Windows 8.1 RTM läcker ut på nätet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damodred:

Men det blir lite dubbla budskap ändå - jag hade exempelvis ingen aning om att 8.1 nu finns tillgänglig samtidigt fick jag ett inlägg redigerat då vi pratade FreeNas och min share heter Olagligt, vilket baseras på att skämta om just innehållet, men ingen såg innehållet (som för övrigt inte är olagligt) utan man gick på just själva ordet.

Redaktionen har alltid gjort lite som de själva behagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kan Sweclockers bli stämda av Microsoft nu?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Vågar man ladda ner, är det 100% RTM?
(Eftersom jag har köpt Windows 8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Men det är inte Sweclockers ansvar att se till att du inte bryter mot lagen, de bara rapporterar vad som hänt, precis som vilken annan nyhetskälla som helst. Du går inte ut och sätter eld på bilar bara för att TV4 nyheterna rapporterar om det.

På samma sätt är det inte TPB ansvar att se till att jag inte bryter mot lagen heller? Förstår att man kan dra gränsen på olika ställen, finner det bara lite komiskt var SweC har lagt den, men det kanske snarare är lagen som är otydlig, alltså inte SweC fel.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Väntar istället på OSX Mavericks för 150:- än Windows 8 för typ 2000:-

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Skrivet av Jenka27:

På samma sätt är det inte TPB ansvar att se till att jag inte bryter mot lagen heller? Förstår att man kan dra gränsen på olika ställen, finner det bara lite komiskt var SweC har lagt den, men det kanske snarare är lagen som är otydlig, alltså inte SweC fel.

Fast samtidigt är det ju skillnad på en sida som rapporterar om något olagligt fast inte länkar till det eller säger var man kan hitta det och en sida som är gjord för upload/download av olagligt delade filer.

Det är lite som att prata om illegala vapen vs innehav av illegala vapen.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vågar man ladda ner, är det 100% RTM?
(Eftersom jag har köpt Windows 8)

Du kommer inte kunna registrera din kopia eftersom det ännu inte går att aktivera 8.1

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Väntar istället på OSX Mavericks för 150:- än Windows 8 för typ 2000:-

1200kr kostar oem versionen av Windows 8 professional och 8.1 är en gratis uppdatering. De flesta klarar sig nog med vanliga versionen för 800kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"I wouldn't steal a car, but I'd download one if I could".
Finns en viss poäng i det

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Fått en känsla av att det varigt väldigt få piratkopior av W8 (jämfört med tidigare versioner). Kanske just olagliga versioner det som behövs för att ge W8 en skjuts.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Du kommer inte kunna registrera din kopia eftersom det ännu inte går att aktivera 8.1

Jag läste att det ska gå bra att aktivera med samma nyckel som till 8.0.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så den senaste preview är inte samma som RTM då? Vad händer om man drar in preview nu, kommer man kunna uppgradera den vidare till 8.1 eller måste man installera om allt?

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Så den senaste preview är inte samma som RTM då? Vad händer om man drar in preview nu, kommer man kunna uppgradera den vidare till 8.1 eller måste man installera om allt?

Om jag minns rätt så ska det gå att uppgradera från Win8 till Win8.1. Men har man previewn så måste man köra en ren installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Du kommer inte kunna registrera din kopia eftersom det ännu inte går att aktivera 8.1

Aktivera går, men installera går inte med retail nyckel. Mer än så kan jag inte säga.

Permalänk
Avstängd

Hum, vågar man installera läckta windowsversioner från ryska källor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikwid:

Så den senaste preview är inte samma som RTM då? Vad händer om man drar in preview nu, kommer man kunna uppgradera den vidare till 8.1 eller måste man installera om allt?

Verkar som att det ska gå att uppgradera och behålla allt från Windows 8.1 Preview till Windows 8.1 RTM trots vad som tidigare sagts.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kan Sweclockers bli stämda av Microsoft nu?

Ja absolut. Piratebay har ju blivit stämda utan att ha länkar till piratkopierat material, och jag tycker absolut att det här faller under "medhjälp till medhjälp till uppmuntrande av förberedelse till medhjälp till upphovsrättsbrott", så snart får de nog ett argt mail från Microsoft

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Trusted Computing... kom ihåg när jag såg det där klippet för 5+år sen
https://www.youtube.com/watch?v=XgFbqSYdNK4

Som artikeln sa du länkade så är dem nu inne på TPM 2.0. Helt galet.
Jag hoppas dock detta kan få en positiv sak, om det uppmärksammas tillräckligt mycket, att fler går över till OpenSorce/Freeware eller liknande program/system.
Tänker lite: www.prism-break.org
Tack för den länken jookeer.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Konstigt nog känner jag mig inte det minsta lockad att testa det även om jag fick det skänkt gratis direkt från Microsoft. Det ska vara roligt att använda datorn och är det samma typ av användargränssnitt som i Windows 8 så kan det kvitta för det är ju inte det minsta roligt. Varför inte frikoppla den grafiska miljön från operativsystemet istället? Låt den grafiska miljön vara ett tillägg som är valfritt att installera och erbjud 3:e-parts leverantörer att skapa grafiska miljöer. Den som vill kan då installera Microsoft Modern GUI om man önskar, eller välja något annat om det passar bättre. Varför inte KDE eller Windows 7 GUI? Själv skulle jag kunna tänka mig Windows om jag fick köra XFCE eller OpenBox som grafisk miljö precis som på mitt Arch Linux. Å andra sidan varför ska man då ha Windows överhuvudtaget? Det tillför inget för mig. Det är väl mest för de som leker spel med sina datorer eller måste köra någon annan kommersiell programvara men de kanske också vill ha en vettig skrivbordsmiljö att arbeta i.

Varför har Windows 90% av marknaden och alla hundratals olika Linux distar tillsammans 1-2% ? Kompatibilitet och kontinuerligt. Det du propagerar för funkar säkert jättebra i hobbyrummet men ute på arbetsplatser väljer man kompatibilitet och kontinuerligt före fin och prydlig kod alla dagar i veckan.

Permalänk
Avstängd

Den gick bra att aktivera och rullar fint i vm (hos min hundvakt) Inga elakheter funna med något av marknadens bästa virusprogram.
Kan tillägga att jag inte vet något om hur det går att uppgradera från provversionen då han körde en ren installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

1200kr kostar oem versionen av Windows 8 professional och 8.1 är en gratis uppdatering. De flesta klarar sig nog med vanliga versionen för 800kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig att om du köper en Mac licens så funkar den till alla dina datorer alltså är det inte OEM.
Tycker MS tar så sjukt mycket betalt för ett OS, men är man störst så

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Spridningen av virus via fildelningssajter är enligt mig otroligt överdrivet och är en historia som sprids av folk som inte vet hur det funkar.
Först och främst så har ju fildelare som Extremezone, sceneforall, nosteam osv ett rykte som de bryr sig om. En social kontroll alltså. De har i flera år crackat och lagt ut spel, program och filmer utan virus eller trojaner. Skulle de lägga ut något som de inte hade kollat ordentligt skulle de bli hånade, utskällda och tappa ansiktet. Att de själva skulle lägga in något är för mig helt otänkbart. Majoriteten av materialet som läggs på t.ex tpb läggs upp av aktörerer som är registrerade och lägger upp massvis med filer.

När någon lägger upp en fil anonymt så kollar de första hundra personerna eller så efter virus osv. Om filen är smutsig så upptäcks det ganska fort och den tas bort från trackern. Är det flera tusen som har laddat ned den utan att kommentarerna är fyllda med virusvarningar så kan man alltså sluta sig till att det är vad det påstås vara.

Låter rimligt, kan dock säga att det har varit relativt vanligt att problem med nedladdade windowsinstallationer. Kanske inte så mycket pga trojaner eller andra former av skadlig mjukvara utan att inställningarna "tweakats" i förhand.

Brukar alltid rekommendera att kontrollera så att det inte är något fel på en iso-fil innan den används, oavsätt om det beror på att den är olagligt nerladdad och kan innehålla tweaks eller skadlig kod, eller om det är en iso du själv rippat men som blivit corrupt/liknande.

Kan inte säga så mycket om piratkopierade filer som sådant men har hjälpt en hel del folk med deras windowsinstallationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Inte direkt förvånande, men jävligt tragiskt att det har gått så pass långt. Om det inte vore för att jag är på tok för lat för att installera om Windows 7 så hade jag gjort det för länge sen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vad är den stora grejen, det har legat uppe länge på Dreamspark för alla att ladda hem, helt lagligt och gratis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av illya_:

Låter rimligt, kan dock säga att det har varit relativt vanligt att problem med nedladdade windowsinstallationer. Kanske inte så mycket pga trojaner eller andra former av skadlig mjukvara utan att inställningarna "tweakats" i förhand.

Brukar alltid rekommendera att kontrollera så att det inte är något fel på en iso-fil innan den används, oavsätt om det beror på att den är olagligt nerladdad och kan innehålla tweaks eller skadlig kod, eller om det är en iso du själv rippat men som blivit corrupt/liknande.

Kan inte säga så mycket om piratkopierade filer som sådant men har hjälpt en hel del folk med deras windowsinstallationer.

Jag försår vad du menar. Jag har själv jobbat som supporttekniker i flera år och haft kunder som velat ha hjälp med sin windows black eller blir förbannade när deras xp "small edition" inte har stöd för rdc. -Jag vill ha pengarna tillbaka! Öööh, vilka pengar? Du har inte betalat en spänn för det här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bmille:

Vad är den stora grejen, det har legat uppe länge på Dreamspark för alla att ladda hem, helt lagligt och gratis.

Nej det har den inte. Vi pratar om build 9600

Permalänk
Medlem

4-5 dagar, eller vad har det gått sedan RTM:en annonserades? Ganska bra jobbat av MS att hålla tätt så länge ändå, hade nästan räknat med att läsa den här nyheten morgonen efter jag läste om annonseringen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Aktivera går, men installera går inte med retail nyckel. Mer än så kan jag inte säga.

Enligt vad jag läst.....går det varken vis slui slmgr eller Kms , upgraden vet jag dock ej om det fungerar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag läste att det ska gå bra att aktivera med samma nyckel som till 8.0.

Fungerar inte för enterprise med VL iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Du kommer inte kunna registrera din kopia eftersom det ännu inte går att aktivera 8.1

Det tänkte jag också på! Är det "okej" att dra in 8.1 i förväg, för att sedan aktivera när Microsoft har låst upp funktionen, eller kommer jag att få problem då?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless