Permalänk
Medlem

Server nere

/d

tagit ner servern
Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Ni som lägger upp servrar kan fixa 8 slots istället för 4 nu, http://7daystodie.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=6434

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Ni som lägger upp servrar kan fixa 8 slots istället för 4 nu, http://7daystodie.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=6434

Tackar, logga gärna in o lira lite så får vi se om det fungerar.

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk

Någon som vet vilka portar man ska öppna upp för att få upp servern?

jag förstor att det var port 25000 men vet inte om det ska vata TCP/UDP eller endast TCP eller UDP eller ifall det ska vara TCP och UDP. Samt ifall man ska ha flera portar öppna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

har en server på 78.72.160.147 bara att komma in! körs med en 3770K och 8gb RAM på en 100/100 lina

har även en TS: ToyBear.tk (eller samma IP som serven) med en 7DTD kanal.

Trevligt att man blir söndergankad och utkastad efter att ha hjälp till att bygga hela dagen igår! Trevliga dudes på denna server, not!

Edit: fick en fin förklaring: "du har snott all vår ammo och dödat zombies med". Behöver jag säga att jag inte tagit en pinal?

Permalänk

någon som haft problem med sina servrar ?
Min dog efter 36 dagar ingame, inget försvann om du plockade upp något stannade det fortfarande kvar och zombina gick inte att döda, hjälpte inte att starta om, vart tvungen att deleta server flodern och göra ny

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Trevligt att man blir söndergankad och utkastad efter att ha hjälp till att bygga hela dagen igår! Trevliga dudes på denna server, not!

Edit: fick en fin förklaring: "du har snott all vår ammo och dödat zombies med". Behöver jag säga att jag inte tagit en pinal?

Är i Tyskland nu (gamescom) så kan tyvärr inget göra, kommer nog bli bättre när man får igång en "riktig" server med adminverktyg och olika parametrar (PvP on/off). Vilka var det som höll på att trolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Drygt att om man dc'ar så sparar servern varken ens position eller inventory

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Drygt att om man dc'ar så sparar servern varken ens position eller inventory

På den servern jag connecta till och dc:ade 5 gånger så var exakt position och inventory sparat

Permalänk

den sparar när du loggar ut

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av malte:

Ni som lägger upp servrar kan fixa 8 slots istället för 4 nu, http://7daystodie.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=6434

Undra hur många man kan köra som max innan servern crashar. Man borde ju testa det

Borde ju i princip bara ändra 8 till.. 100?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Undra hur många man kan köra som max innan servern crashar. Man borde ju testa det

http://piclair.com/data/lsnge.jpg

Borde ju i princip bara ändra 8 till.. 100?

Skulle nog inte funka så bra, men helt klart värt ett försök

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

"Köpte" spelet igår (betalade till utvecklarna via PayPal), men har inte fått någon nyckel än. Det finns ett gäng trådar om det i deras forum, men responsen är katastrofal (finns folk som har väntat i upp mot två veckor). Först verkar utvecklarna ha sagt att man ska skicka PM till dom på forumet, men sedan uppdaterades det med att PM-funktionaliteten inte ens fungerar. Så finns det även nåt formulär på sidan där man kan mata in sin email för att få nyckeln till sig, men när jag gör det står det att ingen nyckel finns. Sista utvägen då är att maila till en av deras anställda för att han ska fixa det, men det verkar ta en del tid. Skickade ett mail igår kväll och har inte fått nån respons än.

Kan förstå att det tar tid för en liten studio, men om dom inte ens kan klara av att leverera sin produkt får dom för fan stänga butiken istället för att folk ska behöva ligga ute med pengar utan förvarning. Om jag hade registrerat mig på deras forum innan jag gav dom mina pengar hade jag väntat, men nu gjorde jag det alltså i fel ordning. Så det här är en heads up till alla som läser den här tråden och vill köpa spelet. Vänta tills de är kapabla till att leverera produkten.

Edit: Jag hittade ytterligare en väg att kontakta dem, via ett Support-forumlär som man kommer åt genom att klicka på Support-fliken som ligger till vänster på hemsidan (verkar inte gå att direktlänka till formuläret). Då fick jag mata in alla relaterade uppgifter, så som PayPal-transaktionsID, kopplad email, överföringsdatum, m.m. De har varit noga med att påpeka att man ska kolla i skräppost-inkorgen för mailen man har angivit på Köp-sidan (ej hos PayPal). Och jag har varit noggrann med att kolla detta innan jag har kontaktat dom.
Av en helt orelaterad anledning började jag efter att jag skickat formuläret sortera lite mail för den emailen som är kopplad till PayPal. Då märkte jag i skräpkorgen att aktiveringsmailet från i måndags låg där! Trots att det skulle ha skickats till den adressen jag angivit på hemsidan, inte till den här som bara används för PayPal. Så det var en intressant twist. Nu är jag på jobbet så jag kan inte undersöka huruvida aktiveringen fungerar eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

"Köpte" spelet igår (betalade till utvecklarna via PayPal), men har inte fått någon nyckel än. Det finns ett gäng trådar om det i deras forum, men responsen är katastrofal (finns folk som har väntat i upp mot två veckor). Först verkar utvecklarna ha sagt att man ska skicka PM till dom på forumet, men sedan uppdaterades det med att PM-funktionaliteten inte ens fungerar. Så finns det även nåt formulär på sidan där man kan mata in sin email för att få nyckeln till sig, men när jag gör det står det att ingen nyckel finns. Sista utvägen då är att maila till en av deras anställda för att han ska fixa det, men det verkar ta en del tid. Skickade ett mail igår kväll och har inte fått nån respons än.

Kan förstå att det tar tid för en liten studio, men om dom inte ens kan klara av att leverera sin produkt får dom för fan stänga butiken istället för att folk ska behöva ligga ute med pengar utan förvarning. Om jag hade registrerat mig på deras forum innan jag gav dom mina pengar hade jag väntat, men nu gjorde jag det alltså i fel ordning. Så det här är en heads up till alla som läser den här tråden och vill köpa spelet. Vänta tills de är kapabla till att leverera produkten.

Edit: Jag hittade ytterligare en väg att kontakta dem, via ett Support-forumlär som man kommer åt genom att klicka på Support-fliken som ligger till vänster på hemsidan (verkar inte gå att direktlänka till formuläret). Då fick jag mata in alla relaterade uppgifter, så som PayPal-transaktionsID, kopplad email, överföringsdatum, m.m. De har varit noga med att påpeka att man ska kolla i skräppost-inkorgen för mailen man har angivit på Köp-sidan (ej hos PayPal). Och jag har varit noggrann med att kolla detta innan jag har kontaktat dom.
Av en helt orelaterad anledning började jag efter att jag skickat formuläret sortera lite mail för den emailen som är kopplad till PayPal. Då märkte jag i skräpkorgen att aktiveringsmailet från i måndags låg där! Trots att det skulle ha skickats till den adressen jag angivit på hemsidan, inte till den här som bara används för PayPal. Så det var en intressant twist. Nu är jag på jobbet så jag kan inte undersöka huruvida aktiveringen fungerar eller ej.

Hoppas det funkar nu för dig då, segt med sånt strul när man sitter och är spelsugen och har betalat för det!
Jag själv inväntar alpha 1.1, tycker att nuvarande release är lite väl buggig..

Permalänk
Medlem

Ja, nu fungerar spelet för mig. För att förtydliga använder man alltså forumuppgifterna för att aktivera nyckeln man får.

Jag skickade ett mail som svar på det ärendet jag skapade för att förklara att dom är extremt otydliga med vilken mail som gäller och att jag även fick en tom varningsruta när jag aktiverade nyckeln, men nu när jag har fått respons blev det bara ett standardmail med bland annat följande: "I've just resent your key to the Amazon or PayPal associated email for your account.".

Så dom verkar vara fullt medvetna om att nyckeln går till PayPal-kontots email. Det konstiga då är ju att man vid själva köp-formumläret på deras sida får mata in den adressen som man vill få nyckeln skickad till efter köpet. Så vitt jag kan se är den adressen helt oanvänd i sammanhanget, utöver att jag har valt den för koppling till forumkontot. Men sett till köpet av spelet har den adressen inte vara inblandad överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Alpha 1.1 ute, någon med server uppe?

Permalänk
Medlem

Rätt roligt spel sålänge som servern håller för påfrestningarna spel mekanismen får pga antal explosioner / fallande block, vet att ett berg som rasar får servern att hänga upp sig och zombies odödliga mot vapen förutom vissa spike traps osv....

Men själv håller jag till på "Hunter 7 Days" server som har public server sen privata server för dess forum medlemmar men även premium server för vissa andra, även roligt att veta att dom har möjlighet till kick / ban från deras servrar.

Permalänk
Medlem

Kör spelet men en kompis på min dedikerade server men använder just nu 5,7 av 6 Gb minne så laggar ytterst lite men kul är det!

vill dock att de patchar in xp systemet så fort som möjligt och hoppas på att de blir bra.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som vet när betan släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Någon som vet när betan släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

de är ju tidigt alpha stadie så lär nog ta ett tag tror jag men sjukt roligt är det iaf just nu kommer nog bli roligare också

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

de är ju tidigt alpha stadie så lär nog ta ett tag tror jag men sjukt roligt är det iaf just nu kommer nog bli roligare också

Okej, hade för mig att det stod att det skulle släppas i oktober:P då får man snällt vänta på sin betakey:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Okej, hade för mig att det stod att det skulle släppas i oktober:P då får man snällt vänta på sin betakey:)

Skickades från m.sweclockers.com

det är möjligt ingen koll direkt men bara de fixar lite mer innan betan så blir säkert bra

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

En liten update av en köpare vore kul! Är lite sugen på att köpa det men vore kul att veta vad folk tycker nu när några alpha-uppdateringar släppts (senaste är 4.1).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

Sjukt kul ett par dagar. Men behövs mer content. När man har lirat en två veckor börjar saker bli lite repetition. Tyvvär.
Dock sjukt bra innan man sett/gjort det mesta.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Ja, det är kul och välgjort men behöver mycket mer innehåll. Hoppas på en rejäl modscen då utvecklarna skyndar ganska långsamt.

Permalänk
Medlem

Nu (nja, igår) släpptes det på stram! Alla som har spelet kan konvertera sin nyckel till steam och på så sätt spela genom dem.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Någon som hostar sin egen server? Jag behöver lite hjälp med att få saker att fungera på den.
Jag testade att först den som visas i wikian http://7daystodie.gamepedia.com/Server men jag fick inte igång den. Den jag fick igång var denna http://www.youtube.com/watch?v=CL4w1vGmmEA. Men jag vill få den privat så inga random hoppar in. Jag har försökt lägga till tex -GameDifficulty -ServerIsPublic false men dessa fungerar inte. Kan kan inte koda för fem öre så jag förstår inte riktigt hur kommandona ska läggas in. är det någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Skapa en publik med lösenord bara så ger du det till de du vill ska lira.

Permalänk
Medlem

Körde lite imorse, spawnade i snön. Vilken känsla de har fått till! Smyger runt som en ninja och då BOOM, en hund hoppar på mig och det är game over.
Gillar att de har dragit ner på weapons spawns då det förut hittade 15 vapen /min.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck