Permalänk
Medlem

Timmy's Liquidfox R2

Liquidfox R2
Specs:
Chassi - Fractal Design Arc Midi R2
PSU - Corsair AX850 w/ individually sleeved and laced cables
Mobo - Asus P8Z68V/Gen3
CPU - Intel Core i7 2600K
RAM - 16 GB of Corsair XMS3 1600MHz
GPU - AMD 7970 GHz edition
Ljud - Asus Xonar Essence STX
Lagring:

  • OCZ Vector 256GB (OS/primär)

  • Crucial C300 RealSSD 128GB (Lite annat)

  • WD Caviar Black 1TB (Backups)

Kylning:

  • Swiftech MCP655 (Laing D5) pump

  • XSPC Raystorm CPU block

  • EK 7970 Acetal CSQ GPU block + backplate

  • EK CoolStream RAD XT 240 m/ Noctua F12

  • Swiftech Rad från en H220 AIO kylare

  • EK X3 150 res

  • Feser 10/13 ljusblå slang

  • Destillerat vatten med silver coils

  • NF-P12/14 chassiffläktar

Bilder

De första komponenterna anländer!

Skruvat in radiatorn med mina NF-F12-or (vände runt den mellan bilderna)

Noctua P14, fläktfiltret var ineffektiv från börjar och släppte in massor med damm - Löste detta på ett kreativt sätt.

Första billderna på chassit och montering av några komponenter:

Som ni ser i bilden ovan så har reservoaren anlänt. Jag har även skaffat individuellt sleevade sladdar som jag "sytt" ihop själv.

Glömda ta bilder på huvudkomponenterna före montering, men nu börjar det likna något!

Börjar med installation av slangarna

Dags att installera reservoaren! Först måste jag borra ett hål i chassit...

Och då är det monterat! Jag tycker det ser super ut. Fick använda egna skruvar då de som kom med var för korta för att montera såhär.

Vände på radiatorn i toppen och fixat klart alla slangar så långt det går. Väntar fortfarande på min EK FC-Bridge innan jag kan sätta ihop det sista.

Dags för ett litet "mellanmål" medans jag väntar på kvällsmaten.

Precis börjat!

Paint it black~
Nöjd med resultatet!

Och den färdiga produkten! La dit en orörd fläkt för referens..

Mer svartmålande!

Och monterat...

Äntligen anländer FC-Bridgen!

Och nu för att installera lite ljuddämpande.. Ser bra ut!

Ändring i planerna! Kolla bara på hur det här ser ut~

Förhoppningsvis ska detta inte göra någon skillnad.. verkar som hälften av mina EK compressions har en sån här fläck. Tur att det inte syns när allt är monterat!

Hur det ser ut än så länge!

Och nu för den slutgiltiga delen, hjärtat i loopen - Pumpen.

Fyllt på allt nu, dags att läcktästa den övernatt. När jag kommer hem från skolan imogon så ska den ha gått 24 timmar non-stop.

Och den lever! Allt är igång och verkar fungera problemfritt! Älskar hur reservoaren ser ut med lysdioderna som lyser igenom den.

Dold text

Uppdateringar:
Aug 31: Installerat slangar och reservoar.
Sep 04: Moddat fläktar.
Sep 14: Bygget är egentligen klart, laptoppen gick sönder så jag har inte kunnat uppdatera förrän nu.
Sep 15: De sista bilderna och dokumentation har laddats upp! Spec-listan har även uppdaterats med de ändringar som gjorts.

Nuvarande status:
Den är klar! Kanske kommer göra lite ändringar och moddar i framtiden, men det här är den färdiga produkten. Jag kommer ta fler bilder av den nu när den är färdig och lägga upp ett galleri inom de närmsta dagarna.

Några sista ord
Det här har verkligen varit ett kul projekt, tack till alla som följt mig genom. Jag har lärt mig ett och annat genom processen och det har varit hårt utan en "riktig" dator i 3 veckor samt enbart mobilen den sista av dem, men nu är den klar och det var väl värt väntan!

Permalänk
Medlem

ser nice ut! får jag fråga en OT fråga bara: Hur gör du för att lägga in vattenstämpeln med namnet? Kan inget om det men skulle behöva en liknande finess ibland!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

ser nice ut! får jag fråga en OT fråga bara: Hur gör du för att lägga in vattenstämpeln med namnet? Kan inget om det men skulle behöva en liknande finess ibland!

I bilderna? Det är en inbyggd funktion i Adobe's Lightroom och funkar som ett skript.

Permalänk
Medlem

Dags för ännu en uppdatering. Har nu installerat reservoaren och slangarna. Kan tyvärr inte göra mer förrän min EK FC-Bridge anländer, får hoppas det går fort!

Bilder:

Börjar med installation av slangarna

Dags att installera reservoaren! Först måste jag borra ett hål i chassit...

Och då är det monterat! Jag tycker det ser super ut. Fick använda egna skruvar då de som kom med var för korta för att montera såhär.

Vände på radiatorn i toppen och fixat klart alla slangar så långt det går. Väntar fortfarande på min EK FC-Bridge innan jag kan sätta ihop det sista.

Dags för ett litet "mellanmål" medans jag väntar på kvällsmaten.

Dold text
Permalänk
Medlem

Mer arbete utfört!
Har också fått bekrätelse att EK FC-bridgen har skickats, förhoppningsvis anländer den senare idag.

Dags för lite fläktarbete~

Precis börjat!

Paint it black~
Nöjd med resultatet!

Och den färdiga produkten! La dit en orörd fläkt för referens..

Dold text
Permalänk
Medlem

Ursäkta bristen på uppdateringar, min laptop var tyvärr med om en olycka och vägrar nu att starta så att jag har enbart haft mobilen att gå tillväga med hela veckan. Jag är nu inloggad från den färdiga datorn så vänta er en lång radda med uppdateringar inom kort!

Kort logg av ändringar:
*Bytt ut H220'n mot en D5 pump och Raystorm CPU-block
*Ljuddämpande plattor
*Mer svartfärgande
*Andra mindre ändringar och förbättringar

Permalänk
Medlem

Dags att avsluta det här ey?

Mer svartmålande!

Och monterat...

Äntligen anländer FC-Bridgen!

Och nu för att installera lite ljuddämpande.. Ser bra ut!

Ändring i planerna! Kolla bara på hur det här ser ut~

Förhoppningsvis ska detta inte göra någon skillnad.. verkar som hälften av mina EK compressions har en sån här fläck. Tur att det inte syns när allt är monterat!

Hur det ser ut än så länge!

Och nu för den slutgiltiga delen, hjärtat i loopen - Pumpen.

Fyllt på allt nu, dags att läcktästa den övernatt. När jag kommer hem från skolan imogon så ska den ha gått 24 timmar non-stop.

Och den lever! Allt är igång och verkar fungera problemfritt! Älskar hur reservoaren ser ut med lysdioderna som lyser igenom den.

Dold text

Detta har verkligen varit ett kul projekt, hoppas allihopa gillar den!