Google når en miljard Android-aktiveringar – avtäcker Android 4.4 "Kitkat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har de inte gått ut med än, men vad det ryktats om är att de gjort en hel del optimeringar som gör att det ska snurra på bra även på klenare mobiler. Det är kanske det de menar med "available for everybody."

Det vore helt klart en positiv utveckling för Android. Av min erfarenhet är just "upplevelsen" där fortfarande en bit efter iOS - speciellt på lite klenare hårdvara. Helt klart har de en svårare uppgift än Apple pga floran av hårdvara men det borde ändå vara högt på listan av must-haves.

Permalänk

Android 4.4 "Kexchoklad"

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Det vore helt klart en positiv utveckling för Android. Av min erfarenhet är just "upplevelsen" där fortfarande en bit efter iOS - speciellt på lite klenare hårdvara. Helt klart har de en svårare uppgift än Apple pga floran av hårdvara men det borde ändå vara högt på listan av must-haves.

Ja, och särskillt som Jelly beans "Project butter" skulle fixa den biten men i många fall gjorde mobiler slöare. Det känns lite "Hur jävla svårt kan det vara??" men det är säkert mer komplext än vad man kan föreställa sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Att även i en helt orelaterad tråd så kan du inte hålla dig ifrån att tänka på MS och kasta skit.

Då var det väl knappast jag som var först, utan snarare artikelförfattaren och enligt ditt sätt att se det så kommenterade jag bara att någon annan "kastade skit".

Och helt orelaterat är det inte alls. Microsoft tjänar grova pengar på android.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, och särskillt som Jelly beans "Project butter" skulle fixa den biten men i många fall gjorde mobiler slöare. Det känns lite "Hur jävla svårt kan det vara??" men det är säkert mer komplext än vad man kan föreställa sig.

Problemet heter Android RT. Det är inte byggt att köra native kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Problemet heter Android RT. Det är inte byggt att köra native kod.

Eller så är det fel på modermodemet, själva hjärtat i hårddisken.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av celoz:

[Google] dödar alla konkurrenter med olagliga metoder, som t.ex. deras monopol inom söktjänster och annonser på nätet.

Det är inte olagligt att ha monopol. Det är dock olagligt att missbruka ett monopol. Google undersöks pga sin ställning ständigt i USA och av EU och det har mig veterligen inte ens väckts åtal varken här eller där. EU har haft en utredning sedan 2010, lade fram synpunkter 2012 som rättades till enligt Google, med återkoppling för en dryg månad sedan där EU önskade vissa ytterligare åtgärder. Så länge som Google jobbar aktivt med att lösa dessa frågor så klarar de sig säkerligen undan åtal. I USA förhördes Schmidt i senaten 2011, men återigen mig veterligen så blev det ingen uppföljning i form av åtal.

Man är välkommen att ogilla ett företags starka ställning, men att kalla det "olagligt" verkar inte vara applicerbart här, och urholkar termen.

Skrivet av celoz:

Med deras monopol på de fronterna kan de enkelt leverera alla sina andra tjänster helt gratis, och folk kommer ju välja det även fast de är sämre, för jag menar, grattis är ju gott. NSA är nästa punkt, Google vet redan allt om oss så det finns inte en chans att NSA inte vill ha en del av den smarriga kakan. Antagligen har NSA profilerat de flesta människor i hela Sverige och har information om allting vi någonsin gjort på nätet.

Enligt senaste tidens information så är Microsoft, Apple, Facebook, Google, Twitter, … alla avlyssnade enligt lag (?) i USA. Frågetecknet är något USA via SCOTUS får se till att utröna vad det lider, men iom deras "patriot act" så har statens befogenheter i praktiken inga gränser. Frågan är snarare om "patriot act" i sig klarar sig gentemot konstitutionen, men ja, snedspår.

Frågan är vad du förespråkar i stället, som skulle vara främjat från övervakning. Firefox OS eller Meego kanske — när de kommer ut på allvar så får vi se.

Skrivet av celoz:

Google är det företag som har nått toppen, och snart kommer åka ner i botten precis som det kriminella företag det är.

Återigen, ord som "kriminell" bör inte kastas runt utan täckning. Kan du peka på ett rättsfall eller någon faktisk metod som använts? Kan du peka på hur de dödat konkurrenter med olagliga metoder? Om du kan detta så är åklagare världen över säkert intresserade att följa upp, och det finns många stora konkurrenter i branschen som säkert skulle vilja hjälpa till.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

Då var det väl knappast jag som var först, utan snarare artikelförfattaren och enligt ditt sätt att se det så kommenterade jag bara att någon annan "kastade skit".

Och helt orelaterat är det inte alls. Microsoft tjänar grova pengar på android.

Artikelförfattaren syftade inte på någon särskild när han skrev den raden Däremot var det värt ett förtydligande vad som menas med aktiveringar då i princip alla företag leker med sina siffror. Ett av de bättre exemplen är Samsung som ofta pratar om hur många miljoner enheter de levererat och syftar då på leveranser från fabrik till distributör och inte slutkonsument.

Sen går det däremot självklart att vrida och tolka den mening efter eget tycke, precis som allt annat här i världen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Artikelförfattaren syftade inte på någon särskild när han skrev den raden Däremot var det värt ett förtydligande vad som menas med aktiveringar då i princip alla företag leker med sina siffror. Ett av de bättre exemplen är Samsung som ofta pratar om hur många miljoner enheter de levererat och syftar då på leveranser från fabrik till distributör och inte slutkonsument.

Sen går det däremot självklart att vrida och tolka den mening efter eget tycke, precis som allt annat här i världen.

OK, då misstolkade jag helt. Jag tänkte att det måste ju vara Microsoft som åsyftas då de gärna pratar om just licenser sålda till tillverkare när de pratar siffror. Men samsungs metod är ju lika fel den i så fall.

Annars kan ju Microsoft eller vilket annat företag som hest sälja sju miljarder licenser till sig själva och skryta om hur bra de är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

OK, då misstolkade jag helt. Jag tänkte att det måste ju vara Microsoft som åsyftas då de gärna pratar om just licenser sålda till tillverkare när de pratar siffror. Men samsungs metod är ju lika fel den i så fall.

Annars kan ju Microsoft eller vilket annat företag som hest sälja sju miljarder licenser till sig själva och skryta om hur bra de är.

Allt negativt på denna jord kretsar inte kring Microsoft... Det hör till vanligheten att företaget Microsoft, Samsung, X, Y, Z, Å, Ä och Ö pratar om ett visst antal sålda enheter för att blidka aktieägarna, men att det i själva verket rör sig om det antal som levererats till försäljningsledet – låt oss kalla det en branschstandard eftersom i princip alla gör så. Därav förtydligandet, ingen underliggande agenda mot ett specifikt företag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Allt negativt på denna jord kretsar inte kring Microsoft... Det hör till vanligheten att företaget Microsoft, Samsung, X, Y, Z, Å, Ä och Ö pratar om ett visst antal sålda enheter för att blidka aktieägarna, men att det i själva verket rör sig om det antal som levererats till försäljningsledet – låt oss kalla det en branschstandard eftersom i princip alla gör så. Därav förtydligandet, ingen underliggande agenda mot ett specifikt företag.

Då ska google ha glass och alla andra en spark på pungen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

http://9gag.com/gag/agyLq2r

här är den kitkat som produceras i form av android 4.4 ) enjoy!

Permalänk
Skrivet av FoamBox:

HOPPAS TILL GUDARNA ATT KITKAT SLÄPPER EN SPECIAL EDITION ANDROID KITKAT SOM PÅ BILDEN!!!!!!!!

det gör dom. http://www.nestle.com/media/newsandfeatures/google-nestle-ann...

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

KitKat måste väl vara världens mest överskattade chokladbit (ungfär som allt annat som amerikaner glorifierar, som Nutella och bacon). Smakar som nån billig kinakopia på Kexchoklad. Eller som om den legat i ett mobförråd i 15 år...

MEN är den formad som en söt liten Android kanske man kan offra sig och knapra i sig en ändå

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Kommer 4.5 heta Kvikklunsj då?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Det kan vara en nackdel om det är gratis om man måste göra sig beroende av sponsring.Så svaret är ja i det här fallet.

Att dom inte betalar dyra licensavgifter betyder inte att dom är beroende av sponsring. Men vissa gillar iOS, och det duger väl som anledning.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt lite svårt att tro på det där. Vad har Google att hämta ur den dealen?

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag har faktiskt lite svårt att tro på det där. Vad har Google att hämta ur den dealen?

Att de får tillåtelse att döpa operativsystemet till "KitKat" utan att det blir en massa krångligheter med anmälningar och domstolar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Att de får tillåtelse att döpa operativsystemet till "KitKat" utan att det blir en massa krångligheter med anmälningar och domstolar.

Dom skulle säkerligen kunna få betalt för det. Därmed tvivlar jag på att dom gör det gratis.

Permalänk

Vad bra, då kan dom använda våra telefoner som övervakningsplattform när dom gör nästa försök att privatisera vattentillgången. Så att ingen råkar dricka gratis vatten eller så.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*