Modern Warfare 2 laggar i meny och spel

Permalänk

Modern Warfare 2 laggar i meny och spel

Tjena!

Har nyligen laddat ner Call Of Duty Modern Warfare 2, och har märkt att det laggar både i menyn och i spelet.
I menyn kan man tydligt se att muspekaren hackar sig fram när man rör på den, och inne i spelet laggar det när man rör på karaktären.
Vad kan vara fel?
Kan göra det klart att min dator ska klara spelet utan några som helst problem, så det borde inte vara fråga om hårdvaran...

Tacksam för svar!
/Arktisk

Permalänk

Spontant låter det som om grafikkortet inte pallar med. Vad har du för komponenter i datorn?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk

Uppdaterade drivrutiner för hårdvaran?

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk

Antec NSK4000BII
FSP600-50ARN 600Watt
ASUS M5A97
AMD FX-6100 X6 3,3GHz
Kingston 8GB DDR3 1600MHz
MSI ATi HD7850 2GB GDDR5 PCIE
Samsung SSD 840 120GB

Permalänk
Skrivet av Arktisk:

Antec NSK4000BII
FSP600-50ARN 600Watt
ASUS M5A97
AMD FX-6100 X6 3,3GHz
Kingston 8GB DDR3 1600MHz
MSI ATi HD7850 2GB GDDR5 PCIE
Samsung SSD 840 120GB

Värt att nämna är att det bara laggar i multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Värt att nämna är att det bara laggar i multiplayer.

Lagg eller hack?
Ominstallerat spelet?
Tittat på drivrutiner?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Lagg eller hack?
Ominstallerat spelet?
Tittat på drivrutiner?

Tror det är mera små hack än lagg. Jag har god ping när jag spelar, men det hackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Tror det är mera små hack än lagg. Jag har god ping när jag spelar, men det hackar.

Mina andra frågor?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Mina andra frågor?

Testat installerat om, och min grafikdrivrutin uppdaterades för någon dag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Testat installerat om, och min grafikdrivrutin uppdaterades för någon dag sedan.

Testat annan drivrutin?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Testat annan drivrutin?

Vars hittar jag annan drivrutin?

Permalänk

Jag fick samna grej efter jag byte till ssd och i7-3770k från seg hdd och e8500. Gick tyvärr inte att spela med lagget :/ ocv nä det är inte min gpu (gtx580)

Permalänk
Skrivet av Manaflask:

Jag fick samna grej efter jag byte till ssd och i7-3770k från seg hdd och e8500. Gick tyvärr inte att spela med lagget :/ ocv nä det är inte min gpu (gtx580)

Håller med om att det inte går att spela med lagget. Hittade du någon lösning på problemet?

Permalänk
Skrivet av Arktisk:

Håller med om att det inte går att spela med lagget. Hittade du någon lösning på problemet?

Googlade lite när jag upptäckte det men hitta inget sen så har jag bara inte orkat.

Permalänk
Skrivet av Manaflask:

Googlade lite när jag upptäckte det men hitta inget sen så har jag bara inte orkat.

Har du samma problem i andra spel?

Permalänk

Nope har inte märkt något i andra spel.

Permalänk

Antar att ni båda sökt runt en hel del efter lösningar... hittade nedan som kanske kan vara till hjälp.

Originally posted by Synchrotone:
I have lag/stuttering when i play this game, but its because of the 200 fps frame limiter build in that somehow conflicts with my game when i have more than 200 fps, which i usually have.. my solution? I chose 8x msaa and max details on everything to play with less than 200 fps and now my stuttering is gone

This made sense to me...so I went into the in-game settings and changed the frame-rate from "unlimited" to "120 FPS". This got rid of the stutter. Thanks foe help dude. You pointed mi in the right direction.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Skrivet av magkliarn:

Antar att ni båda sökt runt en hel del efter lösningar... hittade nedan som kanske kan vara till hjälp.

Originally posted by Synchrotone:
I have lag/stuttering when i play this game, but its because of the 200 fps frame limiter build in that somehow conflicts with my game when i have more than 200 fps, which i usually have.. my solution? I chose 8x msaa and max details on everything to play with less than 200 fps and now my stuttering is gone

This made sense to me...so I went into the in-game settings and changed the frame-rate from "unlimited" to "120 FPS". This got rid of the stutter. Thanks foe help dude. You pointed mi in the right direction.

Hittar inget i spelets inställningar där man kan byta framerate...

Permalänk
Skrivet av Arktisk:

Hittar inget i spelets inställningar där man kan byta framerate...

Är inte helt säker på att han syftar på att det ska finnas i de synliga inställningarna i spelet... dock hade jag tolkat det så med "in-game settings".
Kan vara så att han har vart inne i någon config fil och pillat.
Finns även ett populärt program MW2Config som i princip är ett måste om man kör MW2 på PC. Minns dock inte om det fanns någon sådan inställning däri... men alltid värt att undersöka.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk

Om jag inte minns helt fel så hade jag också samma problem med MW2 eller kanske var MW1 för ganska lång tid sedan.
Testade sänka grafikinställningarna ett steg i taget, men inget hjälpte. Sen testade jag sätta allt på MAX och helt plötsligt så var problemet löst.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Om jag inte minns helt fel så hade jag också samma problem med MW2 eller kanske var MW1 för ganska lång tid sedan.
Testade sänka grafikinställningarna ett steg i taget, men inget hjälpte. Sen testade jag sätta allt på MAX och helt plötsligt så var problemet löst.

Det skulle ju styrka ovan teori också

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Avstängd

Har exakt samma problem med FX 6100 och 7870, får stutters och freezes, inte bara på Mw2 utan på waw, mw3, bo1 också.. Fixa du det?

Skickades från m.sweclockers.com