Nintendo sänker priset på Wii U – släpper 2DS

Permalänk
Medlem

Fan vad ful. Det ser ut som ett jävlar dörrstopp D:

Permalänk
Medlem

Detta är väll inget att gnälla över!

Nu kanske man kan motivera ett meningslöst köp och skaffa en 3ds oj jag menar 2DS enbart för Ocarina of Time.

Tycker L och R triggers ser ut att sitta bra mycket bättre en vad dom gör på vanliga 3DS där hade jag väldigt svårt för LR knapparna då enheten är så pass liten.

Ända nackdelen jag ser med denna är att den ej går att vika ihop sen vet jag icke hur batteri tiden ser ut är den bättre eller likvärdig med 3DS XL? ingår en laddare?

Sedan kan man ju undra lite hur diverse flashkort kommer att fungera med denna enhet då det billiga priset och ett sådant kort gör det till ett ännu mer attraktivt köp speciellt när jule tiderna kommer spendera runt 1k för basenheten sedan 300kr för ett 3DS spel sedan ett flashkort 450kr'ish=
Endless fun.

Tror den kommer gå hem hos barn familjer iaf!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag blir lite glad av att dom släpper 2DS, känns kul att dom fokuserar lite mer på barn.
Tycker det är lite tråkigt att Xbox och PS4 fokuserar så mycket på män i åldern 18-35. Barn och andra målgrupper glöms lätt bort.

Permalänk
Medlem

Vet ifan alltså med 2DS och hur den är utformad... Skulle nog behöva hålla i den innan jag får för mig att köpa.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker skarpt att målgruppen inte är vuxna eller ungdomar utan är för barn där föräldrarna betalar, i många fall kanske de även köper två eller fler enheter. Är väl bara positivt att de släpper en billigare och förhoppningsvis en tåligare variant, den ersätter ju inget utan är ett budgetalternativ.

Mesta av kritiken som avyttras här tror jag inte är relevant för en 7åring.

Permalänk

Äh händer väl inget med priset, copyswede är väl snart framme?

Permalänk
Medlem

Måste vara den fulaste handhållna konsol jag sett.
Till och med första gameboy med monokroma skärmen var ju en skönhet i förhållande till denna monstrositet. Troligen skönare att hålla i också.
Och då räknar jag inte in nostalgin som hade infunnit sig när man lägger händerna på tegelstenen som heter gameboy

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag tycker den inte är så ful som vissa säger. Den är rätt tuff tycker jag. Det är synd att den inte är vikbar dock.

Den är vikbar!

Dock bara en gång.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Vad sysslar dom med? De kan ju inte tro att en nedgradering av deras nuvarande system ska sälja?

Fortsätt istället att utveckla 3DS:en och skrota Wii U. Ta sedan och utveckla Wii:n. Där tror jag dom har ett lite mer vinnande koncept.

För målgruppen är antagligen inte nedgraderingen från 3D till 2D något som spelar så stor roll. Får man som förälder dessutom en tåligare och samtidigt billigare handhållen spelenhet som kan köra alla befintliga spel till 3DS så är det plus i kanten. Målgruppen är som andra redan påpekat 7 (+/-2)-åringar.

Sedan har väl ingen sagt att Nintendo slutat utveckla 3DS bara för att några få resurser satts på det här projektet. Och om du missat det helt, WiiU ÄR en utveckling av Wii ! Bortsett från att den är lite klen jämfört med PS4 så är den utmärkt. Det som vore riktigt bra vore en koppling mellan 2DS/3DS och WiiU så att de fungerar som handkontroll också - då kommer iallafall jag att satsa på en 3DS istället för en extra displaykontroll till WiiU den dagen man kan ha nytta av fler än en.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MatsDahlgren:

För målgruppen är antagligen inte nedgraderingen från 3D till 2D något som spelar så stor roll. Får man som förälder dessutom en tåligare och samtidigt billigare handhållen spelenhet som kan köra alla befintliga spel till 3DS så är det plus i kanten. Målgruppen är som andra redan påpekat 7 (+/-2)-åringar.

Sedan har väl ingen sagt att Nintendo slutat utveckla 3DS bara för att några få resurser satts på det här projektet. Och om du missat det helt, WiiU ÄR en utveckling av Wii ! Bortsett från att den är lite klen jämfört med PS4 så är den utmärkt. Det som vore riktigt bra vore en koppling mellan 2DS/3DS och WiiU så att de fungerar som handkontroll också - då kommer iallafall jag att satsa på en 3DS istället för en extra displaykontroll till WiiU den dagen man kan ha nytta av fler än en.

Jag håller inte med om att Wii U är en utveckling av Wiin:n, snarare ett steg i sidled. Den nya kontrollen tar bort fokus från det som gjorde Wii:n så populär; det unika flaxandet i luften med en helt annan typ av spel än vad de andra konsolerna erbjöd.

Visst, du har ju fortfarande kvar wiimoten men försök du att flaxa med den framför skärmen som är inbyggd i den nya kontrollen.

I mina ögon skulle en ny generation av Wii innehålla en kamera likt Kinekt eller PS Eye, och trådlösa nunchucks.
Helt plötsligt får du det Kinekt påstår sig ha "You are the controller" fast med understöd från handkontrollen vilket betyder att du verkligen kan röra dig.

Kinekt + Wii = Bästa Star wars spelet någonsin.

Och det är var Nintendo skulle kunna vara idag.

Permalänk
Medlem

Nu kommer Wii U få ett väldigt attraktivt pris. Det är nog dags att slå till. Någon som sett reklam för Zeldapaketet?

Permalänk
Avstängd

Whineas ju så mycket men för mig känns det som självklart att den antagligen har gjorts för att en del föräldrar och användare har oroat sig över 3D-förmågan och eventuella konsekvenser för synen.

Fast skall man hårddra det är det ju inte bra att hålla samma fokus hela tiden heller.

Han i videon har ju en poäng i att barn inte kan slita sönder den i gångjärnet längre heller.

Permalänk
Medlem

Tror folk missförstår lite; den är inte till för att vara bättre än 3DS eller 3DS XL på något vis, utan den finns som en budgetvariant för folk som behöver det, alternativt en mer stryktålig variant för folk (läs: barn) som behöver det.

Med det sagt så tycker jag också att den är bra ful.

Skrivet av Blargmode:

Visst, du har ju fortfarande kvar wiimoten men försök du att flaxa med den framför skärmen som är inbyggd i den nya kontrollen.

Fast man använder ju fortfarande TV:n som primär monitor, att det finns en extra som man kan använda om man inte vill ha TV:n på av någon anledning skadar ju inte direkt och då får man väl helt enkelt acceptera att det blir svårt att spela med wiimotesen på den lilla skärmen och istället använda TV:n. Alternativt så stänger utvecklarna av möjligheten att göra det helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Om man vill ha 2D på sin 3DS är det enkelt att stänga av det. Varför behöver man 2DS då?

För att den är billigare att tillverka, obviously.

Permalänk
Medlem

Hur tänkte man nu? Med den icke vikbara designen tänker jag. :/
Om man vill fokusera mot mindre barn så borde man väl i alla fall kompenserat med en större skräm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Hur tänkte man nu? Med den icke vikbara designen tänker jag. :/
Om man vill fokusera mot mindre barn så borde man väl i alla fall kompenserat med en större skräm?

En vikbar skärm går sönder rätt lätt. simple as that. Men dom kunde skippat plasten mitt på skärmen.. är ju en stor skärm. Då kunde man ju sett på film på den iaf.. men.. nae.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Avstängd

vi hade vårat Wii-U i en vecka och spelade ca 2 timmar,

rena skiten jämfört med xbox 360 och ps3 = mörk bild och klumpig kontroll ,vanliga wii spel kan man inte spela på wii-u kontrollen

2d verkar ju som att nedgradera sig