Permalänk
Inaktiv

Är detta dålig temp?

Tjenare. Tyckte min dator blev varm så köpte ny kylpasta samt 2 st fläktar och trycke. Har precis startat datorn och har dessa tempraturer.

Detta är när jag sitter och surfar. Då det är en eld brevid visa saker tex GPU. Så undrar jag om detta är dåligt för GPU att vara så varmt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon216160:

Tjenare. Tyckte min dator blev varm så köpte ny kylpasta samt 2 st fläktar och trycke. Har precis startat datorn och har dessa tempraturer.
http://forumbilder.se/CFFD9/temp.PNG

Detta är när jag sitter och surfar. Då det är en eld brevid visa saker tex GPU. Så undrar jag om detta är dåligt för GPU att vara så varmt?

JA det är dålig(t) temp(program)

Byt till real tem,core temp

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Tja!

Vet inte om jag minns helt fel nu att folk har haft problem med just SpeedFan med att få fel resultat. Kan vara jag som minns Helt fel. Men prova ladda ner hwmonitor också. Får du samma i 2 program stämmer det nog. Vad får du för temp i load?

Permalänk
Medlem

ser lite högt ut om du inte har något program som körs.
jag har 33 grader på gpu och 26 grader på cpu. när datorn har stått på i en timme som den har nu.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inzane80:

ser lite högt ut om du inte har något program som körs.
jag har 33 grader på gpu och 26 grader på cpu. när datorn har stått på i en timme som den har nu.

Min dator är inte den nyaste dock. Fast nu när jag satte i 2 till fläktar känns det som datorn blev svalare och kallare. Ska ladda ner ett annat program och titta temp.