Microsoft inleder volymproduktionen av Xbox One – trimmar klockfrekvensen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Det roligaste enligt mig är att detta är vad kinect passar till och inte till spel som MS vill ha det till.

Haha jo verkligen xD Jag hoppas verkligen att det går att få till det lite sci-fi-aktigt, att du kan stå och styra med rörelser och tal, vore så sjukt awesome att ha. Höjden av lathet!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tyvärr finns det ju inte många ROLIGA spel längre... det mesta är ju inget annat än upprepningar.

Call Of Duty? Battlefield? T.ex. Har man spelat ETT av dem så har man spelat alla...

Då har du inte kollat runt tillräckligt efter spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tittar vi sen historiskt vis så har xbox360 varit totalt urusel jämfört med ps3 om man räknar:
Ljudnivå
Hållbarhet
Värme
Krashbenägenhet (första åren)

Kollar man inuti 360 så är det bara en klumpkylare med fläkt medans ps3an har en riktigt intelligent och snyggt bygg insida med taktiskt placerad fläkt och så vidare.

Det är jag medveten om, men det är som du säger bara historia och har inget med Xbox One att göra. MS har med största sannolikhet tagit lärdom och gjort hemläxan denna gång. Detta ändrar dock inte den stor skillnaden i kylningsmöjligheter mellan PS4 och Xbox One vilket gör mig lite fundersam.

En knäpptyst konsol är värt mycket i mina ögon och om den går sval är ju också en trevlig grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

För att det är alltid ett jäkla klagande på sweclockers när Xbox tas upp

Man får inte tycka om något från Microsoft, Nintendo eller Apple, utan det är endast saker som Sony, Android och Linux som får kärlek här.

Själv har jag inte bestämt mig för vilken konsol jag kommer satsa på än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tyvärr finns det ju inte många ROLIGA spel längre... det mesta är ju inget annat än upprepningar.

Call Of Duty? Battlefield? T.ex. Har man spelat ETT av dem så har man spelat alla...

FPS med handkontroll har väl aldrig varit någon höjdare.

Finns väl gott om andra spel.

Permalänk
Medlem

Jag är ingen konsolspelare men ju mer kraft dessa konsolerna får ju mer detaljrikedom kan utvecklarna få i sina spel vilket i förlängningen översätts till snyggare ports till PC:n. So go for it säger jag bara till både MS och Sony. Jag som PC Gamer vinner också på det i slutändan.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

FPS med handkontroll har väl aldrig varit någon höjdare.

Finns väl gott om andra spel.

FPS med handkontroll är extremt skönt!
Men det beror ju lite på vad man själv är van med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Xbone är redan körd efter katastrofen som var på E3.

Japp, dom gör det bara värre när dom ändrar sig, blir bara förvirring
och det man klagade på mest som jag minns var det inte prestandan det var ju annat..

Skrivet av walkir:

Man får inte tycka om något från Microsoft, Nintendo eller Apple, utan det är endast saker som Sony, Android och Linux som får kärlek här.

Själv har jag inte bestämt mig för vilken konsol jag kommer satsa på än.

Då får ni skälla ut mig för att inte hålla mig till reglerna.
Eftersom jag gillar Android samtidigt som jag gillar Apple (eller snarare produkterna inte företaget i sig)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DDemis:

FPS med handkontroll är extremt skönt!
Men det beror ju lite på vad man själv är van med.

Blir lite som att se på film. Grejen spelar sig själv nästan med alla aim helps och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Japp, dom gör det bara värre när dom ändrar sig, blir bara förvirring
och det man klagade på mest som jag minns var det inte prestandan det var ju annat..

... Och det folk klagade på ändrades väl till fördel för de som klagade?
Att de sedan förbättrar/optimerar prestandan har väl inget med att de ändrar sig att göra? Sony gör säkert sin beskärda del av justeringar på hårdvaran i sin konsol de också, enda skillnaden tycks vara att de inte verkar bry sig om att publicera det bara.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Blir lite som att se på film. Grejen spelar sig själv nästan med alla aim helps och liknande.

Jag kan säga att det inte är som att kolla på film..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Vilken tur att man inte skall ha en Playstation 4 under täcket då om din hypotes med värmeutveckling stämmer. Annars ser jag inget större problem med att maskinen blir varm om den fungerar, vilket Sony med största sannolikhet ser till att den gör.

Varför ta illa upp? Bara en uppriktig fundering.
Tycker ändå det är anmärkningsvärt med tanke på att skillnad i kylningsmöjligheter är så pass stora mellan konsolerna med liknande hårdvara.

Permalänk
Medlem

Hoppas de håller koll på temps när de klockar sådär hela tiden..

Permalänk
Inaktiv

På bekostnad av effektivitet, värmeutveckling, livslängd och ljudnivå? :annoyed:

Permalänk
Medlem

Snabbare än PC.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

FPS med handkontroll är extremt skönt!
Men det beror ju lite på vad man själv är van med.

Sluta!! Jag får kraftiga utslag/exem/hosta av den meningen.

Skrivet av anon127948:

Blir lite som att se på film. Grejen spelar sig själv nästan med alla aim helps och liknande.

Jovisst är det så.

Skrivet av DDemis:

Jag kan säga att det inte är som att kolla på film..

Nä man tror det, om man är van med FPS med handkontroll. Skillnaden är inte så långt bort som du kan tro.

FPS med handkontroll, är som att cykla på en trehjuling, och tro man skall komma ifatt dom med riktiga cyklar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Alltså varför byter de inte bara ut GPUn mot samma som PS4 har? Att jaga microprestanda som de gör nu är inget som kommer spela speciellt stor roll däremot kan de där 30% extra stream processorerna göra det.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Varför klagar alla?
Okej de har gjort väldigt mycket fel från start men det åtgärdar det i alla fall

Dessutom att de klockar upp gpu och cpu lite ger ju bara mer prestanda för pengarna
Så varför klaga när det förbättrar konsolen?
Tror inte de blir speciellt mycket varmare/ostabilare för en fjuttig oc på 10%
Men det kan ändå göra skillnad i fps

Det klagas väl på allt? PS4:ans handkontroll, Win8... Win7 och Intel är väl dom mest skonade.
Fjuttig överklockning på 10% kan vara relativt mycket på en fjuttig kylning glöm inte det. Japp några enstaka fps kan man vinna så klart. Jag tror ingenting jag väntar på release innan jag uttalar mig.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Alltså varför byter de inte bara ut GPUn mot samma som PS4 har? Att jaga microprestanda som de gör nu är inget som kommer spela speciellt stor roll däremot kan de där 30% extra stream processorerna göra det.

Varför skulle de? Slutkonsument bryr sig bevisligen mycket lite om prestanda ändå.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen Day One för mig så Microsoft kan pilla sig i röven. Köper 3 skärmar ist.

Permalänk
Datavetare

Ska bli intressant att hur mycket PS4:ans bättre GPU kommer göra i praktiken. Rent teoretiskt har PS4:an 50% mer "shader" kapacitet och 2,5x mer bandbredd mot RAM (PS4 har även runt 50% mer bandbredd mot RAM än XBone har mot sitt eSRAM). Det är ungefär lika stor fördel som WiiU har över GPUn i PS3 och Xbox360 och även om det inte är som natt och dag går det definitivt att se att WiiU presterar bättre grafik.

Så det är inget tvivel om att PS4:an är den starkare av de två. Jämförelsen mellan PS3 och Xbox360 går överhuvudtaget inte att göra, PS3 har mer rå kraft i CPUn men Xbox360 har en något bättre GPU så beroende på flaskhals kan den "snabbaste" HW skifta mellan dessa konsoler.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

1,60 till 1,75 GHz är ju strax under 10%

Ja i klockfrekvens, men inte i prestanda, två skilda saker.

Permalänk
Medlem

Fortf så släpps den inte i Sverige förens nästa år om jag inte missat något...

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tyvärr finns det ju inte många ROLIGA spel längre... det mesta är ju inget annat än upprepningar.

Call Of Duty? Battlefield? T.ex. Har man spelat ETT av dem så har man spelat alla...

Klart det finns, man måste bara se bortom Call of Duty, Battlefield eller fps spel som man tycker är repetitivt. Vilket inte jag tycker så länge dem är bra.
Finns bra fps med bra story och nyskapande. Finns även spel som Raymand Legends eller mindre spel som Dust: An Elysian Tail

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

FPS med handkontroll, är som att cykla på en trehjuling, och tro man skall komma ifatt dom med riktiga cyklar.

Vilken tur att man cyklar med andra trehjulingar då... annars hade man ju haft något att klaga på.

Permalänk
Skrivet av winne:

PS4an kör väl inte directX ? Varför skulle MS tillåta det? Är ju ett trumfkort för att locka utvecklare som inte behöver lära sig nytt system.

Det har du förstås rätt i, där tänkte jag inte till