Permalänk
Medlem

Defekt? MSI Mpower Max

Hej,
jag har nyligen byggt en ny gaming-rigg med moderkortet "MSI Mpower Max" men har funderingar på om wifi modulen är skadad...

Problemet är att t.ex. min laptop och mobil har 5/5 streck, alltså full uppkoppling medans min nya stationära bara har 2, det blir ingen skillnad med antenner eller inte (om jag kopplar in dem rätt?)

Någon som har en aning om att ett moderkort för 2400:- med wifi bara ska nå någon meter? (den står ca. 7-8 meter från routern, i rummet intill med endast en trä/gips vägg emellan)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Hej,
jag har nyligen byggt en ny gaming-rigg med moderkortet "MSI Mpower Max" men har funderingar på om wifi modulen är skadad...

Problemet är att t.ex. min laptop och mobil har 5/5 streck, alltså full uppkoppling medans min nya stationära bara har 2, det blir ingen skillnad med antenner eller inte (om jag kopplar in dem rätt?)

Någon som har en aning om att ett moderkort för 2400:- med wifi bara ska nå någon meter? (den står ca. 7-8 meter från routern, i rummet intill med endast en trä/gips vägg emellan)

Nej det är självklart inte normalt. Kolla att du skruvat på antennen ordentligt. Gör de det så är det i så fall bara att reklamera.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Nej det är självklart inte normalt. Kolla att du skruvat på antennen ordentligt. Gör de det så är det i så fall bara att reklamera.

Antennkablarna ska inte skruvas, kan inte se någon gäng utan bara att trycka in tills det klickar fast

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Jag har z77 mpower, och jag har Wifi utan att ens ha i antennen? Om du har 2/5 med antenn, skriv till MSI och fråga ifall du kan få en ny antenn gratis? De brukar skicka små saker ifall du ger dem serienr till moderkortet?

Permalänk
Medlem

Okej, jag har löst mitt problem och skriver därför ner det för alla som upplever liknande fel:

Jag löste problemet genom att avinstallera "Intel Smart Connect Technology" och omplacering av antennerna

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.