vad krävs för att spela bf3 ultra, 4k skärm/ar

Permalänk
Medlem

vad krävs för att spela bf3 ultra, 4k skärm/ar

Tjenna är lite nyfiken på vad som skall krävas för att spela Bf3 på ultra på 1st 4k skärm samt köra 3st 4k skärmar, och det ska såklart vara över 60 fps i full strid.

Tack för alla seriösa svar!
Är bara lite intresserad om vad man behöver för att de ska orka driva de.

Permalänk

2 titans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1 4K-skärm har ju fler pixlar än 3 st 1080p-skärmar. För det krävs nog 2 st Titan, eller iaf 2 st 780. Ska du köra 3 st 4K-skärmar så får du nog skaffa 4 st Titan, tveksamt om ens det kommer klara BF3 på ultra ;).

Det kommer också bli väldigt dyrt, allting inklusive skärmarna kommer gå upp mot 150.000 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

2 titans

Skickades från m.sweclockers.com

helt säker på de? äver om man kör 3 4k skärmar på ultra??

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

1 4K-skärm har ju fler pixlar än 3 st 1080p-skärmar. För det krävs nog 2 st Titan, eller iaf 2 st 780. Ska du köra 3 st 4K-skärmar så får du nog skaffa 4 st Titan, tveksamt om ens det kommer klara BF3 på ultra ;).

Det kommer också bli väldigt dyrt, allting inklusive skärmarna kommer gå upp mot 150.000 kr...

ja jo billigt lär de ju inte bli Bara lite intressant att veta så om man kör 1 4k skärm så ska 2 780 klara de på ultra?

Permalänk
Medlem

Köpa några nvida grid (såg från pax) kanske är något om man ska köra 3x4K xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Köpa några nvida grid (såg från pax) kanske är något om man ska köra 3x4K xD

haha ah såg de me får nog bli de isåfall xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

ja jo billigt lär de ju inte bli Bara lite intressant att veta så om man kör 1 4k skärm så ska 2 780 klara de på ultra?

Jag har ingen aning faktiskt, men Sweclockers testade ju en skärm och de körde 2 st Titan och fick 30 fps i Skyrim (om jag inte minns fel )

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Jag har ingen aning faktiskt, men Sweclockers testade ju en skärm och de körde 2 st Titan och fick 30 fps i Skyrim (om jag inte minns fel )

där ser man. aja de krävs iallafall en hel del för att orka driva de.

tack för hjälper o allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

Tjenna är lite nyfiken på vad som skall krävas för att spela Bf3 på ultra på 1st 4k skärm samt köra 3st 4k skärmar, och det ska såklart vara över 60 fps i full strid.

Tack för alla seriösa svar!
Är bara lite intresserad om vad man behöver för att de ska orka driva de.

Tror inte man skulle kunna klara att ligga över 60fps med 4 titan med en 4k skärm utan drops (såg nått test där dom fick runt 35fps i snitt med ett titan å då i singelplayer). Men med 3way SLI så är det säkert spelbart iaf. 3skärmar blir bildspel oavsett system.

http://www.anandtech.com/show/7120/some-quick-gaming-numbers-... 4k är rätt tungdrivet, krävs 4 titan för att ens snitta 60fps i metro till exempel. Ställer man ner AA osv så lär det dock flyta på betydligt bättre.