[Samsung] Note 3 - Rykten, release, specifikationer

Permalänk
Medlem

[Samsung] Note 3 - Rykten, release, specifikationer

Tänkte starta en tråd om Note 3, som trots allt bör komma ut i år(mot alla odds!).

Just nu är ryktena att den ska ha en massiv 6,3 tums skärm, 1080p HD skärm, 4 gigabyte ram samt Samsung's nya 8-core processor(Exynos 5 Octa).

När den släpps är svårt att säga men om man går efter det tidigare mönstret så runt September-Oktober.
Uppdaterar tråden allt eftersom!

Permalänk
Medlem

Inte uppdaterat tråden på länge ser jag! Men snart är den här.

Konkret kan man säga att 6,3 tum blir det inte utan det blev istället Galaxy Mega-luren(en av dem).
1080p verkar rimligt. 4 gigabyte får den inte, utan det blir högst troligt 3 gigabyte istället.

Den får också delvis den nya Exynos-SoC'en, men dock efter ca 4 miljoner sålda ex. De första 4 miljonerna blir en S800 från Qualcomm.

Den ska utannonseras den 4:e och släpps i England den 16:e på 3. Så med lite tur kanske vi t o m får se den före LG G2:an som släpps första veckan i Oktober i Sverige.

Permalänk
Medlem

Här har vi en render också.

Note 2:an till vänster och den nya 3:an till höger.

Jag tycker om den nya designen, lite mindre rund/oval och mer rak/rektangulär.

P.S.
En sak som ska bli intressant att se är hur vikten har förändrats(om ens alls)!
2:an väge nästan 190 gram.
Hoppas på under 170 gram iaf, och helst under 160.
Skulle den stå stilla viktmässigt så vore det lite av en besvikelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Här har vi en render också.

http://tpucdn.com/npu/img/2013/08-29/3105-00622c12_680_400.jp...

Note 2:an till vänster och den nya 3:an till höger.

http://gigaom2.files.wordpress.com/2013/08/galaxynote2and3.jp...

Jag tycker om den nya designen, lite mindre rund/oval och mer rak/rektangulär.

P.S.
En sak som ska bli intressant att se är hur vikten har förändrats(om ens alls)!
2:an väge nästan 190 gram.
Hoppas på under 170 gram iaf, och helst under 160.
Skulle den stå stilla viktmässigt så vore det lite av en besvikelse.

Du vill alltså ha mindre batteritid? Jag tar gärna en 300 grammare, med tredubbla batteritid!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Du vill alltså ha mindre batteritid? Jag tar gärna en 300 grammare, med tredubbla batteritid!

Varför nöja sig med 300 gram?
Allting borde vara över 9000.

(För övrigt så ska man kunna minska vikten och öka batteritiden samtidigt, det är det som kallas teknisk utveckling.
)

Permalänk
Medlem

Appropå batteriet

7500 mAh, som man fastlöder på telefonen. Finns inga ursäkter nu. Köp!

Permalänk
Medlem

Designen om den nu blir som på läkta bilder är helt klart en förbättring. Men själv är jag nog inne på att skaffa en phablet som inte är från Samsung. Om HTC skärper till sig vad gäller kameran på den ryktade One Max så blir det den Samsung har börjat fylla sina telefoner med lite för mycket bloat det senaste året.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Varför nöja sig med 300 gram?
Allting borde vara över 9000.

(För övrigt så ska man kunna minska vikten och öka batteritiden samtidigt, det är det som kallas teknisk utveckling.
)

Nej, det funkar inte så, Lithium har inte blivit bättre på flera år! Det du snackar om är nästa generations Lithium...som innehåller 10ggr mer laddning och laddar 30ggr snabbare. Så ja, 300gram är passligt...9000....sluta trolla! Detta är Sweclockers...inte Flashback!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Designen om den nu blir som på läkta bilder är helt klart en förbättring. Men själv är jag nog inne på att skaffa en phablet som inte är från Samsung. Om HTC skärper till sig vad gäller kameran på den ryktade One Max så blir det den Samsung har börjat fylla sina telefoner med lite för mycket bloat det senaste året.

Jo, bloatware har ökat men det har det gjort på alla lurar.
Dessutom, vad hindrar dig från att roota telefonen då?

Permalänk
Medlem

Tycker det är märkligt att det klagas så mycket på bloatware. Det finns ju dom som gillar vad dom får med.
Samt att det är oftast inte så svårt att ta bort det om det verkligen stör.
Om det tog upp mycket minne på en Low end lur är det lättare att förstå.

Men.. jag skulle själv vilja se att alla tillverkare/företag gjorde så att det gick att ladda hem apparna dom vill att en ska ha.
Att det lätt gick att ta bort och återställa.
Det vore kundvänligt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vissa kanske redan har sett bilden ovan, men det är alltså utgivningsdatumen för England som jag nämnde tidigare.

Källa: http://www.engadget.com/2013/08/30/samsung-galaxy-note-3-sony...

Permalänk
Medlem

Det kan också nämnas att det ryktas om en billigare variant med 8 megapixel och LCD istället för AMOLED för marknader där människor inte har lika mycket pengar. Jag skulle personligen föredra LCD framför AMOLED och skulle inte haft något emot 8 megapixel framför 13 megapixel så länge S800 skulle ha suttit kvar, och priset hade sjunkit med en tusenlapp eller så. Men troligen kommer de interna specsen att sjunka också för den varianten.
Men om S800 skulle sitta kvar i den varianten så hade den luren varit en kandidat för import.

Permalänk

Är sjukt sugen på en, någon idé på hur man ska gå till väga för att få en så snart som möjligt?

Permalänk
Medlem

Så jävla sugen på en... Kanske blir en beroende på priset och hur mycket jag kan få för min S4a.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta påstås vara de officiella renderbilderna.

Permalänk
Medlem

Den blir alltså 168 gram, vilket är en helt okej förbättring med tanke på att kroppen förblir ungefär densamma storleksmässigt, men skärmen tar mer plats.

Den stora nyheten är hur mycket förbättrad S-pen funktionerna är.

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som en Galaxy Note (1) än en Galaxy Note II, vilket enbart är positivt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

En annan detalj är att det blir 3 gigabyte RAM till slut. Det gick vissa rykten om 2.5 gigabyte.
Det kan naturligtvis vara så att det blir 2.5 gigabyte till budgetvarianten, eller rentav 2 gigabyte, om det nu kommer en budgetvariant.

Men ändå, skönt för dem som vill ha premiumversionen att inte behöva få mindre än 3 gigabyte.
Å andra sidan...

Permalänk
Konsolgrävare

Gud vad taggad man är på Note 3! problemet är att man är bunden på sin note 2 13 månader framåt.... får väl skaffa note 4

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera varmt att se launcheventet på YouTube i efterhand. Det enda ni behöver se egentligen är alla de nya funktionerna för S-pen.

Jag brukar ofta inte bry mig om sådant och/eller bli direkt irriterad på det och
döma ut det som 'bloatware'.

Men inte i det här fallet. Funktionerna för S-pen är numera riktigt, riktigt bra och väldigt logiska/snabba utan krusiduller och trams.

Om man jämför med det man fick se på mjukvarufronten från Sony's Xperia Z1 livestream så är det som dag och natt.

Permalänk
Medlem

Samsung har släppt en 18 minuter lång video som går igenom mjukvarunyheterna som jag tidigare skrev om, och berömde.

Majoriteten av klippet handlar enbart om Note 3 men Galaxy Gear dyker upp de sista minuterna.

Permalänk

6,3 tums skärm, är inte de lite väl stort O_o igentligen räcker de med max 5 tums skärm, mobilerna idag, är ju snart som surfplattor

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

6,3 tums skärm, är inte de lite väl stort O_o igentligen räcker de med max 5 tums skärm, mobilerna idag, är ju snart som surfplattor

Det är 5.7 tum.

Det ryktades om 6.3 i början men det blev Samsung Galaxy Mega-serien istället som går från 5.8 till just 6.3 tum.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Det är 5.7 tum.

Det ryktades om 6.3 i början men det blev Samsung Galaxy Mega-serien istället som går från 5.8 till just 6.3 tum.

Japp, såg att det var 5,7 efter jag kollade på ett klipp på youtube om denna mobil...

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Permalänk

Någon med erfarenhet om vart/vilket företag man borde vända sig om man vill köpa en så fort den släpps?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Denna förnäma skapelse ska bli underhållande att lägga sina vantar på.

Permalänk

Funkar S pen nu med touchknapparna också?!

Äntligen!