Permalänk

Någon bra mus för Gaming ?

Kan ni dela med er av lite kunnighet vad gäller Gaming musar (med sladd) som är bra ?
Gärna bra kvalite och laser. Någon ?

Permalänk
Medlem

Har haft en del möss och mina bröder har haft olika dom också och vad jag har kommit fram till så har Qpad´s lasermöss varit bäst, inte allt för dyra, inte onödigt många knappar och VÄLDIGT skön passform, du har dock bara två DPI lägen men det är ingen fara enligt mig, använder endast ett läge. Den rekommenderar jag starkt! Men sen så har alla olika smak så ett tips är att du åker till en butik och testar helt enkelt, alla har nackdelar och fördelar

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Denna har jag och är jättenöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Kan ni dela med er av lite kunnighet vad gäller Gaming musar (med sladd) som är bra ?
Gärna bra kvalite och laser. Någon ?

Logitech gör bra möss imo.

Har haft min G5:a sedan 2008 och den fungerar fortfarande perfekt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en steel series ikari och jag kan inget annat än rekomendera den! Priset är nedsatt på kjell o company till 250 kr! KÖP!

(modellen är väl 3-4 år gammal men presterar utomordentligt)

Dpi switch

Ergonomisk

Trådad, sleevad kabel, guldpläterad kontakt osv osv

Dpi är olika mellan den optiska och laser verisionen. Jag har den optiska och är mer än nöjd

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Jag har Razer Deathadder 2013 edtion.
Sjukt bra mus.
Du kan själv välja vilken dpi som helst mellan 100 till 6400, du kan även ha 5 olika förbestämda profiler med olia dpi:er osv.
Kostar runt 700 och är sjukt bra, mycket mer finesser är med i razer synapse 2.0, tex att du kan bestämma vad extraknapparna ska starta osv, olika macron med mera, KÖP KÖP KÖP!

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem

Kör på en steelseries sensei raw och den funkar finfint.. bara för att du köper en mus för 1000 kr betyder inte att du kommer att spela mkt bättre än du gör idag!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

logitech g400, helnöjd!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

Kör med en roccat kone+. Funkar bra för ca 600kr. Man kan ha fem dpi-lägen som är ställbara i fem olika profiler man kan välja program att associera med. Och det är röstfeedback på vilken dpi man har valt. Grymt bra i spel. Och lagom många knappar att programmera.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Vad folk tipsar om är ointressant.
Vad som är viktigt är hur musen du år intresserad av passar sin hand.

Känns den skön och bra så är den troligen det. Känns den för liten/stor så är den troligen det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

Vad folk tipsar om är ointressant.
Vad som är viktigt är hur musen du år intresserad av passar sin hand.

Känns den skön och bra så är den troligen det. Känns den för liten/stor så är den troligen det

Skickades från m.sweclockers.com

Sånt kan du inte fråga här, det är unikt för varje person, som sagt, gå till en butik.

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder 2013 edtion har jag hört mycket gott om, kommer bli min nästa mus iaf.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Mionix 8200 fungerar bra för mig

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Vägledare

Tycker Mionixs möss är allt för underskattade. Har en Saiph 3200 är älskar den På bilder ser det inte allt för trevlig ut men den är skön att hålla i och klicken är väldigt destingta och känns väldigt annorlunda.

Permalänk
Medlem

klarar man av formen så är zowie am den bästa jag ägt, men tvungen lägga den åt sidan får ont i näven av oergonomiska formen så fick bli en razer deathadder,,, haft mionix 5000 ,qpad 5kpro ,ace edge t2, osv tycker de funkat bra allihop men qpad och mionix gillade ja formen på skarpt! dock slagit sönder båda...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf