Dixons säljer Pixmania till tyskt holdingbolag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Varför så mycket negativitet och barnsligheter i kommentarerna. Har beställt från Pixmania en minst två gånger och både pris och utbud var helt OK. Servicen kanske inte är den bästa men många återförsäljare, lokala såsom webbutiker, kan man säga det om. Krävs en hel del att lyckas då så många konsumenter här i Sverige är allt för kräsna.

Visst eftertraktar vi god service, pris och kvalité men ha i åtanke att de inte har sina rötter i Svenska marknaden på samma sätt som Inet, Webbhallen och Komplett har. Hur förväntar ni er att "mindre" kända företag skall klara sig om ni inte ger dem en ärlig chans utan att till fullo förlita sig på recensioner. En nöjd kund känner sig oftast mindre åtagen till att skriva en god recension än en missnöjd kund att skriva en negativ, därmed ser den negativa feedbacken ut att vara en majoritet.

Barnsligheter? Snarare verkligheten.. Pixmania är hemsk att ha och göra med. Speciellt när det gäller garantiärenden. Majoriteten av deras anställda på deras "Sverigekontor" kan inte ens prata svenska och knappt ens engelska. Dessutom brukar de ta 1-2 månader att sända dina grejor (om de sänder dem i huvudtaget dvs.) och de tar dem ytterligare en månad att svara på mails och då går det inte att förstå det. Därav all negativitet. Har du lyckats med ett köp? Grattis du är en minoritet. Själv försök beställa saker från Pixmania och jag väntar fortfarande (6 månader efter beställning) på min vara så jag kan sända tillbaka den. Har gått fyra månader sedan de sa att den var skickad och nu har de slutat svara på mina mail. Tom. "Peter" som skriver som en kråka.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt bara nyligen jag insåg att PIXmania och Webhallen hade samma ägare. (inte nu längre).

På PIXmania köpte jag min första digitalkamera för över 10år sen, och har inte haft en tanke på att handla där sen dess. Ja, kameran var trasig vid leverans, och ja det var ett helvete, och ja leveranstiderna var inte vad som sagts. Sen dess har jag varit försiktig med att beställa sake från billigaste stället. Har fått lov att skicka tillbaka många saker köpta online sen dess, men har inte haft I närhetan av de problem jag hade med PIXmania.

Dixons retail plc har jag inte mycket till övers för. PCworld och Currys affärerna här I UK är ett stort skämt. Trodde faktiskt inte att Webhallen tidigare var ägda av Dixons då jag aldrig har haft problem med Webhallen. Men även om PIXmania har en ny ägare så kommer jag aldrig vara kund hos dem igen. Fool me once... But fool me twice? Ain't gonna happen.

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta i 2.5 månader, på en mobiltelefon jag köpte av dom.
Jag väntar nog tills Tyskarna har tagit över:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Amazon

Angående Amazon:

Skrivet av Elakekocken:

OK bara för det ska jag köpa någonting därifrån nu, och skylla på dig om det går åt helsinki! Hur är det med reklamationer om en vara är trasig etc?

Har haft ett icke-fungerande inköp (3D-glasögon som ite fungerade med TVn). Fri retur med förbetald frakt utan kostnad. En annan leverantör har skickat batterier som inte har kommit fram. Krediterat direkt vid chat och e-mail. Det senare har hänt två gånger. ade jag varit Amazon hade jag varit tveksam att en kund kan ha sådan otur (men det hade jag).
Inga problem med returer alltså, men priserna är oftast inte så låga...

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox elite för många år sen från pixmania.
Fick den dagen efter, otroligt snabb leverans och billig var den, dom måste ha skickat den på en gång.
Fick bu så klart rrod senare men behövde aldrig ta det med pixmania utan ms på en gång så har inga erfarenheter av supporten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Pixmania är ju fruktansvärt dåligt. Ena gången jag handlade där saknades fick jag en fransk version utan svensk manual (lag för att få sälja i Sverige såvitt jag vet) och andra gången skickade de fel produkt TVÅ gånger. Skit rakt igenom, handlar aldrig där igen.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat från pixmania inga bra erfarenhet, men vi får hoppas det tyska bolaget tar hand om hemsidan som suger och supporten blir bättre. Jag säger aldrig nej till en bra konkurrens på marknaden.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Jag har hamdlat från Pixmania 2ggr och det har gått smärtfritt och ganska snabbt båda gångerna. Inte behövt skicka tillbaka något.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Har handlat flera hårddiskar, grafikkort, ritplatta m.m från Pixmania. Köpte en vattenpump som dock la av efter två veckor. Tog ytterligare två veckor att få den utbytt. Ingen big deal egentligen. Aldrig haft några större problem med dem.

Visa signatur

"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free" De= hon, han. Dem= honom, henne
Learn the f**king language

Permalänk
Medlem

Förstår inte allas klagomål angående garantiärenden, jag beställde en bilstereo där för ca 4 år sedan, moderkortet i stereon pajjade under garanti tiden så pass att inte Jvc inte kunde laga den, då ringde kundtjänst upp mej, efter en stund så kom vi fram till att jag skulle få krediter hos dom i bilstereons värde vid inköp, så jag beställde bara en ps3för dessa krediter, och att dom knappt skulle ha kunnat prata svenska är ju rent skitsnack, dom har väl svensk support anställda här i Sverige, så nog prata hon på kundservice flytande svenska, ifall dom nu inte tagit bort den svenska supporten senaste året, ni som har problem med kundtjänster måste uppföra er dåligt själva, jag har sällan blivit dåligt bemött på dom ställen jag har ringt och sagt som det varit när saker har gått sönder, och det är på ställen där folk i allmänhet hat spytt galla över hur dåligt bemötta dom blivit och att dom ej fått hjälp, är man trevlig och saklig är dom det tillbaks, iaf 98% av fallen.

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk

Billiga halvkriminella bondfångare

Har handlat där ett par gånger.

Dom är billiga, men har moral som en kriminell MC-liga.

När man beställer så försöker dom smyga in ej beställda produkter i ordern, VARJE GÅNG.
Dvs klicka köp på produkt X, betala, och upptäck sedan att du har betalt för produkt X, PLUS produkt Y, PLUS produkt Z, osv som du aldrig ens har hört talas om,
som pixmania så jävla "hjälpsamt" har stoppat in i ordern

Bedrägeri är så att säga inbyggt i deras IT-system, på ett sätt jag aldrig har sett maken till någon annanstans.

Och dessutom kan du glömma att reklamera saker som går sönder efter mer än ett halvår, eftersom dom inte respekterar Svensk konsumentlag.
Att snacka med deras kundtjänst är som att snacka med Sjökvisten i Åsa Nisse.

- Min pryl har gått sönder, och det har gått mer än 6 månader sedan jag köpte den, kan jag skicka in den och få den fixad utan kostnad?
- Jajamänsan, skicka in den så fixar vi den gratis! (så länge det inte har gått mer än 6 månader sedan du köpte den)
- eh... så det kostar mig om jag skickar in den, det har ju gått över 6 månader, som sagt...??
- Neeej då! det kostar aldrig något att få den fixad inom garantin, (bara det inte har gått mer än 6 månader)!
- Men för helv... kostar det något eller ej!!???

osv,osv, etc... tills man ger upp.

Det är med andra ord lite lotteri att handla hos dom.
Jag förstår att folk som har haft tur, och har lyckats få loss något billigt utan att råka bli blåst, kan vara nöjda med dom.
Själv har jag en trasig bildskärm stående, vilket många gånger om har käkat upp all ev vinst jag har gjort på deras priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Förstår inte allas klagomål angående garantiärenden, jag beställde en bilstereo där för ca 4 år sedan, moderkortet i stereon pajjade under garanti tiden så pass att inte Jvc inte kunde laga den, då ringde kundtjänst upp mej, efter en stund så kom vi fram till att jag skulle få krediter hos dom i bilstereons värde vid inköp, så jag beställde bara en ps3för dessa krediter, och att dom knappt skulle ha kunnat prata svenska är ju rent skitsnack, dom har väl svensk support anställda här i Sverige, så nog prata hon på kundservice flytande svenska, ifall dom nu inte tagit bort den svenska supporten senaste året, ni som har problem med kundtjänster måste uppföra er dåligt själva, jag har sällan blivit dåligt bemött på dom ställen jag har ringt och sagt som det varit när saker har gått sönder, och det är på ställen där folk i allmänhet hat spytt galla över hur dåligt bemötta dom blivit och att dom ej fått hjälp, är man trevlig och saklig är dom det tillbaks, iaf 98% av fallen.

Inte för att jag har någon direkt kärlek över för Pixmania och deras affärsmetoder men detta speglar min erfarenhet också, låter som lite väl mycket bullshit och hörsägen från kompisar i denna tråd. Beställde en ny Samsung tv förra året från dem eftersom dom var 15% billigare än någon annan och den kom en dryg vecka efter beställning.

Dock så visade det sig att det inte var en ny tv utan ett demoex vilket naturligtvis var kass gjort av dem. Men jag ringde deras svenska support och pratade med två olika som jobbade där, båda svenskar. Returen funkade utan krångel och det tog en vecka till innan jag fick en ny tv.

Summa summarum så är det inte omöjligt att returnera saker och de har svensk support. I övrigt håller jag med om kass hemsida, dålig precision, omständliga rutiner och allt annat strul som gör att man helst beställer av någon annan.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

1200 anställda? En webbutik? Vad gör alla dessa människor?