CyanogenMod-uppdateringar misslyckas

Permalänk

CyanogenMod-uppdateringar misslyckas

Vid uppdateringar till CyanogenMod (10.2 nightly) står det att man behöver en kompatibel recovery-mjukvara för att slippa uppdatera manuellt (hur det nu går till?). Jag har ClockworkMod Recovery men uppdateringen misslyckas då den påstår att den inte hittar ZIP-filen. Den ligger i "/storage/emulated/0/cmupdater" men när den försöker uppdatera letar den bland "/storage/sdcard0" någonting!

Jag har försökt att flytta filen till SD-kortet, och sedan göra en kopia av den hos "/storage/emulated/0/cmupdater/", så att när den misslyckas kan jag manuellt välja den som jag har flyttat till minneskortet. Men då verkar den inte kunna verifiera den filen, kanske att filens checksum förändras då. Vad vet jag.

Någon som upplever samma problem eller känner till en lösning?

Permalänk

Lösningen var följande: efter att en ny uppdatering har laddats ner stänger du av telefonen. Starta därefter med "Volume Up + Home + Power". Välj sedan "install zip from sdcard", "choose zip from internal storage", välj "0", välj "cmupdater" och välj sedan rätt ZIP-fil.

Detta är att uppdatera på manuellt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för att du gav lösningen på ditt problem, uppskattas

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m