Windows 8.1 build 9600 godkänns för RTM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Eftersom jag inte är utvecklare eller håller på med 3D printing tillkommer inget. Bra då vet jag.

Bara universal sök borde räcka som anledning för dom flesta att vilja uppdatera. Men alla är vi tappad på olika sätt som liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Bara universal sök borde räcka som anledning för dom flesta att vilja uppdatera. Men alla är vi tappad på olika sätt som liten.

Varför skulle jag vilja ha det? Spec eftersom jag inte vill ha något med metro att göra alls.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Det här är inget nytt OS det är en uppdatering av win8. Är förövrigt jävligt trött på allt gnäll från folk som aldrig ens använt Windows 8.

Amen.

Permalänk
Medlem

Kommer att testas liksom man gjorde med 8 men för microsofts del tror jag inte deras försäljning påverkas alls av detta släpp. 8.1 är fortfarande 8 i många svensson ögon.

Sätter mitt hopp till en ny VD och Windows 9. Åttans race verkar stanna på tomgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Läste igenom lite fort men inget gav en wow upplevelse precis.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Varför skulle jag vilja ha det? Spec eftersom jag inte vill ha något med metro att göra alls.

Du får självfallet känna dig privilegierad att vara trotsig. Men att använda något som man inte gillar låter märkligt. Ungefär som att använda Windows 8 fast man hatar det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Läste igenom lite fort men inget gav en wow upplevelse precis.

Det kanske för att det är de nya features som är mest intressanta för företag. Svårt att veta vad du vill ha av ett OS. Varför kör du tex. Windows 8 på htpcn? Varför inte Win 7 eller nå linuxbaserat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Läste igenom lite fort men inget gav en wow upplevelse precis.

jag håller med, det enda jag tycker är nice är boot to desktop samt att du får nya "start knappen" med shutdown och restart osv på, sen samma bakgrund på metro som desktop e nice.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Du får självfallet känna dig privilegierad att vara trotsig. Men att använda något som man inte gillar låter märkligt. Ungefär som att använda Windows 8 fast man hatar det...

Skrivet av Azodan:

Det kanske för att det är de nya features som är mest intressanta för företag. Svårt att veta vad du vill ha av ett OS. Varför kör du tex. Windows 8 på htpcn? Varför inte Win 7 eller nå linuxbaserat?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter att spenderat dagar utan att få Ubuntu att boota så gav jag upp och valet att välja W8 var dels priset och att jag trodde Storage pool var en bra lösning men tyvärr hade den massor av brister vilket jag får sota för varje gång en disk ska bytas.

Skrivet av Oneone:

jag håller med, det enda jag tycker är nice är boot to desktop samt att du får nya "start knappen" med shutdown och restart osv på, sen samma bakgrund på metro som desktop e nice.

Precis men allt detta har jag redan eftersom jag blir tvingad att använda tredjepart meny.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Dahle86:

Läste igenom lite fort men inget gav en wow upplevelse precis.

Skrivet av Oneone:

jag håller med, det enda jag tycker är nice är boot to desktop samt att du får nya "start knappen" med shutdown och restart osv på, sen samma bakgrund på metro som desktop e nice.

Det där är inte en komplett lista med alla nyheter i Windows 8.1. Det står även på sidan "These are just some of the key features available in Windows 8.1". Exempelvis står det ingenting om DirectX 11.2 där. Tyvärr har man ingen blogg som beskriver nästan allt i detalj som man hade för Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

När jag provade Windows 8.1 så hade de iaf fixat thumbnails på video filer. Kör man MPC-HC på Windows 8 och stänger av Windows Media Player så får man inga thumbnails, måste ha Windows Media Player aktiverad. Fixat i Windows 8.1 vilket är nice.

Det enda "felet" med Windows 8 nu är att om man kör helsvart tema så är texten också svart, borde ändra automatiskt till vit eller något så man kan se vad det står.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

När jag provade Windows 8.1 så hade de iaf fixat thumbnails på video filer. Kör man MPC-HC på Windows 8 och stänger av Windows Media Player så får man inga thumbnails, måste ha Windows Media Player aktiverad. Fixat i Windows 8.1 vilket är nice.

Det enda "felet" med Windows 8 nu är att om man kör helsvart tema så är texten också svart, borde ändra automatiskt till vit eller något så man kan se vad det står.

http://i.imgur.com/NETds.jpg

Nu är jag inte med... nyss är alla så sura på att "jag vill bestämma själv vad allt ska vara hur det ska se ut. låt mig bestämma" Nu är det som ni vill, när man får ändra allt som man vill så måste man också förstå konsekvenserna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Förmodligen är det obegripligt för dig för att ditt användarmönster och filosofi inte är samma som medlemmarnas.

Framförallt två faktorer spelar in:

"Jag vill kunna se befintliga program samtidigt som jag startar nya."

"Touch, appar, Windows phone, och Windows på surfplattor intresserar mig inte alls."

Försök förklara nyttan med Modern UI för en person där ovanstående stämmer in, så ser du ganska snabbt att det inte går. att "Man inte behöver" använda funktionerna om man inte vill blir ett ganska tomt argument när Microsoft har valt att fronta dem så hårt att man aktivt måste anstränga sig för att undvika dem.

Microsoft har med Windows 8 ändrat defintionen på vad de anser att ett operativsystem skall vara. För många gör det ingen skillnad, men andra håller inte med, och kan eller vill inte vänja sig, och i ett läge där Microsoft är på väg att bli irrelevanta är det rent ut sagt jävligt dumt att ge fingret åt alla som inte vill hoppa på touch och mobil-tåget. De tror att de anpassar sig bättre genom att apa efter touch och mobil, men de som inte gillar det har ju fortsatt att köra Windows för att det inte är touch, inte har appar, inte är en låst plattform osv, så det är klart att folk blir sura när de inte ens ges möjlighet att byta tillbaka till startmenyn.

Varför skulle någon behöva se befintliga program när man ska starta nya? Man kan ändå bara fokusera på en plats i taget med sina ögon.
Allt du skriver känns som problem du hittar på för att du inte vill släppa gamla mönster. Och om man vill ha kvar det gamla så finns windows 7 fortfarande kvar.

När någon diskuterat osX har jag aldrig hört någon klaga över att Launchpad tar upp hela skärmen, för det är inget riktigt problem.
Jag tycker det funkar väldigt smidigt att med windosknappen byta mellan mUI och skrivbordet när man vill öppna nya program osv. Samt att växla mellan helskärms program och nya startmenyn går sjukt mycket snabbare på windows 8. Min gamla dator kunde ibland fasta i 5 minuter bara för att tabba ner, med nytt os går det på en sekund. Så självklart finns det anledningar att byta till w8.

Sen undrar du i varenda tråd varför inte microsoft lät startmenyn vara kvar, jag ser en väldigt logisk anledning till det.
Den nya startskärmen ersätter alla funktioner som startmenyn hade, så varför ska man ha samma funktioner på flera olika ställen i ett operativsystem, känns väldigt ologiskt. Vara sig du vill det eller inte så är touch framtiden, det börjar bli vanligt att nya laptops har touchskärmar så det är fullt logiskt att världens vanligaste operativsystem ska börja stödja denna utveckling.

Sen att du klagar på att i och med windows 8 så har windows gått från att vara ett öppet och användarvänligt operativsystem till att bli ett stängt och inlåst system tycker jag är larvigt. Dom låter dig ju fortfarande trycka in hur många 3:e parts program som helst för att göra din användarupplevelse unik, vill du ha startknapp går det att fixa. Men jag fattar inte hur du kan säga att det nu är instängt bara för att windows själva inte skapar alla 1000 olika sätt folk vill ändra sin användarupplevelse på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Nu är jag inte med... nyss är alla så sura på att "jag vill bestämma själv vad allt ska vara hur det ska se ut. låt mig bestämma" Nu är det som ni vill, när man får ändra allt som man vill så måste man också förstå konsekvenserna

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Varför skulle någon behöva se befintliga program när man ska starta nya? Man kan ändå bara fokusera på en plats i taget med sina ögon.
Allt du skriver känns som problem du hittar på för att du inte vill släppa gamla mönster. Och om man vill ha kvar det gamla så finns windows 7 fortfarande kvar.

När någon diskuterat osX har jag aldrig hört någon klaga över att Launchpad tar upp hela skärmen, för det är inget riktigt problem.
Jag tycker det funkar väldigt smidigt att med windosknappen byta mellan mUI och skrivbordet när man vill öppna nya program osv. Samt att växla mellan helskärms program och nya startmenyn går sjukt mycket snabbare på windows 8. Min gamla dator kunde ibland fasta i 5 minuter bara för att tabba ner, med nytt os går det på en sekund. Så självklart finns det anledningar att byta till w8.

Sen undrar du i varenda tråd varför inte microsoft lät startmenyn vara kvar, jag ser en väldigt logisk anledning till det.
Den nya startskärmen ersätter alla funktioner som startmenyn hade, så varför ska man ha samma funktioner på flera olika ställen i ett operativsystem, känns väldigt ologiskt. Vara sig du vill det eller inte så är touch framtiden, det börjar bli vanligt att nya laptops har touchskärmar så det är fullt logiskt att världens vanligaste operativsystem ska börja stödja denna utveckling.

Sen att du klagar på att i och med windows 8 så har windows gått från att vara ett öppet och användarvänligt operativsystem till att bli ett stängt och inlåst system tycker jag är larvigt. Dom låter dig ju fortfarande trycka in hur många 3:e parts program som helst för att göra din användarupplevelse unik, vill du ha startknapp går det att fixa. Men jag fattar inte hur du kan säga att det nu är instängt bara för att windows själva inte skapar alla 1000 olika sätt folk vill ändra sin användarupplevelse på.

Ja det var ju enkelt. avfärda andras åsikter som "låtsasproblem" bara så slutar säkert folk att klaga.

Nej, jag tänker inte ens bemöta det här för det är samma gamla "alla som inte tycker att en PC ska användas som jag tycker att en PC ska användas gör fel/hänger inte med i utvecklingen", och vill du ha en vidare utläggning om varför jag inte tycker att det synsättet håller kan du läsa nästan vilken annan tråd som helst som jag har svarat i.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

När jag provade Windows 8.1 så hade de iaf fixat thumbnails på video filer. Kör man MPC-HC på Windows 8 och stänger av Windows Media Player så får man inga thumbnails, måste ha Windows Media Player aktiverad. Fixat i Windows 8.1 vilket är nice.

Det enda "felet" med Windows 8 nu är att om man kör helsvart tema så är texten också svart, borde ändra automatiskt till vit eller något så man kan se vad det står.

http://i.imgur.com/NETds.jpg

Agreed!

Jag vill också ha svarta ramar, de behöver ju bara göra Explorer så smart, att när en ramfärg är mörkare än ett visst tröskelvärde så skrivs fönstertexten ut i vitt som sagt. Skitjobbigt att inte se vad det står

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

När jag provade Windows 8.1 så hade de iaf fixat thumbnails på video filer. Kör man MPC-HC på Windows 8 och stänger av Windows Media Player så får man inga thumbnails, måste ha Windows Media Player aktiverad. Fixat i Windows 8.1 vilket är nice.

Det enda "felet" med Windows 8 nu är att om man kör helsvart tema så är texten också svart, borde ändra automatiskt till vit eller något så man kan se vad det står.

http://i.imgur.com/NETds.jpg

Skrivet av epatnor:

Agreed!

Jag vill också ha svarta ramar, de behöver ju bara göra Explorer så smart, att när en ramfärg är mörkare än ett visst tröskelvärde så skrivs fönstertexten ut i vitt som sagt. Skitjobbigt att inte se vad det står

This^^^^

Hade dom inte en fungerande sådan metod i Windows 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det gäller fortfarande, om man kollar på historiken.
Denna bilden förklarar det rätt bra

Glömde dock Windows 2000 i listan, vilket var det vettigaste Windows innan 7:an! Var sad days när man var tvungen att uppgradera till XP för att supporten för 2k dalade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja det var ju enkelt. avfärda andras åsikter som "låtsasproblem" bara så slutar säkert folk att klaga.

Nej, jag tänker inte ens bemöta det här för det är samma gamla "alla som inte tycker att en PC ska användas som jag tycker att en PC ska användas gör fel/hänger inte med i utvecklingen", och vill du ha en vidare utläggning om varför jag inte tycker att det synsättet håller kan du läsa nästan vilken annan tråd som helst som jag har svarat i.

Det är synd att du inte fattar vad jag försöker skriva, för ditt svar känns mer som ett motargument mot vad du själv skriver och har inget med vad jag skrev att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Det är synd att du inte fattar vad jag försöker skriva, för ditt svar känns mer som ett motargument mot vad du själv skriver och har inget med vad jag skrev att göra.

Det jag skriver är "det är bättre om folk får välja för alla har olika användarmönster"

Det jag får ut av dina svar är i princip "Folk som gnäller gör fel och har därför inget fog för sitt gnäll" Samt att du försöker få dina subjektiva åsikter att framstå som objektiva fakta, men rätta mig gärna om jag har fel.

Varför upplever jag det så in i helvetes skitjobbigt med Modern UI i fullskärm? Jo... Jag använder det till att starta program. Det behövs absolut inte en helskärmslösning för det. Plus att färg och formspråket skiljer sig från resten av systemet så pass att jag blir distraherad. Det är visserligen något bättre i 8.1 då man kan ha samma bakgrund som skrivbordet, men de når inte riktigt ända hem.

Sedan finns det uppenbarligen en stor grupp användare som inte vill ha allt det där jag nämnde innan. Varför ska de pressas in i "framtiden" som sardiner? enda anledningen jag kan se är att Microsoft vill tjäna mer pengar, och det finns inga fördelar för användaren i det perspektivet.

Folk argumenterar för att Modern UI är värt det för alla andra fördelar man får, men saken är att Windows 8 fungerar till 100% helt utan Modern UI, det är ex7forw8 ett bra exempel på, så att de ska tvinga det på folk är bara trams.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det borde ju inte bli sämre med 8.1 än 8 kan man ju hoppas på.

Tjejen kör med Windows 8 och är irriterad på ungefär allt. Hon tyckte att det var en för drastisk ändring med Windows 8 gentemot Windows 7.
Nördar kan ju sitta och tycka bra och dåligt om saker och ting men det är ändå den ''vanliga'' människan som t.ex. Microsoft i sista slutändan måste lyssna på, då en majoriteten utgörs av dem.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det jag skriver är "det är bättre om folk får välja för alla har olika användarmönster"

Det jag får ut av dina svar är i princip "Folk som gnäller gör fel och har därför inget fog för sitt gnäll" Samt att du försöker få dina subjektiva åsikter att framstå som objektiva fakta, men rätta mig gärna om jag har fel.

Varför upplever jag det så in i helvetes skitjobbigt med Modern UI i fullskärm? Jo... Jag använder det till att starta program. Det behövs absolut inte en helskärmslösning för det. Plus att färg och formspråket skiljer sig från resten av systemet så pass att jag blir distraherad. Det är visserligen något bättre i 8.1 då man kan ha samma bakgrund som skrivbordet, men de når inte riktigt ända hem.

Sedan finns det uppenbarligen en stor grupp användare som inte vill ha allt det där jag nämnde innan. Varför ska de pressas in i "framtiden" som sardiner? enda anledningen jag kan se är att Microsoft vill tjäna mer pengar, och det finns inga fördelar för användaren i det perspektivet.

Folk argumenterar för att Modern UI är värt det för alla andra fördelar man får, men saken är att Windows 8 fungerar till 100% helt utan Modern UI, det är ex7forw8 ett bra exempel på, så att de ska tvinga det på folk är bara trams.

Du får ett kort svar för jag har inte mycket tid.

Om man kollar rent objektivt, så innebär windows 8 många prestandaförbättringar och det finns många nya funktioner som gör det lättare och snabbare att använda (då snackar jag inte om funktioner som ersätter gamla funktioner utan bara dom som är helt nya) Vi kan väll hålla med om det?

Sen har de gjort många förändringar med windows i ett försök att göra allt med telefon och surfplatta och laptop sammanhängande. Alla dessa förändringar har tvingat folk att lära sig nya rutiner med windows.

Jag förstår om du tycker det är jobbigt att öppna nya program från ett helskärmsfönster när du är van med ett helt annat sätt. Att du stör dig så mycke på det att du dömmer ut hela operativsystemet tycker jag är tråkigt.

Du tycker det är trams att man tvingas använda modern UI, personligen tycker jag allt hat mot microsoft är trams.
Jag kan ärligt säga att jag inte stör mig på modern UI, men det är min åsikt. Jag kan även ärligt säga att jag inte läst ett ända vettigt argument mot windows 8 (liten nypa salt här, men tar för lång tid att utveckla så försök bara förstå hela bilden här). Men ändå blir windows 8 ut hängt som ett stort skämt när de kommer till operativsystem, det gör mig sur av allt ignorant hat. När det ända argumentet är att det inte går att helt ta bort modern UI (men de går att i princip göra det obefintligt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Du får ett kort svar för jag har inte mycket tid.

Om man kollar rent objektivt, så innebär windows 8 många prestandaförbättringar och det finns många nya funktioner som gör det lättare och snabbare att använda (då snackar jag inte om funktioner som ersätter gamla funktioner utan bara dom som är helt nya) Vi kan väll hålla med om det?

Sen har de gjort många förändringar med windows i ett försök att göra allt med telefon och surfplatta och laptop sammanhängande. Alla dessa förändringar har tvingat folk att lära sig nya rutiner med windows.

Jag förstår om du tycker det är jobbigt att öppna nya program från ett helskärmsfönster när du är van med ett helt annat sätt. Att du stör dig så mycke på det att du dömmer ut hela operativsystemet tycker jag är tråkigt.

Du tycker det är trams att man tvingas använda modern UI, personligen tycker jag allt hat mot microsoft är trams.
Jag kan ärligt säga att jag inte stör mig på modern UI, men det är min åsikt. Jag kan även ärligt säga att jag inte läst ett ända vettigt argument mot windows 8 (liten nypa salt här, men tar för lång tid att utveckla så försök bara förstå hela bilden här). Men ändå blir windows 8 ut hängt som ett stort skämt när de kommer till operativsystem, det gör mig sur av allt ignorant hat. När det ända argumentet är att det inte går att helt ta bort modern UI (men de går att i princip göra det obefintligt)

Ja, jag håller med om att i princip allt i övrigt är bättre i Windiows 8. Den nya backupfunktionen och Ribbongränssnitt i utforskaren ger jag inte mycket för, och det är väldigt drygt med detta Skydrive överallt, men det går i alla fall att leva med. Modern UI däremot är en dealbreaker då jag dels inte ser någon som helst nytta med det för min egen del, och dels fungerar ju bevisligen Windows 8 alderles ytterligt utan, och då är det bara trams och åter trams att de måste ta med det. Det är ingen nödvändighet hur mycket Microsoft än vill få det till det. Därför känns det värt att kämpa för. Windows 8 står och faller inte med Modern UI, det har du helt rätt i. Det är väldigt synd att Microsoft vill få det att verka så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sjukt egoistiskt av folk att inte förstå att alla inte delar deras åsikter. Jag har i grunden inget emot folk som gillar windows 8, men när folk gnäller över att andra tycker olika har det gått förlångt.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk

Om vi vänder på steken för er Win8-förespråkare som inte förstår oss som klagar, vad är fördelen med Windows 8 för mig som gillar Windows 7 och inte vill ha ribbons, Hot corners / Den där menyn som kommer fram på sidan om man hovrar med musen, gadgets, MUI-fullskärmslauncher och så vidare krimskrams?

Faller jag utanför normala användarpreferenser när jag vill ha ett rent GUI och där Win 7 idag uppfyller alla mina krav efter att jag inaktiverat Aero, slår på classic mode, avvaktiverar allt lull lull som skuggade dialogrutor och staplade ikoner i taskbar?

Är jag onormal som inte gillar transparenta fönster med effekter och animationer?

Är jag bakåtsträvande ärkenörd som föredrar TotalCommander framför Windows Explorer?

Gör jag fel som gillar kontrollen med en fast meny istället för en "Smart button" typ Firefox?

Är jag manisk control freak som vägrar köra en web browser utan AdBlocker och NoScript och hatar att bli påtvingad saker jag inte begär information om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Om vi vänder på steken för er Win8-förespråkare som inte förstår oss som klagar, vad är fördelen med Windows 8 för mig som gillar Windows 7 och inte vill ha ribbons, Hot corners / Den där menyn som kommer fram på sidan om man hovrar med musen, gadgets, MUI-fullskärmslauncher och så vidare krimskrams?

Själv gillar jag just snabbheten i gränssnittet i Windows 8.1 samt avsaknaden av transparenta fönster, effekter och animationer. I det stora hela är jag mer bekväm med Windows 8.1 out-of-the-box jfm Windows 7. Jag är inget stor fan av Modern UI och det är som tur är väldigt lätt att inaktivera hot corners/charms och allt vad det heter.

Är också fast i Total Commander-träsket, även om jag bytt ut TC mot muCommander (så jag har samma filhanterare oberoende av OS). Men Windows 8.1 har långt mycket bättre Explorer än 7:an och ribbons stör inte mig det minsta (även lätta att trolla bort med tweak). Istället välkomnar jag bättre kontroll vid kopiering av filer och känner inte längre samma behov av att alltid använda en filhanterare från tredjepart.

Kan även meddela att Adblock Plus äntligen kommit till Internet Explorer 11. Men i övrigt kör jag Comodo Dragon för högre säkerhet.

När jag körde Windows 8 på en 17" laptop (Asus G75vx), så inaktiverade jag mouse gestures, hot corners och ersatte även fullskärmslaunchern med Classic Shell. Dock tvingade 8:an en tillbaka till Modern UI lite då och då vilket jag hatade. Detta kunde exempelvis hända från kontrollpanelen.

Nu kör jag Windows 8.1 på en 13" laptop (Lenovo Yoga) med pekskärm och har det mesta aktiverat förutom mouse gestures och animationer. Bortsett från Mail och IE11, så kör jag nästan uteslutande desktop-läget. Som tur är så tvingas jag inte längre in i Modern UI såvida jag inte aktivt väljer det.

Jag anser att Windows 8.1 är ett stort lyft från både Windows 7 och Windows 8. Bara "Windows+X" menyn och den nya Task Manger:n gör att jag aldrig längre skulle välja Windows 7 framför 8.1:an.

Jag hatar lull-lull på datorer och vill bara att programmen jag kör ska fungera så smidigt som möjligt.

Kan även tipsa om http://winaero.com , där det finns många program som borde vara standard i både Windows 7 och 8.1. Windows 8 anser jag vara en död produkt och bör aldrig mer nämnas vid namn

Har för övrigt ingen koppling alls mot varken SkyDrive eller Live-konto på min lokala användare, utan loggar in i dessa tjänster vid behov istället. Har inte heller sett röken av de så kallade annonserna som Bing kan leverera. Det fungerar alldeles utmärkt att köra Windows 8.1 (Preview) utan Live-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det enda "felet" med Windows 8 nu är att om man kör helsvart tema så är texten också svart, borde ändra automatiskt till vit eller något så man kan se vad det står.
http://i.imgur.com/NETds.jpg

Ett hett tips är att ladda hem UltraUXThemePatcher och köra följande tema istället:
http://carborunda.deviantart.com/art/Snowy-v3-0-for-Windows-8...

Det finns även helsvart tema att ladda hem. Bara att välja och vraka här:
http://www.deviantart.com/customization/skins/windows8/visual...

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

[..] we have started releasing Windows 8.1 and Windows RT 8.1 to our hardware partners. [..]

http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/20...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Gillar kommentarerna på blogposten, deras developers developers developers! verkar inte så glada precis!