Permalänk
Avstängd

Börjar tröttna...

Kan säga att mitt tålamod snart är slut. Har kämpat på nu i snart 2 år med PC-spelade. Spelade en del back in the Quake Days också, men bara på skoj, lanade lite med kompisar, inget online eller storsatsarstilat. Nu hittade jag Call of Duty först på Ps3. Men gick över till PC då jag kände mig så främmande med att sikta med spakar. Det tog mig ett bra tag att ens lära mig gå plus där. Sen bytte jag, som en dröm, siktet var enklare och jag började direkt gå plus utan. Nu till problemet. Det "slutar" aldrig...

Sänker min sens, höjer min sensitivity, byter inställningar, hit och dit, seriöst, ska det hålla på så här hela tiden? Det jag stör mig mest på är laggandet och sensitivity inställningarna, MW3 laggade spelet, fattade inte varför, i BO2 laggar inte spelet, flyter på helt perfekt, men då laggar alla jävla gubbar hela tiden. Motståndarna rör sig i små hack, jag var nere på 400 dpi ett tag och low in-game för att lyckas träffa dom sprattliga gubbarna. Men det börjar bli omöjligt, de laggar bara mer och mer ju lägre jag sänker min sensitivity.

Sensitivityn i sig är också helt korkad och frusterande. Hittar man aldrig en som känns bra som man kan spela på direkt, bara sätta sig och köra, aldrig byta? På morgonen känns den alltid för hög, sen blir det bättre mot kvällen, fattar faktiskt noll, vissa dagar är den bara helt lam, flyger åt alla hål trots att jag har super lågt.

Börjar lessna grovt, på Ps3 kunde man välja en sensitivity, sen köra på den jämt, alltid, bara sätta sig och spela. Ju mer man körde på samma desto bättre blev man, den kändes bara starkare och starkare, vad är problemet med datorjävlar egentligen?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

låter mer som ett problem med MW3.

Personligen meckar jag lite med sensen när jag installerar ett spel, kanske en två gånger till efteråt, om det behövs.
Sitter du och pillar varje dag så kommer du aldrig vänja dig.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du känner av mouse acceleration... ställ ner känsligheten maximalt, dra musen långsamt över musmattan och se hur långt pekaren rör sig, dra snabbt tillbaks och se om du tar dig till samma ställe.
Gör du inte det så stör du dig (precis som mig och många andra) på mouse acceleration vilket ställer till det för hjärnan när den ska beräkna "hur långt" du ska flytta musen, finns .reg filer som stänger av det i registret

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Bäst att gå tillbaka till PS3. Då har du fina aim assist och annat. Behöver inte slita ut dig med att sikta på andra.

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig i QL och Q3 när jag spelade. Kunde ha exakt samma inställningar men ändå ändrades den från gång till gång. Hade aldrig dessa problem med kulmusen som jag ångrar jag gick ifrån. Med den var det perfekt hela tiden, tappade direkt all aim när jag bytte bort den. Har fortfarande kvar den, kanske skulle köra med den igen

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Låter väl snarare som ett fel med musen eller några drivrutiner / musacceleration.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Spela BF3

Permalänk
Medlem

Spela ett riktigt FPS-spel som Natural Selection 2 istället!

Permalänk
Medlem

Skulle snarare säga spela BF2.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

Kan säga att mitt tålamod snart är slut. Har kämpat på nu i snart 2 år med PC-spelade. Spelade en del back in the Quake Days också, men bara på skoj, lanade lite med kompisar, inget online eller storsatsarstilat. Nu hittade jag Call of Duty först på Ps3. Men gick över till PC då jag kände mig så främmande med att sikta med spakar. Det tog mig ett bra tag att ens lära mig gå plus där. Sen bytte jag, som en dröm, siktet var enklare och jag började direkt gå plus utan. Nu till problemet. Det "slutar" aldrig...

Sänker min sens, höjer min sensitivity, byter inställningar, hit och dit, seriöst, ska det hålla på så här hela tiden? Det jag stör mig mest på är laggandet och sensitivity inställningarna, MW3 laggade spelet, fattade inte varför, i BO2 laggar inte spelet, flyter på helt perfekt, men då laggar alla jävla gubbar hela tiden. Motståndarna rör sig i små hack, jag var nere på 400 dpi ett tag och low in-game för att lyckas träffa dom sprattliga gubbarna. Men det börjar bli omöjligt, de laggar bara mer och mer ju lägre jag sänker min sensitivity.

Sensitivityn i sig är också helt korkad och frusterande. Hittar man aldrig en som känns bra som man kan spela på direkt, bara sätta sig och köra, aldrig byta? På morgonen känns den alltid för hög, sen blir det bättre mot kvällen, fattar faktiskt noll, vissa dagar är den bara helt lam, flyger åt alla hål trots att jag har super lågt.

Börjar lessna grovt, på Ps3 kunde man välja en sensitivity, sen köra på den jämt, alltid, bara sätta sig och spela. Ju mer man körde på samma desto bättre blev man, den kändes bara starkare och starkare, vad är problemet med datorjävlar egentligen?

Känner inte igen problemet alls.

Jag kör sensitivity 6 i windows, hög sens i musens kontrollpanel och lägsta i black ops 2.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Sjukaste jag hört talas om... Förstår inte att du ens orkar spela om inställningarna upplevs ändras hela tiden? Aldrig varit med om något sådant och hade jag det hade jag definitivt aldrig spelat vidare. Ens personliga sens är ju A och O i fps-sammanhang.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Känner inte igen problemet alls.

Jag kör sensitivity 6 i windows, hög sens i musens kontrollpanel och lägsta i black ops 2.

Kör du verkligen 0.01 i BO2?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ShockCore:

Sjukaste jag hört talas om... Förstår inte att du ens orkar spela om inställningarna upplevs ändras hela tiden? Aldrig varit med om något sådant och hade jag det hade jag definitivt aldrig spelat vidare. Ens personliga sens är ju A och O i fps-sammanhang.

Nej, precis därför jag börjar tappa tålamodet, kul att jag får lit eförståelse!

Skrivet av mAster9:

Samma problem för mig i QL och Q3 när jag spelade. Kunde ha exakt samma inställningar men ändå ändrades den från gång till gång. Hade aldrig dessa problem med kulmusen som jag ångrar jag gick ifrån. Med den var det perfekt hela tiden, tappade direkt all aim när jag bytte bort den. Har fortfarande kvar den, kanske skulle köra med den igen

Kanske är det ända rätta, ingen laser eller optik som ska läsa av underlaget, bara ett hjul som rullar rent matematiskt!

Skrivet av AxMi-24:

Bäst att gå tillbaka till PS3. Då har du fina aim assist och annat. Behöver inte slita ut dig med att sikta på andra.

Kanske d et kan, närå, jag spelar hellre dator utan aim assist, men med en inställning som inte känns olika från dag till dag!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+