Permalänk
Medlem

Alltid på turboläge...

Tjena jag har ett mindre "problem" som sitter å stör mig lite..

det är att sen jag uppdaterade bios på min moderkort så går min processor hela tiden på turbo.. och detta känns lite onödigt enligt mig. och undra om någon av er som har samma "fel" eller vad man nu ska kalla det...

det nya bios är 2003 version.

min rigg ser signatur...

tack i för hand

Minh

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

jag har provat att load default inställningar men även där går den i turbo...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Kolla energiinställningarna i windows. Om du har ställt in på "Hög prestanda" så klockar cpun aldrig ner sig. Välj balanserat och problemet ska vara fixat!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Kolla energiinställningarna i windows. Om du har ställt in på "Hög prestanda" så klockar cpun aldrig ner sig. Välj balanserat och problemet ska vara fixat!

ohh tack!

tydligen hade jag ställt in att samsung magician att vara på max performance så inte konstig att den inte klocka ner sig... hehe tänkte inte alls på det...

tack iaf..:)

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |