Samsung bekräftar den smarta klockan Galaxy Gear till IFA

Permalänk
Melding Plague

Samsung bekräftar den smarta klockan Galaxy Gear till IFA

Efter åratal av rykten och spekulationer bekräftar mobiljätten Samsung att deras första smarta klocka lanseras på elektronikmässan IFA tillsammans med Galaxy Note 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig detta och google glass så blir jag lycklig!

Permalänk

När Apple kommer ut med sin iWatch kommer hipsterfolket köpa de!
Detta ser rätt intressant ut dock. Klocka började som att se vad klockan var, sen blev det en accessoar, nu blir det en dator

Permalänk
Medlem

Apple kommer nog aldrig att få göra en sånhär då Samsug utan tvekan har tagit pantent på alla möjliga sorters SmartWatches.

Även om Apple försöker kommer Samsung stämma skiten ur dom såfort något liknar deras idé.

Let the stämmwars begin once again!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

När nu snart både Sony och Samsung lanserat sina smartwatches sitter handlingsförlamade Apple som vanligt med tummen i ändan. Kommer det inte en iWatch samtidigt som kommande iPhone lär de ha förlorat smartwatch-marknaden innan de gett sig in på den.
Inget ont om Tim Cook & co, men de är förbannat långsamma.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem

Sony har ju haft en smart klocka att köpa nu i över 1½ år. Vad kommer skilja den mot dessa som släpps?

Permalänk
Medlem

Har de ens utfört några marknadsundersökningar om folk verkligen vill ha detta? Det skulle va om de ersatte mobilerna helt möjligen. Men det tror jag inte de är kapabla till. Har man en mobil behöver man inte något sånt här jox?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fronix:

Apple kommer nog aldrig att få göra en sånhär då Samsug utan tvekan har tagit pantent på alla möjliga sorters SmartWatches.

Även om Apple försöker kommer Samsung stämma skiten ur dom såfort något liknar deras idé.

Let the stämmwars begin once again!

En smart klocka är inte ens i närheten av nytt. SonyErcisson körde det länge och Sony har redan lanserat en SmartWatch för Android. Vidare finns det en lång rad andra smarta klockor från tredjepartstillverkare, som till exempel den väldigt populära Pebble som till och med slog rekord på Kickstarter. Så du kan ta av dig foliehatten och lugna ner dig lite.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har de ens utfört några marknadsundersökningar om folk verkligen vill ha detta? Det skulle va om de ersatte mobilerna helt möjligen. Men det tror jag inte de är kapabla till. Har man en mobil behöver man inte något sånt här jox?

http://www.forbes.com/sites/anthonykosner/2012/04/15/pebble-w...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

dom var inte så jättefina :S men säkert jättebra att ha

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har de ens utfört några marknadsundersökningar om folk verkligen vill ha detta? Det skulle va om de ersatte mobilerna helt möjligen. Men det tror jag inte de är kapabla till. Har man en mobil behöver man inte något sånt här jox?

Har du missat det enorma stödet Pebble fick?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Bara så att alla vet så är bilden i artikeln INTE på Samsungs klockor. Det är Pebble Smartwatch som har funnits ett tag redan http://en.wikipedia.org/wiki/Pebble_%28watch%29

http://getpebble.com/

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Vart skall jag ha min vanliga snygga klocka då?
Känns ju lagom kul med en plast klocka typ "Casio 80-tals digitalklocka med miniräknare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Ge mig detta och google glass så blir jag lycklig!

Då har du missat Samsung Apex xD
http://www.youtube.com/watch?v=qvCGqhShNnk

Permalänk
Medlem

Det ska sägas att jag varken fattade grejen med Youtube, Wikipedia eller iPad när respektive lanserades...men en smart klocka verkar ju vara en ofattbart onödig produkt. Jag har ju ändå med mig telefonen...vad ska jag ha detta elände till på armen?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte riktigt vad det är tänkt att jag ska den till, mer än bara som en klocka alltså. Hålla på och läsa meddeleanden som jag antar att man kan göra utifrån bilden i rubriken, gör jag ju på telefonen. Nej tack, de enda klockor som får pryda min arm (nu är den förvisso utan kocka, men...) är riktiga klockor.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

När nu snart både Sony och Samsung lanserat sina smartwatches sitter handlingsförlamade Apple som vanligt med tummen i ändan. Kommer det inte en iWatch samtidigt som kommande iPhone lär de ha förlorat smartwatch-marknaden innan de gett sig in på den.
Inget ont om Tim Cook & co, men de är förbannat långsamma.

Om och när Apple släpper en kommer den dels inte se ut som ett rymdskepp och dels vara användbar.
De var inte först med smartphone heller, tycker du de har förlorat den marknaden?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Detta kan bli något men man får se hur det blir att använda om det är lönt att ha en smartklocka och en smarttelefon känns lite som många redan påpekat ganska överflödigt då räcker det med en smarttelefon.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Varför insisterar företagen att kalla telefoner med apps för "smart phones", klockor med apps för "smart clocks", tv apparater med apps för "smart tv's".
Är det det nya reklam "turbo" eller "fusion" eller är det så enkelt att de inte förstår teknologi. För att vara smart enligt uppslagsboken krävs "predictive capability" samt "rationality and logic" alla datorer saknar rationalitet och kan därför inte vara smarta. Men de saknar även predictive capability, en chimpans har mer än den bäst programmerade datorn.
Smarta apparater är idag precis lika smarta som att de sitter en kompressordrift i en rakhyvel (turbo) så med andra bullshit. Vi kanske kommer till en dag där datorer besitter förmågan att fritänka, men innan dess är de varken smarta eller intelligenta.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

vad är det folk inte fattar med smart klocka? hur svårt är det att förstå vad man ska ha den till?

Vill du ta upp din telefon från fickan varenda gång den blippar till och kolla va det var?
Med en smart klocka kan du kolla direkt vem det är som ringer, vem det är som skicka sms, var det nått i kalendern som du lagt upp som du ska utföras nu, är det något spel du spelar som vill dig något, är det mail du har fått, ska du ens ta upp telefonen ur fickan nu eller bara ignorera det etc etc etc etc etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så du kan ta av dig foliehatten

Vart kom den ifrån?

Är så jäkla tröt på alla "foliehattar kommentarer"

Dold text
Permalänk
Medlem

kan inte se mig själv som en person som skulle ha användning för en sådan.. Om inte mobilen räcker till så skulle jag nog köpt en "riktig" klocka.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Om och när Apple släpper en kommer den dels inte se ut som ett rymdskepp och dels vara användbar.
De var inte först med smartphone heller, tycker du de har förlorat den marknaden?

Som sagt, inget ont om Apples produkter, de är alltid kvalitativa och funktionsdugliga. Gällande smartphonemarknaden har de väl inte förlorat men tappat ledning. Sedan första iphonen, som var revolutionerande, händer inte mycket varje år samtidigt som team android(med fördelen av att vara många tillverkare) spottar ur sig nyhet efter nyhet. Ett inte helt orimligt antagande är att samma sak kan komma att gälla för smartwatchmarknaden, och om Apple halkar efter i början kan övrigas försprång bli för stora.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk

Hur kan ni inte se någon användning?
Särskilt på sommaren tycker jag det kan va sjukt drygt att behöva ha massa saker i fickorna.
Det jag vill att min smarta klocka skall kunna göra är betala saker i affärer, temporärt kunna ersätta mobilen och helst ska den kunna låsa upp min ytterdörr också.
Sen skall den va tillräckligt vattentät så man vågar bada med den och så pass snygg att man kan ha den på sig enbart för att den är snygg.

Sen är det bara sätta på sig klockan och vandra ner till stranden. Inte behöva lämna mobilen eller noja över att den blir snodd om man inte hittar någonstans att låsa in den osv osv.

Även på krogen är det jobbigt att ha massa saker i fickorna. Samma saker gäller där. 0 risk för ficktjuvar dessutom.

Permalänk
Medlem

Skulle vara rätt användbart, men tror man skulle sakna känslan att ha en riktig klocka på armen. (I alla fall om man har vant sig vid att ha en vanlig klocka på armen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

vad är det folk inte fattar med smart klocka? hur svårt är det att förstå vad man ska ha den till?

Vill du ta upp din telefon från fickan varenda gång den blippar till och kolla va det var?
Med en smart klocka kan du kolla direkt vem det är som ringer, vem det är som skicka sms, var det nått i kalendern som du lagt upp som du ska utföras nu, är det något spel du spelar som vill dig något, är det mail du har fått, ska du ens ta upp telefonen ur fickan nu eller bara ignorera det etc etc etc etc etc etc

Problemet för mig är bara det att jag tycker jag sköter alla dom sakerna perfekt med min telefon...nu. Istället för att bara vrida på armen och ta upp telefonen ur fickan och kola vem som ringde, sms etc. så gräver jag i fickan ½ sek, för mig är inte det hela världen direkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha, jag förutspår att ingen kommer köpa denna, men när Apple släpper en likadan produkt är den "Den första i sitt slag" och "Revolutionerande" som med allt de släpper.
Så fåraskocken kommer stå utanför glaskuberna flera dagar innan release.

Personligen skulle jag tycka att de var rätt smidigt att se vem som ringer/skickat sms/kalender/mail etc genom att snegla på armen istället för att behöva dra upp mobilen varenda gång, för att se att man inte fått något mail utan de var någon app som uppdaterats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Sony har ju haft en smart klocka att köpa nu i över 1½ år. Vad kommer skilja den mot dessa som släpps?

De som släpps nu kommer förhoppningsvis fungera ordentligt, det är väl den största skillnaden:)

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

Som sagt, inget ont om Apples produkter, de är alltid kvalitativa och funktionsdugliga. Gällande smartphonemarknaden har de väl inte förlorat men tappat ledning. Sedan första iphonen, som var revolutionerande, händer inte mycket varje år samtidigt som team android(med fördelen av att vara många tillverkare) spottar ur sig nyhet efter nyhet. Ett inte helt orimligt antagande är att samma sak kan komma att gälla för smartwatchmarknaden, och om Apple halkar efter i början kan övrigas försprång bli för stora.

Skickades från m.sweclockers.com

Tappat ledningen är en rejäl definitionsfråga.
Ja, android har ca 80% av marknaden tack vare massa lågbudget-lurar som bara används för att ringa med.
iOS står för större delen av web-trafiken och sålda appar.
Samsung mm spottar ur sig massa funktioner som i bästa fall fungerar hyfsat, oftast knappt alls.

Jag kan ha fel såklart, men när apple väl släpper något nytt brukar det fungera mycket bättre än vad andra har åstadkommit även om de är "sena".

Vad vi sett av "smarta" klockor hittils är det bara skräp. Samsung kanske har något riktigt bra på gång, men jag är tveksam.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kryll:

Vart skall jag ha min vanliga snygga klocka då?
Känns ju lagom kul med en plast klocka typ "Casio 80-tals digitalklocka med miniräknare"

Du har väl två armar och därmed två handleder?

...och om du nu skulle vara enarmad så blev det plötsligt jobbigare. Men handleden är oftast stor nog för fler än en klocka hur tacky det än må vara.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||