SweClockers sommardator 2013

Permalänk
Skrivet av Karlzooon:

Varför skulle jag trolla? Det är väl helt naturligt att man tappar intresse av datormarknaden när man har en dator som redan bemöter ens behov relativt bra. Varje gång jag köper en ny dator däremot, gör jag ju megamycket research och planerar köpet i flera veckor. Jag ställde frågan däremot eftersom det finns nerds här som kan besvara dom.

Om du noterade det, frågade jag om spelet BF3 och inte BF4. Dom bör inte ha lika mycket prestandakrav med tanke på att det skiljer 2 år mellan spelen men det är ju inte omöjligt. Min tanke var dock, eftersom det är 2 år sedan BF3 släpptes borde det då ha funnits till grafikkort som klarade av att maxa spelet, monsterkort från år 2011 borde därmed ha sjunkit i pris och med lite tur finns dom fortfarande kvar i butikerna.

Fanns det nu ett monsterkort fr. 2011 som klarade maxa bf3, lär det ha sjunkit i värde och istället för att lägga ned 10 000 kr på en sommardator, skulle jag möjligtvis kunna lägga 4-5000 kr, som ett budget alternativ och fortfarande klara av att maxa bf3.

Så här menade jag, förstår du mig nu? När jag köpte RAM, CPU och moderkort, Maj 2011, så kostade det mig max 4000 kr, + att jag fick skiten momsfritt. Dessa prylar låg i toppen ungefär år 2009-2010 och hade jag köpt dom vid release hade jag fått lägga kanske 7-9000 kr istället. Nu är dock dessa prylar inte tillräckligt "moderna" så jag borde uppgradera igen. Dock har jag inte den bästa ekonomin och därför frågade jag.

1 Grafikkort, RAM, CPU och Moderkort, klarar man maxa BF3 med en budget på max 4 000 kr? Vad är lägsta möjliga pris för att toppa BF3 i prestanda?

Jag ville bara passa på att be om ursäkt om jag anklagade dig för trollande, inte alls min mening. Jag tänker också att det är bra om du anger vilket FPS du siktar på, om det räcker med 30 för dig kan du möjligen fynda på begagnatmarknaden. Vill du maxa BF3 i 60 FPS i 1920:1080 tror jag det blir dyrare än dina 4000 iaf. Hoppas det löst sig för dig!

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Skrivet av whitewhale:

Jag ville bara passa på att be om ursäkt om jag anklagade dig för trollande, inte alls min mening. Jag tänker också att det är bra om du anger vilket FPS du siktar på, om det räcker med 30 för dig kan du möjligen fynda på begagnatmarknaden. Vill du maxa BF3 i 60 FPS i 1920:1080 tror jag det blir dyrare än dina 4000 iaf. Hoppas det löst sig för dig!

Fint att du ber om ursäkt, och ursäkten godtas. Förmodligen första gången jag bevittnat ett "sry" på internet.

Har börjat få in lite cashflow atm. så jag kan nog köpa mig en dator för runt 8k. Måste dock göra research först, men blir nog ett köp nu om några veckor. Det jag skall köpa då är bara RAM, CPU, Moderkort och GPU. (och eventuellt en SSD) och det blir nog mycket dator för dom pengarna.

Dessa komponenter för 8k borde väl ändå kunna maxa BF3 och eventuellt klara av BF4 på en god nivå. Annars så har jag inte särskilt höga krav på spel längre, då jag bara spelar simpla spel förrutom RTW2 nu då.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Blir det någon vinterdator 2014?

Visa signatur

Roger