Permalänk

Fläktkurva till CPU?

Hej. Söker ett program där jag kan ställa in fläktkurva till min CPU. Vill gärna ha automatiskt uppstart också.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Det ska tydligen gå att göra med SpeedFan, men verkar vara lite krångligt att få igång det.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Det ska tydligen gå att göra med SpeedFan, men verkar vara lite krångligt att få igång det.

Japp, men är riktigt dåligt imo. Om det är någon som vet något annat likt MSI Afterburner säg till!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Återuppliver denna tråd då jag är på jakt efter samma sak. Jag har styrning via moderkortet med det är ganska knapphändigt. Skulle vilja ställa in olika fläktar efter temperaturer på olika komponenter, två för grafikkortet, en för cpun osv.

Varför finns det inte något bra och enkelt program för detta? Eller gör det? Speedfan är ju inte direkt det mest pedagogiska, har försökt med guider men får ändå inte till det.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

du startar ju bara programmet tryck på configure, fan control. sen lägger du bara till en till och väljer vilka fläktar du ska styra och sen klickar du på de och sätter in kurva för de. Det fattade jag ju utan guider