Snabb hjälp sökes [pinne från processorkylarens monteringsanordning råkade böjas – farligt?]

Permalänk

Snabb hjälp sökes [pinne från processorkylarens monteringsanordning råkade böjas – farligt?]

TJena, behöver lite snabb hjälp innan allt går åt skogen.

Bytte kylpasta för första gången idag, och har haft lite småstrul och börjar nojja lite.
Såg på moderkortet att pinnarna som ska in som håller ner processorn var mer "inne" på en av sidorna bakom moderkortet.
Gör det en stor skillnad? Vi snackar om att ena sidan är helt inne, medan andra är lite mindre (KANSKE halva) pinnarna är inne på andra.
Men på toppen av processor fläkten så är alla pinnar nersänkta.

Vad tror ni????

Har ju fått bra resultat, på 10c i minskning i idle, vill försöka på full load men vågar inte förän jag fått grönt ljus!

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att pinnarna är inne? Är det böjda? Är det pinnarna på processorn eller processor fläkten?? Vilka pinnar på fläkten är inne/böjda?

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Vad menar du med att pinnarna är inne? Är det böjda? Är det pinnarna på processorn eller processor fläkten?? Vilka pinnar på fläkten är inne/böjda?

Inga pinnar är böjda. Utan dom på baksidan av moderkortet som man ser (som tillhör processorfläkten) som är vita + svarta.
Dom på ena sidan är helt inne, medan dom andra är lite mindre inne.

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Det jag är ute efter om det är dåligt för processorn om det är lite mindre tryck på ena sidan än andra?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Det är bara att montera om kylaren så ordnar det sig.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte mer än att testa.. skruva på kylaren och kolla hur tempen ser ut

Glömm inte att korsdra skruvarna till kylare! Tror det kan va extra viktigt i ditt fall.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden.

Permalänk
Skrivet av azezl:

Du kan ju inte mer än att testa.. skruva på kylaren och kolla hur tempen ser ut

Glömm inte att korsdra skruvarna till kylare! Tror det kan va extra viktigt i ditt fall.

Vilket det var!

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR