Permalänk
Avstängd

Bästa hemsideprogrammet?

skulle vilja veta vilket program som ni anser är bäst för att göra hemsidor med... ju lättare och mindre krångel ju bättre, vill helst lägga ner tiden på att göra själva hemsidan, och inte det tekniska om ni förstår...
vet att många tycker man ska göra allt utan program med html men jag har inte tid att lära mig det...
så vad gäller? homesite? frontpage? dreamweaver? ska vara något snabbt och smidigt... frontpage körde jag lite med 98 och det bör ju ha hänt lite på 4-5 år tycker man, är det bra nu? det var hyfsat då...

Permalänk
Medlem

dreamweaver är väldigt bra

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

wordpad...

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Avstängd

är dreamweaver lätt att lära sig då? jag är inget datasnille

Permalänk
Medlem

Dreamweaver är lätt! Sen när du blivit lite mer rutinerad går du över till Homesite
[edit] Frontpage suger! Välkommen btw! [/edit]

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk
Medlem

Dreamweaver är mkt bra för ett wysiwyg-program.

Själv använder jag Arachnophilia (texteditor med mkt hjälp för html-kodare) - http://www.arachnoid.com - dock version 4, inte det nya java-böket .. enkelt och smidigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder Dreamweaver för att pula med layouten och phpEdit för att fixa i koden. Sen rycker ju notepad in rätt ofta oxå

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Avstängd

Allaire HomeSite är bra, men om du inte orkar lära dig HTML (precis som jag ) så tanka ner Dreamweaver MX. Ta några tutorials på nätet och sen kan du skapa databasdriva webbplatser. Mycket bra program.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk

dreamweaver. kanske flash oxå

Permalänk
Medlem

Huh? Hur kan man föredra Allaire HomeSite framför DW MX? DW har ju HomeSite inbyggt...

Jag sitter mest i Komodo, det funkar till allt, omän det kan vara lite slött. Arbetar man mycket med Regex är det underbart.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

UltraEdit till windows.
Nedit till linux.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Allaire HomeSite är bra, men om du inte orkar lära dig HTML (precis som jag ) så tanka ner Dreamweaver MX. Ta några tutorials på nätet och sen kan du skapa databasdriva webbplatser. Mycket bra program.

Jag kan ju ha fel, men man får väll inte prata om "warez" i detta forum?? För Dreamweaver MX är väll inget freeware?

Visa signatur

=D

Permalänk
Medlem

Finns 30-dagers gratis version tror jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morfang

Jag kan ju ha fel, men man får väll inte prata om "warez" i detta forum?? För Dreamweaver MX är väll inget freeware?

Macromedia säljer sina programvaror på nätet oxå... Sen kan man välja "Download" som leveransmetod.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Avstängd

tack för era förslag, dreamweaver verkar vara det som gäller och det vore ju skönt om man slapp bror duktig-typer som säger "ajabaja!" så fort dom får chansen...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av links
tack för era förslag, dreamweaver verkar vara det som gäller och det vore ju skönt om man slapp bror duktig-typer som säger "ajabaja!" så fort dom får chansen...

Det kan ordnas.
Jag GARANTERAR att du slipper se dem igen

Permalänk
Medlem

Kan säga att homesite fan är det bästa progget asså (enligt mig). Älskar homesite. Gör alla mina script osv där.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd

men homesite kräver väl att man kan html och grejer eller? "gör alla mina scripts där" låter ju inte som det är nåt för mig direkt... jag klarar typ av att starta datorn det är väl allt

Permalänk
Medlem

måste nog säg vim...

Visa signatur
Permalänk

säger bara Notepad forever!!

Permalänk
Medlem

Men om jag har frontpage XP, är det lönt att köpa Dreamweawer (ursäkta stavningen) för en massa stålar om man inte kan något om html?

Visa signatur

Jag är en n00b, om du inte gillar min frågor så lär upp mig, då ställer jag dem inte...

Inte för att jag är anti eller nåt.....

Permalänk
Medlem

Homesite är det jag föredrar. Inte WYSIWYG, men det har bra tag-komplettering och utförlig hjälp. Sällan wysiwyg-verktyg gör en snygg kod, vilket innebär att man allt som oftast själv vill rätta till den i efterhand (det vill jag iaf).
Dreamweaver är väl annars bäst av wysiwyg-verktygen och om du sedan har lust så är det inga större svårigheter att gå över till Homesite i efterhand, det ingår ju som sagt i en del versioner av Dreamweaver..

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

vim både till unix och windows

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandalf_^
säger bara Notepad forever!!

Notepad funkar men syntax highligting gör att det blir mycket lättare att koda!

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Emacs är fin, finns både till Un*x och Win, men om du vill ha en WYSIWYG (What You See Is What You Get) så är nog Dreamweaver den bästa som jag har stött på. Men så var det ju ett tag sen jag på allvar satt och knåpade..

Edit: stavfel och förtydligande

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Medlem

NoF

Ett program som jag testade, som jag tyckte var fantastiskt bra är netobjects fusion 7.
Enkelt och man behöver inte kunna ett skit om programmering (fast det skadar ju inte, går att använda även här)
Trial finns här, rekommenderas:
http://www.netobjects.com/products/html/download.html

Visa signatur

1. P4-2.4b/533---asus p4t533-c---1024Mb rdram---chaintech GF4 4200 ti se---2x80Gb WD 8Mb---Audigy
2. C1Gb---asus tuv4x---256Mb sdram----tnt2pro64---20Gb Samsung---SB pci128 =o)

Permalänk
Medlem

Vad är det som är bra med det programet då? Orkar inte ladda ner.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Tycker allt är bra, inga brister enligt mig. nu vet jag ju inte vad du har för behov så vill du inte ladda ner så kan det ju kvitta, du ville ju ha tips och det fick du ju =o)
Dock ser du inga sidor som ser amatörmässiga (typ jag har gått en hemsideskurssidor) gjorda med netobjects.....
klart slut typ...

Visa signatur

1. P4-2.4b/533---asus p4t533-c---1024Mb rdram---chaintech GF4 4200 ti se---2x80Gb WD 8Mb---Audigy
2. C1Gb---asus tuv4x---256Mb sdram----tnt2pro64---20Gb Samsung---SB pci128 =o)

Permalänk
Avstängd

ska kolla upp det där netobjects också, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Homesite. Dreamweaver är väl bra om man inte kan någon HTML över huvudtaget, men själv tycker jag att det är på tok för rörigt.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net