Blåskärm - atikmdag.sys

Permalänk
Medlem

Blåskärm - atikmdag.sys

Sedan jag installerade Windows 8 blåskärmar datorn med jämna mellanrum och atikmdag.sys nämns alltid som orsak. Och eftersom denna fil ingår i AMDs drivrutin misstänker jag att problemet är relaterat till grafikkortet (7950). Hade dock inga blåskärmar under Windows 7.

Har googlat en hel del och försökt mig på en fix där man helt enkelt tog atikmdag.sy_ från ATI-mappen, expanderade den och därefter la den i system32\drivers-mappen men det hjälpte inte. Kör med senaste drivrutin, men har haft samma problem i över ett halvår med flera olika versioner. Någon som känner till om det finns en lösning, eller får man leva med detta?

Tillägg: Testar nu med att ta bort CCC från autostart. Läste att det ev. kan hjälpa.

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk
Medlem

Om någon har samma problem som kan jag tillägga att efter tre dygn har jag inte fått blåskärm så det verkar ha hjälpt mig. Alltså att INTE läsa in CCC.

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk
Medlem

Blåskärmar har kommit tillbaka. Jag märker att jag får ingen feedback här, men kanske jag hjälper någon med samma problem. Installerade om Windows 8 och det verkade ha hjälpt då datorn var stabil några veckor. Sedan lade jag in Bluestacks som jag hade innan ominstallation och då fick jag återigen blåskärmar. Inte helt säker på att det är relaterat. Avinstallerade Bluestacks men blåskärmar med atikmdag.sys kommer fortfarande. Antingen finns det skräp kvar från just Bluestacks, eller så är det inte relaterat till problemet.

Läste i någon annan tråd att senaste drivers (beta) från AMD ska ha hjälpt. Det blir nästa test i felsökningen.

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, meddela om du löser detta!

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.