Permalänk

Fitocracy

HEJ Swec!

Ville tipsa om en grymt bra tränings app som gör träningen alltmer motiverande!
Fitocracy

Se mer på:

Signa upp!
Nr.1 är en refferalkod, skulle uppskattas om ni använde den! Annars finns en vanlig sign up under denna

1 [Borttagen — se §9 i reglerna — /mod] - Refferal
2 https://www.fitocracy.com/register - Vanlig väg!

Referral borttagen, se §9
Permalänk
Avstängd

En film på 23 minuter om en app vägrar jag att se.

Kan du förklara vad det är för något och varför den är bra?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

En film på 23 minuter om en app vägrar jag att se.

Kan du förklara vad det är för något och varför den är bra?

Inleder med att säga att klippet handlar om mer än själva appen. Det är en bakgrunds historia till företaget, etc.

Kortfattat gör den träning till ett RPG. Du får achievements för att du klarar att springa ex: 1 mile på 10 minuter, sen kan du förbättra den tiden osv! Men egentligen handlar appen, rättare sagt, communityn på över en miljon användare, om att motivera varandra att förbättra sin fysik.

Signera gärna upp på länken ovan!

Permalänk
Medlem

Det är alltså en publik träningslogg, där man sen jämför sin träningslogg med andra och där man kommenterar på varandras loggar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Isf så fortsätter jag att köra med denna mojjäng. Ganska simpel och billig. Kräver dock lite kunskap dock hur man använder den.

Ha med sig mobilen på gymmet är jag inget fan av.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Det är alltså en publik träningslogg, där man sen jämför sin träningslogg med andra och där man kommenterar på varandras loggar?

Helt rätt! Du tjänar poäng för träningen du genomför och "levlar upp". Efterliknar ett RPG på så sätt!

Skrivet av Crippa90:

Isf så fortsätter jag att köra med denna mojjäng. Ganska simpel och billig. Kräver dock lite kunskap dock hur man använder den.

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8916532887582.jpg

Ha med sig mobilen på gymmet är jag inget fan av.

Så du lajar tyngder utan musik i öronen?
Själv använder jag mig av appen (gratis) för att slippa hålla reda på 10st kollagieblock.

(läs anledning till redigering)

Ber om ursäkt för mina ordval under tiden detta skrevs.
Permalänk

Finns det fuskkoder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Helt rätt! Du tjänar poäng för träningen du genomför och "levlar upp". Efterliknar ett RPG på så sätt!

En app för riktigt seriösa Sims-lajvare och ingenting för de som är seriösa med sin träning, med andra ord.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Så du lajar tyngder utan musik i öronen?

Det där är aningen patetiskt. Gymmen har oftast egen musik och ganska hög volym på den, i alla fall kedjan där jag tränar nu (och tidigare gym för den delen). Med egen musik hade jag varit tvungen att ha riktigt hög volym för att stänga ute allt annat ljud. Lätt att snacka med de man tränar med då.. Dessutom, för de övningar jag själv gör hade sladden endast varit i vägen och lurarna ploppat ur/glidit av pga allt svett...
Om man nu tycker det är så jobbigt med deras musik, varför inte ge förslag på annan? Varför ens träna där (om du ändå tränar ensam med hög musik i lurarna)? etc etc..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Så du lajar tyngder utan musik i öronen?
Själv använder jag mig av appen (gratis) för att slippa hålla reda på 10st kollagieblock.

Tränar inte på nått fjollgym där det är lugna favoriter i högtalarna, så ja.

Ett block på drygt 100 sidor ska nog räcka ett bra tag för de flesta.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunterxx:

Det där är aningen patetiskt. Gymmen har oftast egen musik och ganska hög volym på den, i alla fall kedjan där jag tränar nu (och tidigare gym för den delen). Med egen musik hade jag varit tvungen att ha riktigt hög volym för att stänga ute allt annat ljud. Lätt att snacka med de man tränar med då.. Dessutom, för de övningar jag själv gör hade sladden endast varit i vägen och lurarna ploppat ur/glidit av pga allt svett...
Om man nu tycker det är så jobbigt med deras musik, varför inte ge förslag på annan? Varför ens träna där (om du ändå tränar ensam med hög musik i lurarna)? etc etc..

Vad är det som är patetiskt med att fråga om han inte lyssnar på musik via mobilen då han tränar?

Personligen så tycker jag musiken på mitt gym suger jävel, jag har bra hörlurar som sluter ute ljud från resten av omgivningen (fungerar utmärkt utan sjukt hög volym).

Är mer patetiskt att "gå till attack" när någon ställer en fråga måste jag säga.
Folk har olika åsikter, respektera det eller skit i att svara.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av Alakai:

En app för riktigt seriösa Sims-lajvare och ingenting för de som är seriösa med sin träning, med andra ord.

Då antar jag att du har en hel del erfarenhet av denna sociala aktivitetslogg med en miljoner sims lajvare där majoriteten har sex pack och den andra hälften tajta bakdelar.

__________

Ursäkta, men vad fan är det här?
Nu var inte gårdagen min bästa dag och jag har goda skäl att ångra det jag postade här bittert. Men att försöka uppmuntra om en social träningslogg genom en refferal kod som (möjligtvis) ger något åt båda parter, leder till ett hatkrig?

Har ni då ens testat appen? Eller är ni enbart pessimister som avskyr ny teknologi?

___

Sedan vill jag be om ursäkt för mitt ruttna svar här förut. "Lajar" antar jag inte är ett vokabulär i den svenska ordboken.

Avrudningsvis:
Betalar man att få tillgång på ett gym, får man väl för i *H gör som man själv behagar angående vissa/majoriteten saker.

Tack och bästa lycka för framtiden, och var vänlig och lås den här tråden om den språr ut totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Vad är det som är patetiskt med att fråga om han inte lyssnar på musik via mobilen då han tränar?

Personligen så tycker jag musiken på mitt gym suger jävel, jag har bra hörlurar som sluter ute ljud från resten av omgivningen (fungerar utmärkt utan sjukt hög volym).

Är mer patetiskt att "gå till attack" när någon ställer en fråga måste jag säga.
Folk har olika åsikter, respektera det eller skit i att svara.

Ingenting är patetiskt, det är fenomenet i sig som jag tycker är det och det är min åsikt.. (och sen anta att det är en ren självklarhet..men det handlar det dock inte om nu)

Men om du nu tycker att musiken är så dålig, varför ber du de inte blanda in lite annan musik? Förmodligen skulle hälften (eller 1/4 etc, dela upp på musikstilar hur du vill) anse att din musik är ren skit medan andra hälften tycker som du, att den är grym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Då antar jag att du har en hel del erfarenhet av denna sociala aktivitetslogg med en miljoner sims lajvare där majoriteten har sex pack och den andra hälften tajta bakdelar.

Men att försöka uppmuntra om en social träningslogg genom en refferal kod som (möjligtvis) ger något åt båda parter, leder till ett hatkrig?

Har ni då ens testat appen? Eller är ni enbart pessimister som avskyr ny teknologi?

1. Du startar en hel tråd om en enda app och dess sociala aktivitetslogg.
2. De allra flesta tycker inte om idéen och vagnen rullar.
3. Du tar det personligt.
4. Alla får spader.
3. Du tar det personligt.
4. Alla får spader.

Vad kan ha gått fel?
Vidare så har de flesta på detta forum erfarenhet av appar, forum, fysisk träning och social reklam. Ja, du vet ju redan detta, därav din ref-länk och din entusiastiska start innehållandes bl.a. deras officiella reklam-video. Vad kan ha gått fel?
90% av all form av mjukvara som har med träning att göra är skit. Det finns all anledning till att vara mer än kritisk.
Att man sen förstår konceptet utan att ens ha kollat på vare sig sidan, appen eller videon talar för oss alla att detta kanske inte är något att ägna en halv minut åt. En miljon användare kan dock inte ha fel, något bra måste detta föra med sig och det är kanske t.o.m. jättekul att visa upp sin tajta stjärt inför andra tajta stjärtar och känna hur man rakar in livskvalité och sociala poäng på en och samma gång. Jag har dock gärna jättefel bara jag slipper gräsrotsreklam på mitt Swec.
Kolozzeum, /fit/ eller kanske t.o.m. /soc/ är nog platsen att posta på.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunterxx:

Ingenting är patetiskt, det är fenomenet i sig som jag tycker är det och det är min åsikt.. (och sen anta att det är en ren självklarhet..men det handlar det dock inte om nu)

Men om du nu tycker att musiken är så dålig, varför ber du de inte blanda in lite annan musik? Förmodligen skulle hälften (eller 1/4 etc, dela upp på musikstilar hur du vill) anse att din musik är ren skit medan andra hälften tycker som du, att den är grym.

Eller så tar jag bara min telefon på armen, mina egna lurar och lyssnar EXAKT på vad jag vill, känns som det bästa alternativet istället för att blanda in musik jag inte gillar

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådstart redigerad*

Referrallänk borttagen. Se §9 i reglerna.

*Tråd låst*

Vid eftertanke så bedömer jag att trådstarten går över gränsen till reklam, och att diskussionsunderlaget är bristande (åtminstone för konstruktiv uppföljning.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.