Permalänk
Inaktiv

Göra Siberia v2 trådlöst?

Tjenare medklockare!

Det är så att jag är sugen på att modda mitt headset och göra det trådlöst. Jag har läst runt lite men skulle behöva hjälp av er hur man går till väga och vad man behöver, och framförallt - om det ens är möjligt!

Jag är bra på att löda och liknande och har tidigare öppnat ett Siberia V2 så den delen har jag koll på!

Är det någon av mina kära medklockare som vet vad jag behöver?

OBS! Jag har den analoga versionen! 2x 3.5mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173545:

Tjenare medklockare!

Det är så att jag är sugen på att modda mitt headset och göra det trådlöst. Jag har läst runt lite men skulle behöva hjälp av er hur man går till väga och vad man behöver, och framförallt - om det ens är möjligt!

Jag är bra på att löda och liknande och har tidigare öppnat ett Siberia V2 så den delen har jag koll på!

Är det någon av mina kära medklockare som vet vad jag behöver?

Jag vet att någon här gjort något liknande med några logitech tror jag eller razer testa söka

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Möjligt ja, lättaste är nog att göra en bluetooth modul med batteri som kan hantera input och output och sända det, dock behöver du antingen följa olika standards noga eller skapa egna drivers sedan.
Inte det lättaste men inte heller det svåraste att göra så länge du kan din väg runt ett kretskort, största problemet där blir nog att få en bra konvertering mellan digitalt och analogt.

Börja med att läsa på om analog/digital konvertering för ljud, det har en tendens till att vara väldigt petigt för att få det bra

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Möjligt ja, lättaste är nog att göra en bluetooth modul med batteri som kan hantera input och output och sända det, dock behöver du antingen följa olika standards noga eller skapa egna drivers sedan.
Inte det lättaste men inte heller det svåraste att göra så länge du kan din väg runt ett kretskort, största problemet där blir nog att få en bra konvertering mellan digitalt och analogt.

Börja med att läsa på om analog/digital konvertering för ljud, det har en tendens till att vara väldigt petigt för att få det bra

Okej, finns en sådan omvandlarett köpa eller ska jag göra en egen? Efter att ljudet omvandlats till digitalt hur skickar jag det till datorn lämpligast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173545:

Okej, finns en sådan omvandlarett köpa eller ska jag göra en egen? Efter att ljudet omvandlats till digitalt hur skickar jag det till datorn lämpligast?

Har har du ett exempel på hur man kan göra en DAC
http://users.abo.fi/jskata/JEDAC/

För trådlöst lär det vara Bluetooth som är lättast att implementera mot en PC men finns ju alternativ.

Tänk på att du behöver både en DAC och en ADC, har du inte gjort elektroniksaker innan är det en ganska brant backe att börja på men inte omöjlig, bara läsa så mycket du kan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det är en här på forumet som har gjort det
http://www.sweclockers.com/galleri/8237-wireless-siberia-v2-w...

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tompan99:

Jag såg den tidigare och den såg riktigt bra ut! Synd är dock att han har två headset och jag hade hemskt gärna viljat slippa köpa ett nytt...