOPERS! DEVELOPERS! DEVELOPERS! står och skriker USERS! USERS! USERS! USERS!

Ja, tycker du är lite respektlös, utan developers vad återstår? Ballmer är trots allt vad du än tycker om win 8 och din hatkampanj en människa som har påverkat både dig och de flesta andra som har närmat sig en dator. Vad har du själv åstakommit förutom att vara en hatkampanjledartyp hos sweclockers? Tror Ballmer har en aning mer på sitt CV?

Citat för citat: ""Jag har inget emot Steve som person, men som ledare vart han alltför stelbent och principfast."" ja kul att du känner honom privat och gillar vad du ser men anser att som ledare suger han.

Nej du, du suger i dina analyser det är det som händer. Låtsas inte att du är någon slags insider i ms toppen när du i själva verket inte har en aning och inga ingångar där alls. Blir minst sagt parodiskt när du kommenterar hur Ballmer är som person vs företagsledare. Saker som du inte har den minsta aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Fast den artikeln driver tesen att Microsoft inte varit touch-centrerat nog. Tror inte det är där problemet ligger.

Nej, jag håller med, på den punkten träffade artikeln inte rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Streamingtjänster har just tagit fart och är på väg att fullständigt explodera de närmaste tio åren. Netflix omsätter redan nu 2 miljarder dollar och är den största aktören i sin bransch. Tror du på fullaste allvar att Reed Hastings ska hoppa av det företag, han själv har byggt från grunden, när det verkligen börjar dra in pengar, för att bli chef för Microsoft? Låter inte så troligt.

De behöver nya idéer. Är Tony Bates och Satya Nadella bäst lämpade att leverera det, eller är de inkörda i Microsofts sätt att jobba? Jag tror det senare.

Stephen Elop däremot var/är Microsofts åttonde aktieägare, han har jobbat för MS (slutade han någonsin?) Han har dessutom en historia av att styra upp och städa ut gammal skit från företag som han tar över, vilket MS verkligen behöver. Jag tror både han skulle passa mycket bra och omedelbart tacka ja om han blev erbjuden jobbet.

Varför inte? Att bli VD för Microsoft är ingen liten sak. Netflix är ju en skit i rymden jämfört mot Microsoft (även om de nu växer). Dessutom vilken innovatör skulle tacka nej till att jobba med alla nya produkter som är på gång? Xbox One t.ex vilket skulle passa en gammal Netflix snubbe perfekt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Lustigt, så framstår det inte riktigt om man tittar på deras revenue split: http://www.tannerhelland.com/4273/microsoft-money-updated-201...

Jag tror han använder "det vet man ju hur det är" som källa på det han skriver.

Skrivet av daniie:

Den är visst leveransklar i till Julhandeln.
Det är Nordamerika och Storbritannien som kommer att räknas för xbox one.

Hur kan slaget om en global marknad påverkas positivt av att sälja mindre på den europeiska marknaden? Jag har svårt att se att de inte släpper den på alla marknader av något annan orsak än att de inte kan få det klart till hela marknaden i tid till jul. MS bestämde efter E3 att de skulle höja klockningen på GPUn. Nu spekulerar jag bara men det kan nog påverka en del. Att det säljs mindre om den släpps efter jul är också ganska självklart. När releasen för SQL server är, har mindre betydelse för dess försäljning, men för xbox är julen mycket viktig. Det är en typisk produkt som man köper till ungarna i julklapp.
Att säga att "Det är Nordamerika och Storbritannien som kommer att räknas för xbox one" har jag alltså svårt att förstå. Hur menar du?

Skrivet av daniie:

"Folk" flyttar till en MS produkt i molnet, Office365, med Office Web Apps.

Lustigt att du sätter "folk" inom situationstecken liksom för att antyda att jag är svepande på en av de få punkter där jag inte kom med en siffra.
Du ska få lite fakta här också så jag svarar på ditt uttalande: De flyttar INTE till MS produkter som du skriver.
Google Apps hade 2007 ungefär 10% av cloud office marknaden. 20% 2009 och 50% 2012. Trenden är alltså att siffrorna för 2013 kommer vara över 50% Vid vilken siffra kommer de stanna?
Om man går djupare på installerade office så tappar de där med, då Libre/open office på senare tid har blivit ett fullgott alternativ för folk som inte använder office så mycket.

Skrivet av retro123:

Ja, tycker du är lite respektlös, utan developers vad återstår? Ballmer är trots allt vad du än tycker om win 8 och din hatkampanj en människa som har påverkat både dig och de flesta andra som har närmat sig en dator. Vad har du själv åstakommit förutom att vara en hatkampanjledartyp hos sweclockers? Tror Ballmer har en aning mer på sitt CV?

Förstår inte vad du pratar om. Han bedriver väl ingen hatkampanj? Däremot verkar du lite hatisk och personlig....

Permalänk
Medlem

Detta kändes väntat då allt MS rört vid inte har blivit några jättehitar på sistone, så det var nog rätt drag.

Ballmer tjänar storkovan på att avgå dessutom, så lottlös går han ju inte.
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/mic...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ja, tycker du är lite respektlös, utan developers vad återstår? Ballmer är trots allt vad du än tycker om win 8 och din hatkampanj en människa som har påverkat både dig och de flesta andra som har närmat sig en dator. Vad har du själv åstakommit förutom att vara en hatkampanjledartyp hos sweclockers? Tror Ballmer har en aning mer på sitt CV?

Citat för citat: ""Jag har inget emot Steve som person, men som ledare vart han alltför stelbent och principfast."" ja kul att du känner honom privat och gillar vad du ser men anser att som ledare suger han.

Nej du, du suger i dina analyser det är det som händer. Låtsas inte att du är någon slags insider i ms toppen när du i själva verket inte har en aning och inga ingångar där alls. Blir minst sagt parodiskt när du kommenterar hur Ballmer är som person vs företagsledare. Saker som du inte har den minsta aning om.

Jantelagen 2.0.

Nej, men skämt åsido så skrev jag faktiskt ett mail till honom och jag fick svar. Det tycker jag var trevligt, och det handlar mer om hur han är som person än som ledare. Vad jag har åstakommit och inte är knappast relevant för mina åsikter om Microsoft eller balmer. Han är ytterst ansvarig för att ha lanserat en produkt som jag ogillar, så då får han sig en släng av sleven, inget konstigt med det

Angående developers, så har de inte någon anledning att utveckla något om det inte finns några användare som vill använda plattformen.

Flera har påpekat att Modern UI är på som default och inte går att stänga av, för det är det bästa för utvecklaren eftersom de då kan räkna med att folk använder appar osv. Samma sak med en rad i mitt tycke korkade beslut på XB1. Att kinect och internet alltid skulle vara på är det bästa för utvecklaren och så vidare, och jag menar att när man gör ett bra system, får aldrig användaren bli lidande för att man gjort det lättare för utvecklaren, Då har man gjort fel. Ett systems främsta syfte är att användarna skall ha nytta och glädje av det, inte att utvecklarna ska kunna krama ur varenda krona ur oss så lätt som möjligt.

Det är min åsikt. Har du en annan så får det stå för dig, men du behöver inte svara som om Steve Ballmer var en familjemedlem som jag har förolämpat eller något. Jisses.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lanbonden:

För att nämna grejer som lyckats och verkligen blivit succé så måste Windows XP nämnas, sen följdes det upp av floppen Vista där de faktiskt rättade till det mesta till Windows 7 som blev nästa succé, Tyvärr balade de ur igen inför Windows 8 men en del verkar fixas till 8,1 i alla fall.

XP byggde direkt på Windows 2000 som redan fanns färdigt och paketerat, och Windows 2000 byggde på NT-projektet från 90-talet. XP blev en succé, men samtidigt fanns det verkligen inga konkurrenter vid det laget, och grunden var redan cemeNTerad (aha) och klar.

Skrivet av lanbonden:

Andra saker han varit med om är Xbox och Xbox 360 som båda två måste klassas som bra och uppskattade konsoler när de kom. Återigen ställer de till det med senaste tillskottet men vem vet, det blir kanske bra när det väl lanseras?

Xbox-projektet är fortfarande ett svart dollarmiljardshål för Microsoft; pengar de troligen aldrig kommer få igen.

Skrivet av lanbonden:

Men överlag har Microsoft fått fram mer bra än dåliga grejer sen han tillträdde även om det gått utför senaste åren.

Tja, det är frågan. Den stora saken som upprepas är hur de missade det mobila tåget, samtidigt som PC-marknaden planar ut. Det betyder inte att PC-marknaden försvinner, men de som är med på det mobila tåget kommer utvecklas mer. Titta på hur Google/Apple utvecklats de senaste 10 åren jfr m Microsoft som stått mer eller mindre helt still som företag i relation till marknaden. Detta trots att de hade det absolut bästa utgångsläget, och hade en pengakassa storleksordningar större än alla konkurrenter.

Microsofts stora vinstmaskiner har sedan tidigt 1990-tal varit Windows och Office. Detta dukade bord har fortsatt leverera under Ballmers tid (Windows Vista/8 till trots så har deras monopol från 20 år tillbaka i praktiken aldrig hotats), men företaget har kontinuerligt misslyckats med att expandera till andra marknader. Trots att profetian länge varit att de måste grena ut sig från desktopmarknaden för att kunna fortsätta växa så har de bara inte löst detta. Deras närvaro på nätet, inklusive deras egenproducerade ytterligare svarta ekonomiska hål som kallas Bing, skrämmer inte direkt Amazon/Google/Apple/etc. Windows Phone och Surface öden pratas det om tillräckligt på forumet.

Microsoft saknar samma hävstång på den mobila marknaden som de haft på skrivbordet sedan Windows 95, och även om de försöker skapa en sådan genom att sammankoppla skrivbordet och den mobila världen med sitt hybrid-OS Windows 8, så har de främst mötts av marknadens fråga: "vad gör ni?".

Ska de komma in på nya marknader så behöver de rent ut sagt bättre produkter som kan växa på egna meriter, samtidigt som dessa produkter inte kan blöda miljarder på obestämd tid, och bara subventioneras av överpriser på Windows och Office — en dag kommer de pressas även på dessa marknader (man kan argumentera för att det redan händer), och då är det bäst att de har andra livlinor. Det borde inte vara något problem för ett företag i Microsofts storlek att få ut sådana nästan på löpande band, men när det bara inte händer så är ett CEO-byte säkerligen inte något som kan vara till det sämre. Ergo aktieskutt, etc.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Intressant artikel om Ballmers styre och framtidens CEO på arstechnica:

http://arstechnica.com/information-technology/2013/08/microso...

Permalänk
Snusfri

Skulle vilja se att Bill Gates tar över

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

exakt vart förlorar/har de förlorat marknadsandelar? De försöker slå sig in på nya marknader men har då inte förlorat på någon front.

Ja Bing har ju tagit över Google nu....

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Skulle vilja se att Bill Gates tar över

Fösta gången i en W8 tråd där jag kan tänka mig att hålla med dig.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gadgety:

Intressant artikel om Ballmers styre och framtidens CEO på arstechnica:

http://arstechnica.com/information-technology/2013/08/microso...

Var det inte den där artikeln som var skriven av prisjakt.nu/pryl innan den blev översatt till engelska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

"Bill Gates i spetsen"... Bill Gates är väl ungefär den ende person som kunde få Ballmer att avgå. Antar att Gates inte heller gillade Windows 8 eller Surface.

Jag har svårt för att tolka det som att Bill Gates hade att göra med Steves avgång. Det står att en kommitté har inrättats [i efterhand] för att utse en efterträdare, inte [i förhand] för att få Steve avsatt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I ett internt brev meddelar Steve Ballmer att han avgår som verkställande direktör för Microsoft, och att en kommitté med Bill Gates i spetsen inleder sökandet efter en ersättare.

ÄNTLIGEN! Har svårt att se hur detta kan vara negativt. MS kanske kommer igång och rör på sig igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Ursprungligen inskrivet av Bananas2thebeat
"Bill Gates i spetsen"... Bill Gates är väl ungefär den ende person som kunde få Ballmer att avgå. Antar att Gates inte heller gillade Windows 8 eller Surface. ---------------------------------------
Jag har svårt för att tolka det som att Bill Gates hade att göra med Steves avgång. Det står att en kommitté har inrättats [i efterhand] för att utse en efterträdare, inte [i förhand] för att få Steve avsatt.

Det är inte så att Ballmer bara bestämde sig, basunerade ut det, och sedan lät de i styrelsen höra det på radio.
Självklart har det här diskuterats ganska grundligt på ett styrelsemöte där det sedan beslutats vad som ska göras och hur det ska offentliggöras.
Man kan nog inte, som du gör, dra slutsatser över hur det kronologiska skeendet var utifrån ordningen informationen kommer i artikeln.

Man kan däremot konstatera faktumet i det bananas skrev. Bill Gates har fortfarande mycket att säga till om på MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Han har kört företaget i botten när det kommer till kundnöjdhet. Även om vissa gillar (jag) Windows 8 har det varit en flopp i helhet.

Du har självklar en undersökning som kan styrka att kundnöjdheten är körd i botten? Windows 8 är knappast en flopp om du inte tillhör skaran som beskyller W8 för den minskade efterfrågan av PC.

Skrivet av LeVvE:

Det har varit dåliga nyheter efter varandra när det kommer till Microsoft sedan en tid tillbaka.

Man skriver betydligt mer om det som gått dåligt än det som gått bra.

Skrivet av LeVvE:

När folk inte är nöjda blir det inte ett nästa köp.

Kan du visa att folk är mindre nöjda med Microsofts produkter än konkurrenternas?

Skrivet av LeVvE:

Microsoft tänker väldigt kortsiktigt, snabba pengar. Det finns ingen som kan driva ett företag med vinst på att vara jävliga mot kunderna förutom radiotjänst.

Microsoft tänker kortsiktigt? Det var då det dummaste jag hört, och jag har hört mycket dumheter.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ballmer är en enormt framgångsrik företagsledare, den som säger någonting annat vet inte vad han pratar om. Under hans styre som CEO har Microsoft tredubblat sin omsättning och fördubblat sin vinst.
Spekulationer om att han avgår för att det "går dåligt för Windows 8" är rena struntet. Det gick väldigt dåligt med Vista också men han satt kvar och vände det till en success story med Windows 7.
Att han avgår efter 33 år på företaget varav 13 år som CEO är helt naturligt. Han är rik som ett troll och vill förmodligen trappa ner lite och njuta av livet och ha lite kul med pengarna.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Får väl hoppas på att W9 blir bättre så vi kan lägga W8 bakom oss

På min stationära så tycker jag w8 är riktigt bra. När det kommer till min tablet finns dock mer att önska, ett vettigt gränssnitt för touchscreen tillsammans med en mediespelare som fungerar :-/

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

På min stationära så tycker jag w8 är riktigt bra. När det kommer till min tablet finns dock mer att önska, ett vettigt gränssnitt för touchscreen tillsammans med en mediespelare som fungerar :-/

Själv så tycker jag att w8 är mer gjort för tablet och inte pc

Permalänk
Skrivet av L'ombra:

Jag har svårt för att tolka det som att Bill Gates hade att göra med Steves avgång. Det står att en kommitté har inrättats [i efterhand] för att utse en efterträdare, inte [i förhand] för att få Steve avsatt.

Ja, jag tänkte bara högt. Jag har svårt att tänka mig Ballmer avgå i förtid frivilligt, och Ballmer är så stor aktieägare att ingen egentligen kan tvinga honom avgå - utom kanske Gates.

Ska jag vara riktigt ärligt tror jag inte heller det är Windows 8:s episka magplask som lett till hans avgång, utan de två miljarder dollar som kastats bort på Surface-fiaskot.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Själv så tycker jag att w8 är mer gjort för tablet och inte pc

Det första man undrar då är ju ifall du har eller har testat en w8 tablet? Modern-ui är crap rakt igenom, kanske framförallt då det saknas vettiga appar etc och bör undvikas så långt det går, tyvärr är touch-interfacet i vanlig windowsmiljö inte alltid så roligt.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

Det första man undrar då är ju ifall du har eller har testat en w8 tablet? Modern-ui är crap rakt igenom, kanske framförallt då det saknas vettiga appar etc och bör undvikas så långt det går, tyvärr är touch-interfacet i vanlig windowsmiljö inte alltid så roligt.

Har aldrig provat en w8 tablet men syns direkt att w8 inte hör hemma på en pc.